Mijn moederhart spreekt zorgen uit

Hallo mama's

Ik was een augustusmama , maar ben uiteindelijk in september bevallen. Na en supersnelle bevalling van 3 uurtjes is onze dochter Demi geboren , 3365 gr en 49,5 cm.

De eerste week ging het prima met Demi. Ze dronk alle flesjes al vlug leeg en elke dag konden we de voeding op gaan bouwen. Toen Demi bijna 1 week oud was kreeg ze spruw em toen is het gedonder begonnen in mijn beleving.
Door vermoedelijk de spruw begon ze minder te drinken en liet soms meer als de helft staan. De spruw werd behandeld met nystatine, maar hier werd Demi supermissleijk van. Op eigen iniatief er mee gestopt en ze begon meer te drinken. Omdat de spruw niet minder werd, op advies van CB arts rodebessensap gehaald bij de reformzaak. Ook hier werd ze misselijk van. Ondertussen ging het drinken steeds slechter. Mee naar het weeguurtje op het CB. was ze maar 80 gr aangekomen. Ik moest van CB verpleegkundige meer voeding geven, ja dat snapte ik ook ! Maar wat als ze de fles niet wil, kan toch moeilijk de neus dichtknijpen!!!
Maar goed ineens leek Demi het licht te zien en begon weer wat meer te drinken
Nu is ze vandaag 14 weken en ziet haar schema er als volgt uit

7-730 uur ; 120/4
11-11.30 uur ; 120/4
15-15.30 uur ; 120/4
19-1930 uur ' 120/4
2345 uur ; 150/5

We beiden haar dus van alles aan, maar soms drinkt ze de fles leeg en meer dan eens laat ze 40-50 cc staan. Van de laatste fles laat ze ook 40-50 cc staan
Ze slaapt heel wisselend. De ene nacht tot 7 uur (of half 9) de andere nacht komt ze om half 5 al
Dan zitten we te rekken met een speentje tot 6 uur...... En ze heeft dan echt geen honger
Ze heeft wel al die tijd in eerste instantie de nachten doorgeslapen, maar nu er echt geen patroon in.
Mensen om me heen zeggen ; ze is toch alert/beweeglijk/rustig ? Ze komt toch steeds een beetje aan? Wat is het punt nou ??

Maar ik associeer de flesvoeding nie alleen met eten, maar ook met vochtinnane. En ik ben bang dta ze dalijk structureel tekort komt.
Op het CB zijn ze niet echt tevreden over de hoeveelheid voeding en gewicht, dat maakt me dus nog meer onzekerder als ik al was.
Kan het ook moeijk accepteren dat ze niet meer wilkt eten
Voel me hierin ook niet gesteund door naasten
Zit nu een osteopaat te overwegen, baad het niet, schaadt het niet denk ik dan .....
Als je nu ff zou luisteren naar het CB, zou Demi nu 5x per dag een voeding moeten krijgen van 150/5, maar dat haalt ze bij lange na niet !
Ik kan inmiddels zelf een winkeltje in babyflessen en spenen beginnen
Ben r wel klaar mee
Zo even lekker geklaagd, maar hoop goede tips te lezen

Gr Tamdun

Hoi.

Ik wil wel even reageren op jou verhaal.

Ze komt iig aan en dat is het aller belangrijkste..

Mijn dochter had in het begin ook moeite met drinken maar dat kwam omdat zij de kracht en niet voor had omdat zij te klein was (2200 gr)

Zij viel toen af...en toen zijn zij op nenatal over gegaan..daar zitten meer voedingswaarden in en toen begon zij te groeien en door het groeien werd zij sterker.

Cb heeft vaak te veel commentaar en dat geeft de moeder een heel naar gevoel..

Ik als ervaren mama van 5 kinderen nu..(laatste zijn tweeling van 11 aug) zou denken oke ..je heb geen honger mee..het is goed zo ..je groeit toch kleintje..
Als jou baby nl echt honger heeft komt ze echt wel om te eten..

