Mijn moeder heeft plots een vriendje van 26 IN TUNESIË

<div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik ben een 26 jarige vrouw heb 2 leuke ouders die mijn leven lang bij elkaar waren, haat liefde je kent het wel. Maar ineens viel alles uit elkaar. </span></div><div dir="auto"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Mijn moeder (55) wilde ineens september 2018 op vakantie naar Tunesië. Omdat wij mijn tante (haar zus) dood in haar woning hadden gevonden in 2017 dachten mijn vader en ik daar niks geks aan, even tot rust komen is goed voor haar, ze zou ten slotte met een vriendin gaan en een vriendin van die vriendin. Nu is het al ingewikkeld ? </span></div><div dir="auto"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Eenmaal terug begon het. Mijn moeder had haar vriendin voor het blok gezet want mijn moeder had via Facebook een jongen leren kennen van (je verwacht het niet, 26 jaar oud uit Tunesië). Tunesië staat er om bekend dat ze middle aged vrouwen oplichten. De vriendin van mijn moeder was na de vakantie in paniek naar hun vriendengroepje gegaan omdat zij ook met mijn vader goed kan opschieten en NIET hiertussen wilde zitten. En dit ook tevens niet had verwacht van mijn moeder. Zo zat het vriendje in het resort al op mijn moeder te wachten en ze schrok zich dood.</span></div><div dir="auto"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Iedereen zei ah joh, zo dom is ze vast niet. Dus wel. Halsoverkop ging ze weg bij mijn vader want naar eigen zeggen had ze al een relatie met het "ventje" in Tunesië. Mijn vader eenzaam achter gelaten heeft toen de keuze gemaakt om te zeggen dat ze dan moest vertrekken en ergens anders moest gaan wonen. Mijn moeder vind nu dat mijn vader haar heeft verraden en met niks achter heeft gelaten, terwijl wij (de omgeving) vinden dat zij is vreemdgegaan en vantevoren wist dat als ze hem zo kwetste hij niet het hand boven haar hoofd zou houden.</span></div><div dir="auto"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ze kwam een donderdag avond eind september langs. 10 uur savonds. Met de mededeling; Ik vertrek morgen ochtend 5:00 naar Tunesië. Adres unknown dat zou hij allemaal hebben geregeld. Ze was ook die week haar baan kwijt geraakt a la midlife crisis? Ze heeft er 3 maanden gezeten want langer mag dat niet en ik heb amper iets van haar gehoord. Toen ze terug wilde appte ze voor geld want dat had ze allemaal opgemaakt. Ik wilde geen geld sturen alleen een ticket boeken maar dat wilde ze niet.</span></div><div dir="auto"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ineens een week later was ze terug zonder iets gemeld te hebben en belde ze op niet om mij te zien of iets, nee of ze mijn auto mocht lenen. Ik was zo teleurgesteld en pissed dat ik nee heb gezegd. Ze laat alleen van zich horen als ze geld nodig heeft. Ze heeft nu een appartement in NL en het contact is zo goed als verbroken, het brak me op...</span></div><div dir="auto"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Nu de vraag waar het om gaat:</span></div><div dir="auto"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik wil mijn moeder liefst niet uitnodigen op een gender reveal of op de lijst van een babyshower want dan komt de kant van mijn vader niet incl mijn eigen vader niet. Ze zijn zo bedrogen en gekwetst en ze vragen mij absoluut niet om te kiezen maar ze weten en ik zelf ook dat als zij met zn alle in 1 ruimte zitten mijn moeder aandacht zal zoeken en zich zal uitsloven. Mijn vader wil gewoon geen contact meer. Of misschien is het nog gewoon te vroeg.</span></div><div dir="auto"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik wil ook liever niet dat alles om haar draait of ik weer moet rekening houden "met". </span></div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Wat kan ik doen? Het is en blijft natuurlijk mijn moeder... en het is mijn eerste zwangerschap. </span></div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16"> </div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16">Een gesprek aangaan heb ik geprobeerd in de eerste weken maar ze zat er bij als een verliefde puber en luisterde niet. Ze begrijpt ook niet waarom o.a ik gekwetst ben door haar keuzes en ook niet dat het voor ons als donderslag op heldere hemel kwam. Hierdoor is het lastig een gesprek aan te gaan want ze haalt haar schouders op. </div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16"> </div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16">En tuurlijk vind ik het moeilijk dat het zo is en het contact weg etc, het is mijn moeder en ik ben zwanger voor het eerst... maar ze is op het moment geen moeder voor me en heeft me zo hard in de steek gelaten. En weten jullie, mocht het een Henk zijn geweest uit Gelderland van ook 50+ is het een ander verhaal. Het vreemdgaan praat ik niet goed maar het bizarre van plannen van een vakantie en alles uitgestippelt en vreemdgaan en vervolgens er naartoe voor 3 maanden ging mij en ook mijn opa en oma niet in hun koude kleren zitten. Tunesië is een land met een compleet andere cultuur en armoede. Wij zijn niet racistisch echt niet mijn vriend is indonesisch maar... ja... </div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16"> </div><div dir="auto" data-removefontsize="true" data-originalcomputedfontsize="16">wat kan ik het beste in deze situatie doen? Bedankt voor het lezen!</div>

