<p>Hallo allemaal, <br />Ik wil graag even hier mijn verhaal kwijt en ik hoop wat steun en ervaringen van andere dames te krijgen.</p><p>Ik heb gisteren ontdekt dat ik zwanger ben. Ik ben 36. Het is helemaal ongepland en ik ben al 6 weken ver. Door mijn pil heen. Ik heb geen kinderen van mezelf maar wel een knappe en lieve bonuszoon van 11. <br />Mijn vriend is 48<br />Tijdens onze gesprekken over kinderen was mijn vriend nooit heel enthousiast omdat hij al wat ouder is maar hij zei wel: ik laat de optie open als jij het aangeeft dat je ECHT wilt op een gegeven moment. Zoals het leven gaat en we zijn allebei ZZp'ers en hebben we het super druk dus ik heb het ook wat op de lange baan geschoven.<br />Nu heb ik hem gisteren verteld dat ik zwanger ben. Hij reageerde niet boos maar ook niet enthousiast en hij zei: het is jouw keuze wat je ermee wilt doen. Hij was natuurlijk ook geschrokken en hij zei: dit past nu gewoon niet echt in ons leven en weer in de luiers en creche en en en… Dus hij kwam met allerlei argumenten waarom hij het niet zo ziet zitten. En dat begrijp ik natuurlijk wel. Mijn bonuszoon gaat volgend jaar naar de middelbare school dus nu weer een baby in huis schrikt hem af.<br />Ik worstel nu want ik heb altijd een voorstelling gehad van : als je aan je partner vertelt dat je zwanger bent dan is iedereen altijd blij en gelukkig. En dat is voor hem niet het geval en eerlijk gezegd voor mij nu ook nog even niet. Ik wil geen abortus want ik ben 36 en ja nu het gebeurt (zal wel een reden hebben) is dit misschien wel mijn laatste kans om moeder te worden, maar ik wil het kind ook niet in mij laten groeien met het gevoel dat hij of zij niet welkom is en zo voelt het nu wel. Ik merk ook helemaal niet dat ik zwanger ben, geen gevoelige borsten of geen misselijkheid, niks...</p><p>Waren jullie altijd zo blij en wat als je partner niet zo enthousiast is?</p>