Mijn oudste een meid, mijn jongste een jongen, nu is volgens "de wereld"alles compleet!

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,Ik ben gezegend met een meisje van 3,5 jaar en een jongentje van 8 maanden.
Tot mijn stomme verbazing heb ik na de bevalling van mijn zoontje, niet anders gehoord , als, "nu is het gezin compleet", "nou, hoeven jullie niet verder, je hebt van elke soort 1"
Ik heb me werkelijk waar super geirriteerd aan al die bemoeienis, waar halen ze het lef vandaan.
Al zou het nu compleet zijn, dat hoeft een ander toch niet te bepalen.
In familie hoor ik ook veel commentaar, omdat ik het in het midden laat, of er nog een derde komt, "2 is toch zat" je moet blij zijn met 2 gezonde kinderen.
Ik ben superblij met mijn 2 mooie kindjes!! Maar dat doet toch niets af van het feit dat ik, als het ons gegeven is, graag een derde kindje zou krijgen.
Ik ben nu al "bang" voor de reacties, mocht het natuurlijk allemaal lukken, als wij weer in verwachting zouden zijn.
Wie herkent dit????
P.S. Ben nu 2 daagjes overtijd, heb me de hele week ongesteld gevoeld, buikpijn, alles, maar niet gevloeid, spannend.................

he meid!! trek je er niks van aan hoor!!! je moet doen wat je zelf wil!! en ja bij sommige is het gezin compleet met   2 schatjes en bij de ander zijn 4 nog niet genoeg! dat ie een ieder voor zich!!! kus

hoi hoi

ik heb zelf nog geen kinderen,we zijn bezig voor de 1e!!!
maar mijn zus heeft 1 meisje en 1 jongetje....
en ik weet nog heel goed dat een buurvrouw van mijn ouders(woonde toen nog thuis)
zei gefeliciteerd he met je zus haar baby,nu hoefd ze niet meer ze heeft van elk 1,
dit is mij altijd bij gebleven!!!(3 jaar geleden nu)
en nu ik dit zo van jou lees moest ik ff reageeren,omdat ik het herkende,en ik dat stom vind van mensen die dat zeggen.
mischien wil je bij wijze van spreken wel een 11 tal,weten hun veel....

dus ik snap wat je bedoeld!!!

maar nu wel spannend voor je nu je nog niet ongi bent,zal voor je duimen!!!

xxxtam80

Hoi,

Ja het is me wat he, mensen bemoeien zich nu eenmaal graag met andere mensen.
Wij hebben voor de eerste dik 4 jaar gedoktert en uiteindelijk ben ik zwanger geraakt door IVF met ICSI. Mijn prachtige knul is nu alweer dik 3 jaar. Toen hij een jaar was begon het bij mij toch weer te kriebelen, want wat zou ik graag nog een kleintje erbij willen. Mij werd toen ook gezegd van: je hebt er toch een, gezond en wel wat wil je nog meer. Nou nog eentje!! Toen we dus besloten om ons weer op de wachtlijst te laten zetten kreeg ik dan ook genoeg reacties van, dat je daar nog een keer aan begint ben blij met wat je hebt. Gelukkig is me verder de behandeling bespaard gebleven, want het onmogelijke gebeurde. Ik raakte spontaan zwanger en kreeg er nog een fantastisch ventje bij ( nu dik een jaar geleden). Nu word er geregeld gezegd: nu zul je ook nog wel een derde willen, omdat je nog geen meid hebt. Nou mocht het zo zijn dat we beslissen om voor een derde te gaan, dan gaan we voor een derde kindje, maar zeker niet voor een meisje erbij een knul is dan net zo welkom!!
Maar helaas mensen vinden nu eenmaal dat ze zich met andere moeten bemoeienlaat ze lekker praten en knik af en toeen doe verder lekker hoe je het zelf wil.

Lieve groetjes.

Hoi,
Ken het maar al te goed..
Wij hebben ook een meisje en een jongen. De jongste is 3,5, en de oudste 6,5. Nu verwacht denk ik echt niemand meer dat we er nog een bij zouden willen..
Vooral schoonouders niet, die hebben alle babyspullen weggedaan...zo van we hebben nu alle kleinkinderen al!! Ik spreek bewust weleens uit dat we er nog niet uit zijn..maar dat het best mogelijk is dat we voor een derde kindje gaan..
Achja, wat zullen ze tzt zeggen?
Gewoon links in, en rechts uit...ja toch?
Het is ons leven en ons gezin..en inderdaad..
Niet echt leuk...want je hoort liever leuke reacties toch??
Groet, en succes..spannend he!!
R

hallo,

Wat herken ik dat toch goed: alleen op een negatieve manier. Na de geboorte van mijn 2e zoon, kreeg ik vaker de opmerking: wat jammer, als hij een meisje was geweest, dat was je klaar geweest. Of nog erger: tja, aan jongetjes heb je later niets, want die trekken meer naar het meisje en dus ook naar haar familie. Hier baalde ik dus echt van want ik was helemaal in de wolken met de superbevalling en de superzoon (wij wisten trouwens dat het een jongetje werd en ik vond het geweldig) en dan zulke reacties. Een aantal weken geleden ben ik met de pil gestopt omdat ik (bewust ik en niet wij, aangezien mijn man wel graag een derde wilde, maar de keuze aan mij overliet) toch heel graag een derde wilde. Ik ben dus al bang voor de reacties mocht ik zwanger worden: oh, nu zeker voor een meisje, of je hebt al twee gezonde kinderen, waarom nog een derde.......
Maar goed, ik hoop dat ik nog eens een keer dat wonder mag meemaken en dat er een gezonde baby komt!!

Groetjes, Ruma

Live Coortje,Tam80,Mammie,RW72 en Ruma,

Echt hartelijk dank voor jullie snelle reacties, dat had ik echt even nodig!!
Fijn idee, dat er dan naar je geluisterd wordt en bovenal dat het herkend wordt.
En ja, Ruma, wat is dat toch he, dat "de wereld"ook nog even voor je bepaald welk geslacht er nog bij moet komen..................alsof dat uitmaakt.
Zelf heb ik met  mijn eerste jaren gedokterd en is de 2e met behulp van een hormoonbehandeling gekomen, dus het maakte mij ook werkelijk niets uit, het zijn wondertjes, alle kindjes, of het nou je eerste is of je 4e.....
Nou,bedankt hoor, lieve meiden, ik was er stil van..zo snel, en zulke lieve herkenbare , berichtjes.
liefs Too-shy

Terug
Bovenaan