Mijn onderkantje lijkt er uit te vallen!!!

Hoi,
Dit is een beetje rare klacht misschien en ik vraag me af of meer zwangeren dit hebben. Bij mij lijkt het soms net of de baby er van onderen zo uit kan vallen. Vooral als ik lang achter elkaar gestaan heb voelt het alsof er een steen in mijn vagina ligt. Een heel zwaar gevoel. Vreemd toch. Nu is dit mijn derde zwangerschap, dus die bekkenbodemspier heeft al wat te verduren gehad, maar het is echt een heel vervelend gevoel. Misschien is het meer bij vrouwen die al een keer zwanger zijn geweest, want de eerdere keren had ik dit alleen na de bevalling! Hoop dat iemand het herkent.
Groetjes Ivy
 
hoi ivy,

ik herken je klacht helemaal en is echt niet raar hoor.
ben nu zelf 13 weken zwanger van de vierde maar had het de drie voorgaande zwangerschappen ook, het gevoel hebben dat je kindje er zo uit floept.
weet nog wel dat ik dan in de stad liep en eerst moest gaan zitten omdat de druk dan zo groot werd dat ik haast geen stap meer durfde te zetten.
volgens de verloskundige was dat heel normaal die druk.
dus maak je maar niet ongerust, er is bij mij ook nooit wat gebeurd.

                                                              liefs karin
 
Hai Yvi,

Dit gevoel heb ik ook. Ik ben nu 32 weken zwanger van mn 2e. Bij de eerste heb ik dit gevoel niet gehad, alleen had ik dat de week na de bevalling.
Ik vind het gevoel ook niet zo prettig en wil er het liefst tegendruk aangeven, maar ja staat zo stom om je hand tussen je benen te stoppen .

Ik weet niet wat het precies is en waar het vandaan komt. Zou inderdaad wel kunnen dat de bekkenbodenspier niet meer zo goed werkt.

Groetjes, Ris
 
Terug
Bovenaan