Doen waar jij je goed bij voelt. Ik snap dat je met loyaliteitsgevoel zit, ook naar je moeder ondanks wat ze heeft gedaan. Maar dit gaat niet om haar of je vader, dit gaat om jou en je kindje. Moeten beide partijen respecteren. Ik heb dit ook afgedwongen bij mijn ouders toen en dat heeft geholpen. 
Je vader moet ook begrijpen dat je moeder je moeder blijft en je moeder moet normaal gaan doen? maar als jij je er beter bij voelt dat je moeder er niet is, dan moet je dat gewoon doen. Of ze het dan of op een ander moment uitvindt, ze zal even blij zijn lijkt me.

Jezus, wat kut zeg! 
Ik snap je twijfels helemaal en wat een bijzondere stappen neemt jouw moeder op het moment? 
Dessalnietemin is het natuurlijk haar leven en is het een volwassen vrouw die haar eigen keuzes maakt.
wellicht komt dit voor jullie uit de lucht vallen maar speelt het voor haar al langer? Dit is misschien meer iets tussen jouw vader en jouw moeder.
Of het nu een vlucht is uit de realiteit of echte liefde, het is gewoon moeilijk als je je ouders zo vreemd ziet doen. Ik zou haar naar gewoon laten gaan en als ze onderuit gaat dan is dat zo... het is wel heel erg ongepast dat ze van haar problemen jullie problemen maakt.. zij maakt bepaalde keuzes en die hebben consequenties en dus zou ik heel duidelijk zijn dat zij niet hoeft te komen leuren om geld of een auto. 
Wat betreft jouw reveal party.. Meis.. je hebt maar 1 moeder en ze is er nog als voelt dit voor jou op het moment niet zo. Je hebt ook maar 1 reveal party van je eerste kind en besef je dat je die ook niet over kunt doen.
praat met je moeder en spreek je gevoel uit en geef aan dat je het moeilijk vindt. Ik zou op basis van dat gesprek bepalen of ik haar wel of niet zou uit uitnodigen. 
Geef aan dat dit jullie feestje is en niet die van haar en dat je bepaalde verwachtingen van haar hebt op jullie feest. Echt fair enough! 
Dat de rest van de familie niet komt als jouw moeder komt vind ik erg... ook zij maken op die manier van hun probleem jouw probleem en hangen een “gewicht” aan jouw geluk... nogmaals het is jouw moeder en de oma van jouw/jullie eerste kind. Dit gaat helemaal niet om hun! Maar om jou, je vriend en jullie baby. Het is voor mij natuurlijk makkelijk praten maar denk dat ik de reveal party liever met vrienden en vriendinnen had gedaan dan op deze manier. 
Praat met ze.. maar laat ze jou vooral je geluk niet verpesten. 

Haar niet uitnodigen. Het is een feestje, laat haar maar een andere keer komen.
Als ik dit zo lees zou ik toch zeker voor mn vader kiezen op dat moment, geen twijfel mogelijk.

Wat een vervelende situatie zeg! 
Hoelang ben je zwanger? Heb je nog tijd om nog een keer te proberen om met je moeder te praten? 
Eigenlijk lees ik in alles dat je je moeder niet wilt uitnodigen dus dat zou ik ook niet doen. Het geeft zoveel meer rust voor jezelf, en het is inderdaad maar een feestje. Ze kan altijd nog daarna langskomen toch? Kies voor je eigen gezinnetje!

Wat een vervelende situatie zeg! 
Hoelang ben je zwanger? Heb je nog tijd om nog een keer te proberen om met je moeder te praten? 
Eigenlijk lees ik in alles dat je je moeder niet wilt uitnodigen dus dat zou ik ook niet doen. Het geeft zoveel meer rust voor jezelf, en het is inderdaad maar een feestje. Ze kan altijd nog daarna langskomen toch? Kies voor je eigen gezinnetje!

Terug
Bovenaan