Mijn man heeft het door!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik had dit weekend een beetje genoeg van mijn kids. Héél erg, maar soms heb ik dat gewoon. Ik werk niet en ben dus heel veel in de weer met de kids en dat breekt me zo af en toe een beetje op.

Maar dit weekend ben ik er dus lekker veel alleen op uit geweest. Mijn man mocht zich amuseren met de kinderen. Ik heb alleen Bas gister op bed gelegd en verder heeft hij alle zorgmomenten gedaan. Ik kon zo weer een beetje bijtanken en dat is aardig gelukt.
Bas wil op het moment graag bij me zijn (8,5 maanden sprong???) en dat vreet energie, maar ik kan het vandaag aardig goed hebben.

Gister zitten we het 's avonds nog even samen aan tafel te kletsen zegt hij ineens: "Tjonge wat ben ik moe. Wat is dat intensief de hele dag bezig met de kinderen!" Hèhè, hij heeft het door. En dan heeft hij verder niks gedaan. Geen was, geen boodschappen. Helemaal niks!
Ik moest erg lachen om zijn uitspraak. Het is goed dat hij weet hoe het voor mij is. Dan snapt hij beter waarom ik af en toe dit soort weekendjes nodig heb.

Groetjes,
Karin

PS: Ik heb niks te klagen verder hoor, want mijn man is een lieverd die alles doet om me te helpen, maar soms snapt hij gewoon niet dat het ook heerlijk is om de deur achter je dicht te trekken en niet aan de kinderen te hoeven denken.

Haha fijn he een stukje waardering!

Mijn vriend gaat het hier ook niet makkelijk krijgen als hij alleen is met de kleine. Ze heeft echt een gebruiksaanwijzing en dat is best lastig. Het lijkt wel of ik de enige ben die haar in slaap krijgt. Ook wil ze heeeeel moeilijk uit de fles drinken thuis. Ik blijf meestela dus niet heel lang weg. Gelukkig doet ze het ondanks het drinken goed op de opvang (meestal vrolijk) en drinkt ze wel sap. En logeren bij mijn schoonmoeder (die kan wel zonder slaap) gaat ook goed. Ik kan dus wel eens weg haha.
Vorige week hadden we 2 nachten dat die uk amper heeft geslapen en veel moest huilen (ziekjes) Hij werd er zo sjaggie van en trok t slecht, toen sprak hij ook zijn waardering uit, toen ik met alle geduld en dikke wallen Birgit zat te troosten en hij even naar beneden vluchte om te kalmeren haha.

Trouwens, het gaat goed met jou Bas he?! Mijn moeder heeft elke keer als ik  in Heumen kom wel een verhaal van jou moeder haha. Grappig en ik heb je nog nooit gezien! (zo vertelde ze: Bas, het kleinkind van mijn collega staat in de box! en ik: weet ik ik heb de foto al gezien ;)

Gr Evelien!

Hoi,

Mijn man had het laatst hier ook al over. Ik werk drie dagen en hij vier dagen. Hij is elke vrijdag thuis om voor onze dochter te zorgen. Toen ik nog zwanger was kon hij allemaal dingen noemen die hij thuis af zou maken of maken die hij wilde gaan doen op deze dagen. Nu zei hij laatst inderdaad ook dat hij nergens aan toe komt ondanks dat Maaike nog best veel slaapt. Hij doet dus weinig maar vind ik niet erg hoor. Ben al lang blij dat hij een dag in de week voor de kleine thuis is. Hij heeft heel veel rare reacties gekregen van collega's zo van dat doe je toch niet.

Hij helpt verder wel veel en ik wil dus ook zeker niet klagen maar ik zie wel dat ik in de twee dagen dat ik thuis ben toch meer doe dan hij op vrijdag.

Groetjes
Inge

Hoi,

wat fijn zeg dat hij het door heeft!!
Ik denk dat het thuisblijfmoeder zijn, onderschat wordt door veel mensen.
Het kan heel erg zwaar zijn, juist omdat je als het ware 24/7 met het huishouden en de kinderen bezig bent.
Je krijgt er wel een hoop voor terug, dat wel, maar dat neemt niet weg dat het echt zwaar kan zijn.

Heel fijn dat je ff bij hebt kunnen tanken... Dat heb je echt weleens nodig hoor!!

Groetjes Debby.

Ja, mijn man had ook allerlei ideeen over wat hij allemaal op de papadag kon gaan doen met de kinderen. Dan sprak hij zijn vriend, die ook op dezelfde dag papadag heeft. Ja, lekker hoor, gaan we de hele dag bij de zandbak zitten.

Toen dacht ik al, ehhhhh, voor kinderen zorgen houd wel wat meer in dan de hele dag bij de zandbak zitten.

Hij is er ook aardig van terug gekomen. En dan hoeft hij van mij nog niet eens het huishouden te doen op de papa dag. En koken en boodschappen ook niet. Dat doe ik allemaal. Maar het is toch zwaarder als dat hij gedacht had.

Hahahaha hier nog een hoor!!!

Ik moest werken en KDV was dicht dus hij nam wel vrij. Toen ik thuis kwam zei hij: "ahh lekker nu ben ik vrij" nou ja ... Hij bedoelde het niet zo natuurlijk.... maar hij snapte niet dat ik wat gedaan kreeg ik het huis.
Tja als die kleine slaapt ga ik natuurlijk niet internetten en uitgebreid lunchen. Dat doe ik wel als ik aan het werk ben hihi.. zoals vandaag!!

Maar ze moeten het wel ff meemaken, krijgen ze nog eens respect voor het woord huismoeder of part-timer!!!

Terug
Bovenaan