Mijn lief klein MONSTERTJE!

Afgelopen woensdag was het feest hoor. 's Ochtends gezellig de stad in geweest, Iris was erg lief geweest en lag in de auto op de terugreis lekker te slapen. Dus bij thuiskomst haar direct op bed gebracht maar nog wel even verschoond. Ze bleek toch gepoept te hebben en helaas zat haar rompertje er ook onder, dus alles uit gedaan. Toen was ze natuurlijk klaar wakker. Ik heb haar zo snel mogelijk met alleen een pamper, truitje en slaapzakje in bedje gelegd. Maar slapen ho maar.
Na ongeveer anderhalf tot 2 uren later was ze nog steeds wakker. Dus ik besloot toch maar te gaan kijken en wat bleek....
Ze had haar slaapzak open gekregen en haar pamper ook en alles zat onder de poep. Ik stond erbij en keek er naar! Uiteindelijk alles wel weer schoon gekregen, maar ik had echt nooit gedacht dat dit bij een kindje van ons zou gebeuren!!!
Verder is het sowieso wel een monster, ze doet op het moment van alles wat niet mag, haalt dvd's uit de hoes en stopt ze in de cd-speler, klimt op een stoel en vervolgens op de tafel, schuift de stoel naar de keuken en probeert op het aanrecht te klimmen enz. enz. enz.
Maar ze knuffelt wel steeds meer en lijkt ons steeds meer te begrijpen, eigenlijk is ze heel erg actief en slim! Ze ziet het leven op het moment als een grote speeltuin!
Hoe is dat met jullie kids???

Groetjes Syreetha

hoi syreetha

leuk je weer eens te spreken,het is hier zo stil.
dotjuh spreek ik nog wel in de andere mamaclub omdat we allebei zwanger zijn maar de rest is heel stil

hier is het niet veel beter, overal op klimmen, overal eten jatten en snaaien, alles bedenken en heeeel veel nadoen.
we laten haar veel zelf doen, met aankleden en tanden poetsen (na mijn beurt) wassen, luier in de luieremmer doen, rotzooi in de prullenbak, kat voor de tv weghalen, zelf schoentjes of speentje pakken enzovoorts. ook met winkelen doet zij de boodschappen in de kar en op de band en in de tas.
Dan voelt ze zich heel groot en trots en straalt ze helemaal. Ze begrijpt heel veel opdrachtjes al.
En nu ik met ene hele dikke buik zit is dat ook lekker handig.
Het hele weekend loopt ze met een knaloranje unoxmuts op en bijpassende handschoenen tot de ellebogen! ze is er helemaal verzot op, ziet er zo schattig uit, onze eigen kleine klauterkabouter.
En ze is gek op haar grote chinese pop van de ikea, en maar meezeulen die pop, pfff moest zelf mee aan tafel. Wat ze allemaal niet bedenken, geweldig.
Ik heb een zware zwangerschap waardoor ik altidj thuis ben en dat heeft ook zijn voordelen, ik kan uren van haar genieten.
Ze praat ook zo lekker: 2woordzinnetjes: mama klaar! en 3 woordzinnetjees na middagdutje: mama! klaar, jaja! oftwel haal mij maar uit bed, ik ben er klaar mee.
na middagje opa en oma en daar niet eten zwaait ze opa uit, doet de deur dicht, draait zich om en vraagt om eten: Daahaag! klaar! meme! (=eten)
hele bak met blokken op de grond gooien: Kijk daar! of Kijk es! (lekker twents) en in bad met haar speeltjes: een, tee, d(r)ie!! soms horen we de r al, maar niet altijd.
Tis een hele slimme meid en ondeugend, maar nu ik helemaal niks meer kan thuis klimt ze gelukkig neit meer zo vaak op de tafels.

Leuk om te lezen!

Ik zit nu ook meer op het forum/ mamaclub van juli 2012, dan ben ik uitgerekend.
ik hups wat heen en weer, ik vind het wel leuk om hier zo nu en dan ook wat te lezen.

Veel succes met je zwangerschap, geniet er nog van (voor zo ver mogelijk) en natuurlijk ook lekker genieten van je kleine meid!

Terug
Bovenaan