Mijn lijf werkt niet mee!

<p>Hoi Allemaal,</p><p>Eind april ben ik bevallen van een meisje. Alles is goed gegaan.</p><p>Ik dacht dat ik daarna wel weer mijn conditie kon opbouwen en kon gaan afvallen. Maar dat valt vies tegen. </p><p>Als ik een stuk loop (500 meter) dan beginnen mijn benen pijn te doen en voelt het of mijn spieren in de fik staan. </p><p>Ik slik al magnesium tabletten, maar het lijkt niet te helpen. Helaas val ik ook totaal niet af terwijl ik gezond eet.</p><p>is dit herkenbaar? Iemand tips?</p>
 
Heb je in de afgelopen tijd wel iedere dag een stukje gelopen, of begin je daar nu eigenlijk pas mee? Je lijf is echt nog aan het herstellen van de bevalling en dat kan gewoon even duren. Je bent nog niet eens 3 maanden verder! Ik denk dat veel vrouwen al snel te veel van hun lichaam verwachten, een bevalling is echt wel een flinke aanslag op je lijf en dat heeft de tijd nodig. Ik ben in oktober 2017 bevallen van mijn zoon en heb toen gewoon iedere dag een stukje gelopen, startend vanaf het moment dat mijn zoontje 2 weken oud was. Dit langzaam opgebouwd. Ondanks dat ik borstvoeding gaf, heeft het wel een hele tijd geduurd voor ik weer lekker in mijn vel zat en ik mijn babyvet kwijt was (en ik ben gewoon normaal slank van mezelf). Ik denk dat het meer dan 6 maanden geduurd heeft voor ik merkte dat mijn lijf weer terug aan het veranderen was. 
Anders eventueel naar een fysio gaan die je kan begeleiden in het opbouwen van je conditie. Maar let vooral op dat je niet te snel te veel van je lijf gaat verwachten, dat kan je herstel alleen maar in de weg zitten.
 
Ik ben rustig aan, stukjes gaan lopen vanaf twee weken na de bevalling.
Maar het vordert niet zo snel als dat ik had gehoopt. Misschien moet ik het toch meer tijd geven ja ??‍♀️
 
Ze zeggen wel eens 9 maand zwanger en 9 maand ontzwangeren ;) dit geldt voor je gewicht en ook je conditie. Geef/gun jezelf de tijd!
Hebben ze trouwens je ijzer (ferritine-waarde) gemeten na de bevalling? Ik had zelf een goede bevalling maar wel best wat bloed verloren. Daardoor is mijn ijzer ook extreem gezonken. Het heeft 2 maand geduurd voordat ik weer 2 trappen normaal lopen, zonder daarna te moeten hijgen ("gewoon" een stapje terug doen, vind ik ook erg lastig), ondanks dat ik aan de staalpillen ben. Wellicht is het de moeite waard om dit even te laten controleren. Succes iig en langzaam weer je conditie opbouwen, het komt goed ;)
 
Is niet gek hoor! Ik heb nog tot 3/4 maanden na de bevalling pijnlijke knieën gehad en ook m'n rug, bekkenbodem en buikspieren zijn nog niet wat ze geweest zijn en onze zoon is nu 8,5 maand. Toen hij ongeveer 6 maanden was had ik ook flinke last van m'n rug door al het wiegen en lopen met hem. Inmiddels is mijn conditie wel weer op peil en merk ik ook dat m'n arm en beenspieren weer sterker worden. Zwanger zijn, bevallen en daarna voor een kindje zorgen is voor je lichaam en mentaal zwaar. Daar wordt naar mijn mening soms te makkelijk over gedaan. 
 
Terug
Bovenaan