mijn man twijfelt over tweede kind

Hallo

Ik heb een zoontje van 1,5 jaar en graag zou ik (als het zou lukken) een tweede kindje willen. Mijn man twijfelt heel erg. Eigenlijk neigt hij meer naar niet dan naar wel. Wie heeft hier ervaring mee? Ik vind het best moeilijk, ik wil hem niet onder druk zetten, maar ben ook de jongste niet meer (34 jaar).

Hoi Kim,

Ik zag jouw berichtje en wilde even reageren. Ik zit niet in dezelfde situatie waar jij in zit, maar ik heb een goede vriendin die een soortgelijke ervaring heeft. Zij is  35 jaar en is op dit moment hoogzwanger van haar 1e kindje. Haar man heeft uit een eerdere relatie al een dochtertje en hij wil nu verder geen kinderen meer. Mijn vriendin weet dus nu al dat ze maar 1 kindje gaat krijgen, terwijl zij zelf best meer kinderen had gewild. Voor haar was dat best heel moeilijk om te accepteren.

Blijkbaar praat je er wel  over met jouw man, want je geeft aan dat hij er  over nadenkt. Weet jij voor jezelf ook waarom je graag een 2e kindje wil hebben? Wat voegt het voor jou extra toe binnen jullie gezin als je weet dat jouw man erover twijfelt? Heeft hij een duidelijke reden waarom hij maar liever 1 kindje wil? Niet dat je deze vragen hier hoeft te gaan beantwoorden hoor (dat zijn privézaken)! Soms kan een verlangen je echter zo meenemen dat het rationeel nadenken lastiger is.

Misschien kan het een idee zijn om samen met jouw man hierover te praten met een derde erbij. Iemand die allebei jullie gevoelens erkent en dat kan verwoorden. Laatst stond in een Ouders van Nu een artikel hierover en daar waren mensen die veel baat hierbij hadden gehad.

Heel veel succes!

Lies

Hoi,

Ik heb een dochtertje van 9,5 maand en zou dolgraag een tweede willen maar mijn man absoluut niet. Eigenlijk wilde hij helemaal geen kinderen maar omdat ik zo graag wilde is er toch 1 gekomen en daar is hij dolgelukkig mee.

Overtuigen kan ik hem niet. Heb regelmatig aangegeven dat het toch leuk is als Kayleigh met een broertje of zusje kan spelen maar dat vind hij niet. Hij is zelf enig kind dus vind dat je je in je eentje ook goed kan vermaken.

Ik probeer niet te zeuren voor een tweede maar hoop dat hij zelf een keer van gedachten verandert. Wie weet???????

Debbie

Hoi,

Onze zoon is nu ruim 5 maanden en ik weet al dat ik er ooit een tweede kindje bij wil. Mijn man is echter niet zo overtuigd als ik.

Bart had wat opstart probleempjes (4 weken te vroeg geboren) en we hebben een liesbreukje geconstateerd (op moederdag lekker mee in het ziekenhuis gezeten), waaraan hij geopereerd moet worden. Al met al ben ik wekelijks zeker 2 dagen in het ziekenhuis te vinden. Mijn man kan Bart zijn probleempjes, die gelukkig allemaal niet ernstig of blijvend zijn, niet "los" zien van een 2e kindje.

Misschien is voor ons de discussie over als Bart overal vanaf is, maar tot die tijd denken mijn man en ik er verschillend over en dat is niet altijd even leuk.

Ik hoop voor jou dat je man voor een tweede kindje gaat, Succes

Groeten Winny

PS. Ik ken iemand die enigst kind is, en die vind het verschrikkelijk. Zij zegt; als straks mijn ouders er niet meer zijn heb ik niemand meer...

nou naar onste eerts dochter wou mijn man ook geen kinderen meer eigelijk.
omdat het met haar niet zo goed ging allemaal.
maar naar 4 jaar hebben we toch een tweede dochter gekrengen zit wel een tijd tussen maar hij had gewoon tijd nodig.
maar uit eindelijk wou hij toch nog een kind.
en ik wil ook graag wel nog een heb aaltijd 3 kinderen gewild.
maar daar praat hij nu ook wel wat makellijker over dan toen dus denk dat er op den duur nog wel een komt maar de jongste is net 13 maand dus kan nog even maar wil er niet meer zo groot verschil tussen laten

hoi
ik vind dit erg lastig maar waarom tel de mening van de man meer als die van de vrouw??
ik krijg het idee dat de man beslist
als hun nee zeggen dan is dat dat
en wat de vrouw wil tja
ik zou ook wel een tweede willen maar ja ik zit ook met dat probleem
eigenlijk vind ik het niet eerlijk
de vrouw heeft er toch ook wel wat over tezeggen
en wat als de vrouw nou eens on geplant zwanger raakt nou ik zou het nooit weg laten halen
al gaat man lief op zn kop staan
maar ja het is en blijft moeilijk want je moet het samen doen
sterkte

Terug
Bovenaan