<p>Hi iedereen, </p><p>Dit is mijn eerste keer dat ik doe, dus ik hoop dat ik alles goed verwoord.</p><p>Mijn partner en ik hebben vorig jaar (juli 2020) besproken om in 2021 te gaan beginnen aan onze eerste kindje. <br />In het verleden hebben wij allebei uitgesproken aan onze vrienden en familie dat we geen kinderwens hebben (dit was natuurlijk voordat we elkaar hadden ontmoet). <br />Sinds ik mijn partner heb ontmoet is dit heel snel veranderd, voor ons allebei. We hebben er uren, dagen, weken over gepraat. We hadden besloten om dit jaar (mei 2021) ervoor te gaan. <br />Ik was al in januari gestopt met de pil, zodat ik al voorbereid was voor wat we gingen doen in mei. Ik wilde eigenlijk al in januari beginnen en mijn partner liever het einde van het jaar december. Dus we gingen er tussen zitten (soort van). In april zei ik zullen we het al gewoon proberen, hij vond het erg spannend maar vond het wel goed. Helaas was het niet gelukt, mei helaas ook niet. Toen ineens besloot mijn partner dat hij het toch te snel vond gaan en eerst met zijn carrière bezig wilt zijn zodat als de baby komt hij er volledig aanwezig kan zijn. Hij heeft namelijk een eigen onderneming. Dit kwam als een klap aan, hij zegt dat hij nu over 2 jaar pas wilt beginnen en dat we genoeg tijd hebben om nog te wachten. Ik ben 27 en hij 33. Elke keer als we hierover praten loopt het gesprek uit naar een heel naar gevoel voor ons beide. Ik ben boos en teleurgesteld en hij voelt zich schuldig en in de hoek gedreven. Ik vind 2 jaar wachten nogal erg lang. <br /><br /></p><p>wat moet ik nu doen? Het lijkt alsof hij bang is geworden omdat hij alleen maar slechte reverentie heeft met vrienden waarvan de relatie ineens heel erg veranderd waarbij veel gedoe is. <br />We zijn beide levensgenieters en houden van onze vrijheid maar ik geloof erin als je echt iets wilt is alles mogelijk. <br /><br /></p><p>kan iemand mij advies geven hoe ik hiermee moet omgaan of hoe ik mijn partner terug krijg in het gevoel van de risico’s durven nemen en er toch voor gaan? <br /><br /></p><p>groetjes Méll</p>