Mijn kleuter klimt uit ledikant wat te doen??

Hallo

Sinds een paar dagen klimt onze zoon van 21 maanden zelf uit zijn ledikant en blijft dit gerust de hele nacht doen.
Wie heeft er tips om dit op te lossen zodat ie erin blijft.
 
hoi,

iedere keer hem terug leggen in bed en daar niks bij zeggen. het kost je een paar nachten je eigen nachtrust, maar het helpt wel. je zegt dat hij 's nacht zijn bed uitkomt. slaapt hij onrustig? mijn dochter werd namelijk ook vaak wakker. ik kreeg toen de tp om een paar druppels lavendelolie in bed te druppelen. het hielp wonderbaarlijk. hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes brenda
 
ik denk dat je kindje toe is aan een peuterbed. dan is het voor hem ook niet meer interresant om uit bed te klimmen want misschien klimt hij uit zijn bed om het klimmen zelf. mijn dochter van net 2 jaar is zelf nog maar 1 keer uit bed geklommen 4 maanden geleden. ik denk dat ze ervan geschrokken is want ze doet het niet meer, dus ik heb er verder ook geen ervaing mee ofzo. volgens mij kun je er ook niet veel aan doen tenzij je de hele nacht wilt waken. het bedje van mijn dochter heeft  3 spijltjes die eruit kunnen, ik weet niet of dat bij het bedje van je zoontje kan maar dan zou ik die eruit halen zodat ie weer zelf terug in bed kan klimmen. je kan ook beter alle speelgoed uit zijn kamertje halen denk ik. dan is het ook niet meer zo interresant om eruit te klimmen.
veel succes ermee, groetjes!!!!!
 
Hoi

Wij hebben de bodem zo laag mogelijk gemaakt, en hij heeft een slaapzak aan dan word het ook al een stuk moeilijker om eruit te komen denk ik
Je zal het kunnen proberen succes ermee........

Groetjes
 
hoi,

zelf denk ik ook dat je  echt bedje kan gaan proberen. Als ze eenmaal uit hun ledikantje kunnen klimmen dan blijft dat altijd leuk en interessant.
Zelf wil ik een gewoon bedje gaan proberen als mijn zoontje 2 jaar is. Dan ga ik hem duidelijk vertellen dat ie al een hele grote jongen is geworden en dat ie dan in een groot bed mag gaan slapen, net als papa en mama, en als zn nichtjes!!
Dat klinkt voor hem dan hartstikke leuk en zal t ook zeker graag willen. Maar ik laat zn ledikantje ook op zn kamer staan. want als ik dan zou horen dat ie continue zn bedje uit gaat om te gaan spelen bijv. dat ik hem dan als een soort 'straf' weer in zn ledikantje zet. Dit was een tip van mijn schoonzus. Dat had bij haar veel geholpen.
In ieder geval veel succes!!!

Liefs kim22
 
hoi hoi,

wij hebben het matrasje nog lager gelegd dan de laagste stand in het ledikant (zelf boren) en gebruiken ook een slaapzak. Klimmen lukt hierdoor niet meer.

succes steef
 
Mijn dochter is nu 2 jaar en een beetje en klom een paar maanden geleden  uit bed, maar viel er dan uit aan de andere kant. Au dus. Uiteindelijk heb ik op al haar slaapzakken (want die deed ze zelf uit de handigerd) van die zeg maar beha haakjes gezet. Omdat ze de slaapzak niet meer openkreeg na een paar nachten proberen, was de lol er snel af.

Een paar weken geleden was het alleen te heet voor een slaapzak en toen heb ik maar besloten de spijlen uit het bed te halen, liever dat ze eruit loopt dan dat ze er uit valt zeg maar. Ik heb haar toen heel dringend gezegd dat ze alleen uit het bedje mag als mama er weer is. En daar houdt ze zich wonder boven wonder heel goed aan.

Die fase van het uit bed klimmen is dus toch een soort fase en het kan later toch wel handig zijn om het ledikantje nog te gebruiken, ik vind het in ieder geval nog een erg veilig nestje voor die kleine.

Succes ermee!
 
Hoi,

Ook wij hebben dat probleem.
Mijn dochtertje is 2en een half en sinds ruim een week, klimt ze ieder keer uit bed.
Vooral in de avond, dus nadat ik haar naar bed heb gebracht.
Soms wel tot 10 x aan toe.
Ik dacht ook: niet reageren en consequent terugleggen. Ze geeft bijna niet op.
Mijn zoon heeft dit nooit gedaan. Zou een groot bed helpen? Heeft iemand anders ervaring?
 
Terug
Bovenaan