mijn kleine meisje in een groot bed

help mijn kleine meisje slaapt sinds vandaag in een groot bed.
We hadden gisteren het nieuwe peuterbed in elkaar gezet, ze moet haar bedje inleveren omdat haar broertje te groot begint te worden voor het wiegje.
Maar ja ze is nog geen 2 jaar (in oktober wordt ze 2) en mama was er nog niet geheel aan toe.
Dus zei ik tegen mijn man, we laten haar er wel in slapen als haar verkoudheid over is (smoesje ik weet het maar toch)
Nu was ik vanavond weg en bracht papa haar naar bed.
Toen ik terug kwam vertelde  hij me dat ze in haar nieuwe bedje slaapt.
Ik keek stiekem even in haar kamertje net en ja hoor daar lag mijn kleine meisje in dat grote bed, gewoon heerlijk te slapen.
Weeeeeehhhhh  wat wordt ze al groot.
Ik had het nog wel langzaam aan willen pakken maar ja ze mocht van papa zelf kiezen en zonder twijfelen ging ze in haar nieuwe bedje slapen.
Nu is er geen weg meer terug natuurlijk. wat gaat de tijd toch snel en dan straks mijn kleine mannetje weer in dat grote ledikant.
Dat wou ik gewoon even kwijt.
groetjes Martine
 
Hé Martine,

Wat gaat dat snel hé?
Ik vond het ook zó zielig toen we ons dochtertje uit haar bedje moesten halen en in een groot bed op een andere kamer moesten leggen (ook omdat er een babybroertje geboren zou worden). Het voelde alsof ik haar strafte, dochterlief zelf vond het schitterend en heeft vanaf nacht 1 heerlijk geslapen.
Wij moeders kunnen zo heerlijk mutsen!

(En stel je voor, mijn dochter is inmiddels 4 en moest een paar weken geleden voor het eerst naar school... huilend heb ik naast haar bedje gestaan toen ze sliep: "Nu ben ik haar voor altijd kwij-hij-hijt...snik")

Liefs Jaine
 
hallo,
ik herken het helemaal. mijn zoontje nu 3.
kreeg met zijn tweede jaar een nieuw bed gemaakt door opa.
dit bed  heeft de maten van het baby matrasje.
deze stap kon ik nog wel makkelijk maken maar was steeds bang dat hij( heerlijk ondernemend)er steeds uit zou gaan om te spelen.
maar dat doet hij tot de dag van vandaag nog niet. als hij er om te slapen in gelegd is dan blijft hij erin tot wij de deur van zijn kamer open maken!
maar over een klein jaar moet hij toch in een groter bed, en heb het zo even kunnen rekken.
het gaat zo hard allemaal
groetjes
 
Terug
Bovenaan