Ook zou je gewoon standaard een 1,2,3 speen kunnen gebruiken op stand 3 zodat zij makkelijker kan drinken..
En zolang jou baby goed reageert, niet slap of sloom is ,is zij niet uitgedroogd en doet ze het gewoon goed..maar niet volgens wat er in een boekje geschreven staat..maar heee elk kind is anders...

Ik hoop dat je er iets mee kan..osteopaat is altijd goed! En als je dan nog blijft twijvelen vraag je toch een keer een onderzoekje aan bij de kinderarts..?

succes en sterkte..onzekerheid is vreselijk!

Sommige baby's zijn nou eenmaal slechte drinkers. een nichtje van mij dronk ook superslecht en kwam weinig aan, ze is nu 3 en is nog tenger. Maar ze is zo gezond als wat, niet te druk maken dus.
De osteopaat zou ik sowieso proberen.

Wat ik niet kan opmaken uit je verhaal is of de spruw over is bij Demi? Er zijn namelijk nog wel andere middeltjes tegen dan nystatine en bessensap (ik wist niet eens dat dat laatste hielp...)

Hoi tamdun, wat marinde schrijft .... ben het er mee eens,

ons meisje nu 13 weken drinkt sinds een paar dagen eindelijk een fles van 150 maar daarvoor 120 cc + 4 schepjes H.A. voeding en ze liet het staan, er meer in kregen we niet.
maar dit is ook zo gekomen omdat ze van 6 naar 5 flessen is gegaan (ze moet toch iets binnen krijgen)
nu hoog ik het langzaam weer op want nu krijgt ze de fles ineens wel leeg. Ze was gewoon zelf wat aan het zoeken.
Wij zijn afgelopen vrijdag nog bij de kinderarts geweest en zij zegt ook dat ze voldoende krijgt dus dat het daar niet aan ligt. Zolang ze aankomen is het geen probleem.

Het CB geeft vaak verschillend advies, wij hebben nu een arts die meegaat in het nieuwe advies
maar er zijn er nog zat die zeggen ze MOETEN zoveel. maar van een BV kindje weten ze ook niet hoeveel het krijgt

o ja ze weeg nu 4595 gram, dus mag per dag 1,5 x 5 = 750 cc dit krijgt ze dan nu ook..

bij ons staat haar gewicht alleen nu al wel 2 weken stil dus daar moeten we nu achteraan. maar ja ik krijg er ook echt geen voeding extra in hoor...

succes en bij twijfel idd naar de kinderarts

Hallo allemaal

Fijn om jullie verhalen te lezen
Diep van binnen weet ik ook wel dat het kindje het zelf allemaal wel aangeeft en zolang als het maar groeit/alert en tevreden is, is er meestal niets aan de hand
Ik heb nog een dochter van 5 en die had de fles zo leeg, ook met gemak de 200 cc flessen. Moesten zelfs johannesbroodpitmeel gebruiken omdat het anders te snel ging, dus dit "probleem" van nu ken ik eigenlijk niet
Je moet niet vergelijken, maar stiekem doe je dat zo nu en dan toch.
Het CB gaat allemaal uit van gemiddelden, maar ieder kind is uniek. Had me voorgenomen om deze keer alles langs me heen te laten gaan op het CB, alleen de hoognodige adviezen aan te nemen, maar ze weten je toch steeds aan het twijfelen te brengen
@Sjess ; de spruw is nog niet geheel weg, maar volgens de huisarts zou dit geen problemen moeten geven omdat de slijmvliezen niet geirriteerd zijn.
Inmiddels een afspraak gemaakt bij de osteopaat en hier kunnen we donderdag a.s. terecht, dus ben benieuwd.

Ik laat wel weten hoe het daar gegaan is, mogelijk kunnen ze me daar verder helpen

Gr Tamara

mijn zoontje heeft ook spruw gehad en wij hebben 'Daktarin' gekregen.
het was met 2 dagen helemaal over ! het is een orale gel en hij liet het goed toe als ik het in zijn mondje smeerde. Hij dronk idd ook meteen minder met de spruw. Maar nu is het weer goed, ( ik zag vorige week donderdag zijn spruw)

misschien kan je dat zalfje ook krijgen ?

Terug
Bovenaan