Mijn peuter bijt

<p>Hallo,</p><p>Ik heb een peuter van 2,5 jaar die echt heel vaak bijt. En het vervelende nog is dat hij het bij iedereen doet ook bij kindjes zomaar uit het niets. Ik weet wel dat het een fase is en dat meerdere kindjes dit doen, maar soms schaam ik me best wel daarvoor. Ze doen het vooral als ze niet weten hoe ze zich moeten uiten, maar mijn peuter doet het wel echt heel vaak op een dag en tot blauwe plekken aan toe.</p><p>Nog meer mama's met zo'n peuter en hoe lossen jullie dit dan op? </p>
 
Hoi, ik heb een zoon van 2 die ook wel eens bijt, soms zomaar uit het niets. Hij doet het bij mij bij me vriend en zijn broer. Hij heeft me wel  een zo hard gebeten dat ik paar dagen last van me arm had. Ik laat het niet toe als hij wil bijten en leg hem uit dat het niet mag.natuurlijk gaat hij gewoon door maar blijven herhalen. Soms wilt hij echt niet luisteren dan moet hij ff in de box. 
 
Een kind van vrienden had dit ook. totdat zijn vader er genoeg van had en terug beet. Was meteen afgelopen. Beetje onorthodox misschien maar het werkte wel?
 
Ik begreep dus dat terug bijten niet mag, want zo leer je je kind juist dat je het zo oplost of om het te doen. Blijft lastig en hoop dat deze fase snel voorbij gaat want ik begon er wel klaar mee te zijn idd. 
 
Ik begreep dus dat terug bijten niet mag, want zo leer je je kind juist dat je het zo oplost of om het te doen. Blijft lastig en hoop dat deze fase snel voorbij gaat want ik begon er wel klaar mee te zijn idd. 
 
Terug
Bovenaan