Mijn kleine meisje is ziek en drinkt slecht

<p>Gisteren zomaar uit het niets begon mijn dochter van 11 maanden met overgeven, haar hele avondmaaltijd over het vloerkleed! Verder hield ze ook niets binnen en na nog een keer of 3 haar bed ondergespuugd te hebben is ze lekker in slaap gevallen.</p><p>Om 2 uur werd ze wakker en heeft ze zo'n 110 ml ORS gedroken, vanmorgen toen ze wakker werd nog 90 ml ORS en daarna een fles van 180. Met de lunch een fles van 150 en tussen door nog wat mini slokjes waster. En toen was ze weer klaar met het drinken, voor het naar bed gaan nog ongeveer 50 ml melk.</p><p>Ze heeft weinig geplast vandaag (paar keer een klein plasje in de luier) maar is zeker nog alert en geen droge mond o.i.d. </p><p>Hoeveel vocht moet ze minimaal binnenkrijgen? Ik lees natuurlijk weer allemaal enge verhalen over uitdroging etc. Normaal ben ik heel nuchter, maar sinds ik moeder ben soms ook echt een (over)bezorgd watje ;). </p>

Ja da's schrikken hè. Niet fijn, kindjes die zo ziekjes zijn! 
Toch denk ik dat ze wel voldoende binnen heeft hoor. Een fles van 180 en 150 op een dag is al behoorlijk wat stiekem. 
Grote kans dat ze vanavond of vannacht wakker wordt en dan weer een fles drinkt, in de nacht gaat dat vaak beter en blijft er meer binnen.
Mijn dochter was erg ziek toen ze 4 maanden oud was. Ze heeft lange tijd heel veel gespuugd en er bleef bijna niks binnen, soms maar 200cc per dag. Voor een kleine baby echt weinig. Meerdere keren hebben we bij de HAP en dokter gestaan, maar ze doen NIKS zolang ze nog íets plast (één piepklein plasluiertje per 24 uur was voldoende) en alert is. Wij hebben wel 3x op het randje van ziekenhuisopname gestaan, maar ze was steeds net niet 'slecht genoeg', 
Dus de dokter zal voorlopig niks doen, wat ze drinkt zal hij als ruim voldoende zien en zolang ze plast en alert is, is er voor de dokter nog geen reden tot actie (helaas in s sommige gevallen)
Kijk even hoe het vannacht en morgen gaat en hoe je kindje morgen wakker wordt. Waarschijnlijk gaat het morgen al een stuk beter, ze zijn niet vaak dagenlang zo ziekjes. En probeer vannacht gewoon lekker een fles te geven als ze wakker  wordt. Succes! 

En als je je zorgen maakt gewoon altijd de huisarts (-enpost) bellen! Ik hoorde dat er altijd veel jonge ouders bellen, al is het alleen maar om even gerust gesteld te worden..

Wat heftig Zeeuwsmeisje dat jouw kindje zo ziek was en dat ze dan niets doen! Wat zal jij je machteloos hebben gevoeld. 
Ik denk ook dat het hier morgen al een stuk beter gaat, en idd kijken of ze in de nacht wat wil. Zolang ze alert en vrolijk is zal het wel goed zijn probeer ik maar te  bedenken.

Zeker bellen of naar de HAP rijden als je t niet vertrouwd hoor, ook vannacht. Al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust idd. Ze laten je al gauw gewoon komen met een baby om alles even te checken!

Toen ik een keer met ons kindje in het ziekenhuis was voor uitdroging kreeg ik te horen dat kinderen ors vies vinden en daardoor minder gaan drinken. Beter kan je helft appelsap helft water geven. In appelsap zit namelijk veel zouten enzo.
idd luiers in de gaten houdrn. Droge mond is wel enorm uitgedroogd. Mocht je het niet vertrouwen zal ik altijd bellen met de huisarts.

Ik heb net even gebeld met de HA, die gaf idd aan dat ORS er slecht in gaat bij een baby. 
Ze gaf als tip om AAdrink te geven, dat is gelukt. Een heel klein beetje door een beetje geprakte banaan. Niet veel maar alles is meegenomen.  
Ze gaf ook nog als tip om waterijs te geven, die mag ze normaal nooit als wij het eten dus ze zat net helemaal blij in de stoel te genieten van haar kleine waterijsje. 
Vanmiddag maar eens appelsap proberen. Bedankt voor de tip! 

Wat waren signalen dat jouw kindje uitgedroogd was? 

Terug
Bovenaan