<p>Hoi allemaal,</p><p>ik ben op zoek naar lotgenoten… </p><p>Onze baby is twee weken oud. Mijn man heeft drie weken vrij genomen. Toen onze oudste geboren werd had hij ook een maand vrij.</p><p> Ik merk dat ik het helemaal niet fijn vindt! Hij kan de “werkdruk” niet aan, loopt de hele dag te mopperen, ook als hij op de oudste past nadat ik de halve nacht met de baby in de weer bent geweest en lig uit te slapen.</p><p>Hij zegt dat hij heel erg moe is, maar hij gaat niet op tijd naar bed ‘s avonds. Het komt op mij over alsof hij niet in staat is te accepteren dat de eerste weken met een pasgeboren baby in huis eigenlijk betekent dat je helemaal geen minuut tijd voor jezelf hebt.</p><p>…</p><p>Ik merk dat ik zijn stemmingen niet goed aankan. Hij praat snel, naar eigen zeggen omdat hij anders niet klaar is met praten voordat hij weer wordt onderbroken (bijvoorbeeld doordat de oudste er tussendoor komt). Ik word er heel nerveus van! Ik heb behoefte aan langzaam (volgens mij net als de baby) en en liefdevolle zorg en aandacht. In plaats daarvan maak ik mij zorgen over mijn oudste zoontje en of mijn man wel in staat is om liefdevol met hem om te gaan nu hij zo overvraagd wordt.</p><p>Herkent iemand dit? En hoe gaan jullie ermee om? Ik vind het bizar lastig.</p>