Mijn man heeft azoospermie en nu overwegen wij een donor

<p>Hallo,</p><p> </p><p>in december hebben wij te horen gekregen dat mijn man azoospermie heeft, een behoorlijke klap in ons gezicht. Nu na meerdere semenanalyses, bloedonderzoeken en echo’s zijn we doorgestuurd naar het umcg. Hier is een dna onderzoek gestart en ze verwachten een genetische afwijking waardoor hij onvruchtbaar is. </p><p>Nu overwegen wij een donor vanuit Denemarken vanwege de lange wachttijden hier in Nederland. ik vind het alleen vrij lastig om in te schatten hoeveel we nodig hebben en heb ik nog veel andere vragen, ook betreffende het proces in het ziekenhuis. De prijzen voor een rietje voor Mot10 zijn nu ongeveer 1600 euro per stuk, natuurlijk krijg je geen garantie, maar ik lees dat IUI niet heel effectief is, graag lees ik ervaringen van anderen die ook voor deze keuzes stonden of kom ik graag in contact met mensen die ook aan dit proces gaan beginnen. Dit mag ook een BAM zijn of een lesbisch stel!</p><p> </p><p>Lieve groetjes,</p><p>S</p>
 
Wat een rottig nieuws!
Ik heb een lesbische relatie en via een Deense donor een dochter gekregen. Eerst iui maar later via ivf, na 9 mislukte iui pogingen. 
Maar 1600 euro voor een rietje is wel heel erg duur hoor! Wij betaalden voor een volledig profiel iets van €350, nog steeds heel veel geld, maar al iets beter te overzien. Wij hadden elke keer drie rietjes besteld en als dat was mislukt bestelden we er weer drie. 
kan je hier iets mee??
 
Overigens raadt de fertiliteitskliniek aan om een zo laag mogelijk MOT te kopen, dat is meestal MOT5, dat volstaat namelijk prima!
 
Hee MDJ,
 
Bedankt voor je reactie! Dit helpt zeker! Als ik nu op de website kijk van de Deense spermabank dan zijn 1600 euro voor een rietje de normale prijzen. Dit is wel MOT10 inderdaad, maar de profielen die een beetje overeen komen met mijn man hebben alleen maar MOT10 of hoger.
350 is nog steeds veel geld inderdaad, maar nog acceptabel. Ik schrok er wel een beetje van inderdaad toen ik zag dat 1 rietje 1600 kost.. 9 IUI pogingen is best veel, moet vast een slopend proces zijn geweest. Wat ontzettend fijn dat jullie nu wel een dochter hebben gekregen. 


Wanneer zijn jullie dit proces begonnen? Welk jaartal? Wellicht dat de prijzen gewoon enorm hard zijn gestegen?
 
Wij zijn in 2018 begonnen, uiteindelijk in 2019 zwanger geworden. Wij hebben een donor via Cryos, er zijn verschillende banken, misschien scheelt dat? Ik heb trouwens nog even terug gekeken, maar het was 690 euro zonder btw, ik weet niet waarom ik dacht dat het 350 was.. Sorry voor de verkeerde info. Daar kwam dan ook nog verzendkosten bij. Vaak hebben fertiliteitsklinieken wel een soort van code, waarmee ze meerdere bestellingen samen versturen, dat scheelt veel geld qua verzendkosten. Het was absoluut een heftig proces, vooral omdat er medisch niets gevonden was. Dus als het dan steeds niet lukt is dat heel heftig.
 
Wij hebben ook via cryosinternational gekeken inderdaad. Ik had nog even gekeken en het is gelukkig wel 1600 inclusief BTW ?
 
ja ik kan het mij heel goed voorstellen als ze dan niks vinden waarom het dan niet lukt. Ik krijg toevallig vandaag onderzoeken bij de gymaecoloog, met een beetje geluk vinden ze bij mij niks. 


hopelijk kunnen wij rond mei beginnen met het donortraject.
 
Wat een vervelend nieuws!! Ik herken jullie gevoel. Bij mijn vriend is na onderzoeken ook gevonden dat hij onvruchtbaar is door een (kleine, maar lullige) genafwijking.
Zelf ben ik nu net een paar weken zwanger van een donor. Wij hebben wel bewust gekozen voor een donor uit de Nederlandse spermabank. Dit is allemaal via het ziekenhuis gegaan. We hebben een jaar op de wachtlijst gestaan. Ook wij hebben gekeken naar internationale banken en naar Deense banken. Maar de belangrijkste reden voor ons om ons toch hier op de wachtlijst te plaatsen was dat we zeker wisten dat de donor goed gescreend is. Er is een afbakening in hoeveel gezinnen de donor mag helpen. Bij een internationale bank weet je niet hoe het met de screening zit en kan het zijn dat het sperma van die ene donor de hele wereld over gaat.
Ik begrijp dat de keuze ontzettend moeilijk is en het liefst wil je zo snel mogelijk door om jullie kinderwens in vervulling te laten gaan.
Heel veel sterkte nog met de verwerking en jullie zoektocht
 
Bedankt voor je berichtje mamamel en gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn voor jullie. Een jaar wachttijd is in principe te overzien! Van het UMCG hoorden wij dat de wachtlijst voor een Nederlandse donor nu tussen de 3 en 3,5 jaar is. Welk ziekenhuis ben jij behandeld?

Door welke behandeling ben je zwanger geworden en hoeveel heb je er gehad als ik vragen mag?

Het is wel prettig om andere verhalen te horen.
 
Terug
Bovenaan