Mijn lijf is er weer klaar voor......

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Exact vier weken na mijn (vaginale) bevalling ben ik voor mijn gevoel al weer ongesteld geworden. Het lichte vloeien ging over in een echte menstruatie.  Raar gevoel dat je lijf alweer klaar is voor de volgende terwijl jij zelf mentaal nog zo vol zit van je  bevalling.
Ik heb een hekel aan maandverband en gebruik altijd tampons. dit leek me nu niet zo'n goed plan omdat het vloeien nog niet echt gestopt was.. Wat hebben jullie voor ervaring of advies gekregen van de vk bijvoorbeeld???

Wij zijn er  qua voorbehoedsmiddel nog niet uit en al wel toe aan sex eigenlijk. We zijn wel zeker dat er hierna geen kleintjes meer komen, ik ben 35 en we zijn voor ons gevoel compleet. Ik heb niet zoveel zin om weer aan de pil te gaan als er toch een sterilisatie bij mijn partner gaat volgen. Het is toch weer een heel hormonen verhaal, ik slik een 3 fasen pil, wat je voor relatief korte tijd in gang zet. Sex met een condoom vinden we allebei niets, kortom een lastig verhaal....
Wat is jullie ervaring???

Na hoeveel weken gaan jullie op nacontrole bij de vk??
Heb het haar wel gevraagd maar ja..... zwangerschapsdementie..................

groetjes,

Bons  

Hoi hoi,

Mijn lijf is vandaag ook weer begonnen met z'n "normale"bezigheden. Al is het maar licht. Maar voelde ook al wat buikpijn, hoofdpijn, dussss..... Mij is bij de vorige keer maandverband geadviseerd ivm evt stolsels, en hou me eraan, want de vorige keer deed het ook al erg pijn, nog een reden dus ( voor mij)
Ik ga volgende week bellen voor een spiraaltje, want ik kan niet tegen de hormonen, condoom zijn (inderdaad) niks en sterrilisatie is nog te definitief voor ons. Wij twijfelen nog heel erg over een evt 4e. Maar mocht er nog een 4e komen dan "per ongeluk" of pas bewust over een paar jaar. Dan is de tweeling een paar jaartjes oud, en beter te handelen.

Groetjes Bertine

Hoi Bons,

Heel herkenbaar je verhaal. Hier bijna hetzelfde. Behalve dan dat ik nog niet ongesteld ben geworden alleen vloei ik bijna niet meer (nu 3,5 week na keizersnede).

Ik wil eigenlijk ook niet aan de pil. Manlief gaat waarschijnlijk sterilisatie doen omdat wij nu toch ook wel klaar zijn (ik ben 37, hij 41!) met 2 kids. Maar toch vind ik het wel definitief zo'n sterilisatie. Hmmm, nog even over nadenken.

Ook wat sex betreft zijn we er beiden weer erg aan toe maar ik durf nog niet zo goed ivm het (minimale) vloeien en toch de kans op een zwangerschap (je weet maar nooit hoe snel een cyclus weer van start gaat....). Ook condooms vinden wij maar niets.....

Je moet trouwens bij 6 weken na de bevalling op nacontrole.

En ik wil ook heel graag weer eens relaxt in bad. Maar dat mag dus ook nog niet als je nog vloeit...

Pffft. Wat een gedoe weer hè?!!

Groetjes,
Rosanne

Zes weken geleden ben ik bevallen van onze dochter..
Ons eerste kindje..

Ik denk er ook over om een spiraaltje te laten zetten.. Wij zijn soieso nog niet klaar met kinderen krijgen.
Over een paar jaar zouden we er nog graag een willen.
Ben dan ook pas 23 dus nog tijd zat!

Ik ben nog niet ongesteld geweest.. Bij mij stopte het vloeien al bijna na een week, maar toen ik weer heel veel ging ondernemen verloor ik weer bloed (dit was niet ongesteld zijn)
Ik wacht nog rustig af!

Na ongeveer zes weken heb je een na controle bij de VK! Ik mag komende donderdag..

Xx Lies

Terug
Bovenaan