Mijn mannetje is niet gegroeid :(

Hoi allemaal, hoe is het met jullie??
Ben bij de VK geweest en zij schrok na mijn echo... mijn mannetje is amper gegroeid en echt te klein! Moet dus veeeel rustiger aan doen (ben ook eigenlijk veel te druk nog, maar ja als je je zo goed voelt...) Zou nog 2 volle dagen werken, maar ze adviseerde om echt rust te nemen. Ze werd echt een beetje boos! Moet elke middag op bed gaan liggen en eigenlijk ook helemaal niet meer doorgaan met het bedrijf.. pffff. dat wordt nog een zware taak :S Als ik het vergelijk met het gewicht van jullie kindjes, dan voel ik me echt schuldig! :( Maar ik wil natuurlijk dat mijn kindje gezond is!
 
Ooh dat is wel schrikken. Hoeveel weegt je mannetje nu dan? Toch maar goed je rust pakken ook al vind je dat lastig. Je hoort vaak dat als de moeder het rustiger aan gaat doen de baby een groeispurt krijgt. Ik begrijp je heel goed ik doe ook nog steeds alles omdat ik mezelf goed voel...maar ik heb 2 weken terug ook een stapje terug moeten doen omdat ik anders erg veel last van mijn rug had en dat is echt lastig. En iedere moeder wil dat haar kindje gezond is jij hebt het ook niet in de gaten gehad dat je jezelf te druk maakte dus voel je niet schuldig maar neem wel je rust nu. Khoop dat de kleine snel groeit.
 
Dank je wel! Hij woog vorige week amper 1700 gram, maar nu niet veel meer. Veeeel te weinig dus. Voel me echt schuldig tegenover hem... Doe het nu echt rustiger aan! Meer slapen en niet meer de hele dag door lopen en dingen doen... Heb je nog steeds last van je rug? Dat had ik ook een tijdje, de fysio deed wonderen!
 
Ach meis, wat een heftig nieuws! Jij gaat nu natuurlijk zoveel mogelijk plat, maar hoe gaat het nu verder? Gaan ze nu vaker controleren, het zo lang mogelijk uitzingen maar zo nodig ingrijpen? Of is de achterstand nog niet zo groot dat daar sprake van is? Dat laatste daar hoop ik eigenlijk op voor je...
Sterkte!
 
Ik weet niet hoe ver jij bent,maar onze uk had met 31+5 weken een gewicht van ruim 1700 gram. Volgens de groeicurve een gemiddeld gewicht. Als je verder bent, dan is ie inderdaad wat aan de kleine kant, en zou ik de advies van de verloskundige maar volgen.

Doe rustig aan meid.
 
Dat is idd wel weinig want je bent nu 33/34 weken toch? Miss krijgt hij nu wel een groeispurt hoor. Bij mijn ukkie was het buikje na 24wk de hele tijd te klein ten opzichte van het hoofdje en de beentjes en nu vorige week 32wk was alles perfect bijgegroeit. Kheb af en toe nog wel eens last van mijn rug maar dan weet ik dat ik niet goed naar mijn lichaam heb geluisterd en te veel heb gedaan, vooral tillen. Ze houden je wel goed in de gaten hoor, dat vond ik echt wel fijn. Rustig aan doen en lkkr van je kleintje genieten!
 
Dank jullie wel!! Ik ben nu 34 weken. Hij was een halve kilo te licht zei ze, want hij was eigenlijk nog net geen 1700 gram. Hoef niet echt plat, maar moet wel elke middag rusten en ga morgen al met verlof. Wel jammer, had nog even door willen gaan haha. Maar hij moet gewoon groeien. Ik heb over een week weer een echo, hij moet dan voldoende gegroeid zijn. Het gaat voornamelijk om zijn buikje zeiden ze. Geen idee wat er dan gaat gebeuren als hij niet genoeg gegroeid is.... wil ik nog niet aan denken haha.
Vind het ook erg fijn dat ze je goed in de gaten houden hoor!
 
Terug
Bovenaan