<p>Op 1 april 2021 zijn wij papa en mama geworden van onze Bibi.</p><p>Bibi werd geboren met 18week. Veel te vroeg en niet levensvatbaar.</p><p>Dit doet zoveel pijn en zoveel verdriet.</p><p>De zondag voordat ze geboren werd, had ik een lichte bloeding. We zijn naar de VK geweest; babytje zag er goed uit, alleen de placenta lag laag. Dit zou de bloeding veroorzaken.</p><p>Dinsdag was de bloeding een stuk heftiger; weer bij de VK geweest en weer was er een kloppend hartje en een goed beweeglijk kindje te zien. Advies; rust, veel liggen....</p><p>De dagen erna werd de bloeding ook veel minder en waren we een stuk rustiger. Tot de donderdag 1 april....</p><p>Ik voelde me prima, waren nog even weg geweest en mijn partner ging even liggen... ik zat rustig op de bank en moest plassen... Daarna wilde ik mijn broek omhoog doen en voelde ik wat uit me glijden; ons kindje! Geen krampen, geen buikpijn. Dit kon niet!!! </p><p>Ik riep mijn partner die direct hoorde dat er iets was. Hij belde de VK en die was er snel. Vanaf dat moment wordt je geleefd.. de placenta liet niet los en ik moest naar het ziekenhuis. Daar ben ik gecurreteerd.</p><p>Ons meisje is in water gelegd (wateropbaring) en lag bij ons op de kamer. We hebben 1,5dag in het ziekenhuis gelegen. Bij thuiskomst was het leeg, kaal en stil. En die leegte blijft. Ik heb moeite met drukte, het maakt me onrustig. Ik slaap slecht waardoor ik me nog slechter voel. </p><p>Ons meisje heeft een mooi afscheid gehad, we hebben haar laten cremeren. Het as zal snel bij ons komen.</p><p>Doordat ik moe ben, snauw ik meer en dat is lastig, ook voor mijn partner. Ik wil het niet, maar zit zo vol met verdriet. Het voelt naar dat we elkaar soms niet goed begrijpen. Dit maakt mij nog verdrietiger.</p><p>Toch is het altijd een leeg plekje, in ons hart, maar ook thuis.</p><p> </p><p> </p><p>Heeft iemand tips om te gaan met dit verlies?</p><p>Voor mij, maar ook voor ons samen?</p>