Mijn man met Renske naar de huisartsenpost

De titel zegt het al. Mijn man is met Renske, 4,5 maand, naar de huisartsenpost. Ik pas op mijn oudste dochtertje, 3,5, jaar. Is namelijk ook ziek dus kon haar niet meenemen.

Renske had gisteravond nog nergens last van. Na de laatste voeding om half elf heb ik haar op bed gelegd. Dit vond ze prima. Ze heeft een tijdje gekletst en moest toen keihard huilen. Dit is echt niks voor haar, want ze huilt eigenlijk nooit. Is zo'n zoet kind. Toen heb ik haar uit bed gehaald en moest ze flink boeren en keihard krijsen erna. Heb even over haar buik gewreven en na een kwartier viel ze in mijn armen in slaap. Terug in bed gelegd, maar na een half uur begon ze weer. Zo ging het de hele tijd door tot een uur of drie. Toen heb ik haar maar tussenin gelegd en kon zo over haar buik wrijven als ze weer pijn had. Rond vijf uur werd het flink erger. Als ze moest boeren dan krijste ze heel hard. Had echt pijn. Haar benen waren ook wat dikker dacht ik. Mijn man vertrouwde het niet, want zodra we haar neerlegden begon ze weer keihard te huilen. Hij heeft dus de huisartsenpost gebeld en is er nu naar toe. Zit hier wel in spanning te wachten. Hij zou gelijk bellen zodra hij daarvandaan is. Hoop toch zo dat het niks ernstigs is. Dacht begin van de nacht dat het krampen waren, maar heel de nacht bijna huilen zijn echt geen krampen denk ik.

Ik laat het wel weten zodra ik weer wat meer weet.

Ga nu even bij mijn andere dochtertje kijken. Ligt op de bank te slapen. Wilde niet meer naar bed.

Groetjes Anneke

We weten nog niet veel. Het kan een kronkeling van de darmen zijn ofzo. Dit moet in de loop van de uren dan weer goed komen. Straks moet ik haar temperatuur opnemen en een zetpil zetten. De dokter zei ook, het is helemaal niet erg dat je bent gekomen en is gewoon goed. Hopelijk gaat het snel beter met d'r.

Daar heeft ze in ieder geval weer gelachen en gekletst. Dit hebben we heel de nacht niet gezien terwijl ze normaal altijd vrolijk is.

zo wat zal jij geschrokken zijn ( sorry jullie)
nou ik hoop dat het snel beter gaat met je dochtertje
en wat raar ja ineens een kronkel in de darmen.
wist niet dat,dat zo maar kon gebeuren
hoop dat ze snel opknapt en weer lekker vrolijk is
heel veel beterschap
liefs sandra

Het is zo moeilijk dat ze helemaal niet kunnen zeggen wat er is. Je moet het maar raden. Ik hoop dat het maar eenmalig was en dat ze er verder geen last meer van heeft.
Beterschap met je 2 kindjes.

Groetjes,

Helga mv Roos

Met Renske gaat het wel weer wat beter alleen je zou zeggen dat ze erg moe moet zijn na een nacht zo goed als niet slapen. Dit is dus niet het geval. Vanmiddag was ze om het uur wakker en wilde nog niet echt veel. Op schoot zitten vond ze best, maar zodra ik haar in de box legde begon ze weer. Niet zo erg meer als afgelopen nacht gelukkig. Ze heeft niet meer die pijn in haar buik, maar het zit nog niet helemaal lekker denk ik. Net is ze lekker met mijn man en Anne onder de douche gegaan en heb ik haar een zetpil gegeven en nu slapen mijn meiden heerlijk.

Terug
Bovenaan