Mijn meisje kan niet poepen

Hallo mama's

Zou graag wat tips krijgen van jullie.
Amaya is vandaag precies 3 weken.
Ze heeft 2 weken volledig borstvoeding gehad. Heb ook veel moeten kolfen. Dit heb ik afgebouwd, omdat ze constant in slaap viel aan de borst. Ik was aan het aanleggen ( zodat ze het niet verleerde), kolfen en voeden met de fles. Dit brak mij op zeker omdat ik nog een kindje heb. Was overdag zeker 8 keer aan het kolfen en voeden met de fles.
Nu zijn we overgegaan op flesvoeding omneo, omdat
Amaya veel last heeft van krampen.
Ze poept heel weinig. Ze is constant aan hey drukken en huilen, maar er gebeurd niks.
In overleg met de ha heeft ze nu lactulose gekregen.
Hierdoor heeft ze gisteren (zijn gisteren gestart met lactulose) en vandaag 1 keer een flinke poepluier gehad, maar meer ook niet. Van de ha moeten we dit weekend geen lactulose geven en kijken als ze uit zichzelf weer gaat poepen.
Vind het zooo zielig. De krampen houden aan en 1 keer poepen is toch niet voldoende? Hierdoor slaapt ze erg onrustig. Ze krijgt nu ongeveer 6a7 voedingen per dag van 100cc verdikt met jbpm vanwege het vele spugen. Iemand tips??
Grtjs Mar

Mijn zoontje Jesly heeft dat ook gehad... Ivm de overgang van borst naar flesvoeding... Mijn zoontje heeft ook maar 1x ontlasting op een dag, maar dat is wel een flinke hoeveelheid... Het is wel zielig voor ze, maar helaas heeft de huisarts gelijk... Ze moeten uit zichzelf poepen... De darmen worden nl heel snel lui door lactulose ed andere laxeermiddelen... Hou goed in de gaten dat ze voldoende blijft drinken... Doet ze dit niet, dan zou ik weer contact opnemen met ha of ha post... Door verstopping willen kinderen wel minder eten/drinken... Ze kunnen ook verstoppingsdiarree krijgen... Al met al niet leuke dingen bij zo'n klein wezentje... Succes!

Hey mar!

Wat zielig zeg!
JBPM kan ook verstoppingen veroorzaken.
Sinds wij JBPM voor Finn gebruikten ging hij van 10 poepluiers per dag naar 1 in de 2 dagen. Ook kreeg hij veel darmkrampen, heel zielig. Wij zijn nu gestopt met de JBPM en nu poept hij weer 2a3 keer op een dag en heeft minder last van krampen.

Het wil ook wel eens helpen in even te temperaturen. Vaak gaan ze dan extra druk zetten. Mijn schoonmoeder adviseerde om een klein stukje zeep in de anus te doen maar dat durf ik zelf niet aan.
Iets olijfolie in de fles werkt ook laxerend.
Een warm badje of warme kruik op de buik wil ook wel eens helpen.
Wij gebruiken infacol tegen maag en darmkrampen, hier werkt het goed.

Heel veel succes en ik hoop dat het snel beter gaat!

Liefs Danielle

Hey Mar,

Wat vervelend dat ze zoveel krampen heeft!
Lars had aan het begin ook wat moeite met poepen. Hij drukte kei hard, liep helemaal rood aan en er kwam niets... Maar toen hielp het om te temperaturen en dan de termometer wat voorzichtig heen en weer te bewegen (advies van kraamhulp) en dit hielp. Hebben we 3 x gedaan totaal en nu hoeven we dit niet meer te doen, maar zo hebben we hem een beetje geholpen.
Hij heeft nog steeds maar 1 flinke poepluier per dag (heel soms 2) maar dit is voldoende. Je hoeft je pas zorgen te maken als ze 2 dagen achter elkaar niet gepoept hebben. Tenminste dit hebben ze mij verteld.
Ook ligt het eraan of de ontlasting heel hard is, want dan kan het soms gewoon niet naar buiten. Maar dit was bij Lars niet het geval.
Als ze verder goed drinkt en goede plasluiers heeft, zou ik me toch niet teveel zorgen maken zo lang ze een poepluier per dag heeft.

Succes ermee!

Groetjes Kim

Hoi,

Hier ook hetzelfde probleem, wij gebruiken ook speciale voeding tegen darmkrampjes en moeilijke ontlasting, daar doen we ook JBPM door en nog een theelepel venkelthee, ook gebruiken we de fles van Difrax. Het ging heel goed maar nu sinds gisteravond is het weer aldoor huilen, windjes laten, en beetje ontlasting (1x p. dag), en erg onrustig. Ik hoop dat het bij ons nu een regeldag(en) is en dat het straks weer beter gaat. (ze is nu 3wkn + 3dgn)Zielig he die krampjes, maar idd de plasluiers zijn belangrijker dan de poepluiers. En wij hebben dat trucje met de thermometer ook gedaan maar volgens mij moet je dat niet te vaak doen, het werkt wel.
Wij zitten veel met haar op de arm, wrijven over haar buikje (met de klok mee) en fietsen met haar beentjes.
Succes!

breek even in ben een oktobermama. Ons zoontje milan had ook het probleem dat hij heel erg slecht kon poepen in begin zo erg dat hij maar 1x in de vijf dagen ontlasting had. Ben er twee keer mee naar de huisarts geweest en de tweede keer hebben we er wat voor gekregen. Maar omdat ik toch wel snel van die laxeermiddel afwilde heb ik cinababy gebruikt. Is van vsm dus op natuurbasis en moet zeggen dat het bij milan heel goed werkt. Misschien dat dat nog een optie voor je is

Terug
Bovenaan