mijn peuter van 2 bijt baby''s

hoi
mijn peuter zit op het kinderdagverblijf en sinds kort bijt hij vooral kleine kindjes in de neus.
ik ben ten einde raad en ben in staat om hem van het kinderdagverblijf te halen om andere te beschermen.
heeft iemand tips?
 
Ik weet ook helaas niet. de mijne   doet het bij mij dat bijten hij zit ook op de kdv.
Ik bijt zelf niet terug ik geef hem straf hij moet dan minuutje op een stoeltje zitten en dan zeg ik waarom hij op dat stoeltje zit
mischien heeft jou kind het geleerd dat andere kinderen het ook doen of je kind heeft het een keer gezien dat een andere kind het ook deed.
 
Hoi,

Mijn dochter is de pineut geweest van een bijtertje. We weten niet wat er was, maar altijd als ze elkaar zagen moest hij bijten. Ook wel andere kinderen maar haar echt een paar keer per dag.
Er was werkelijk niets mee te beginnen en de ouders wisten ook niet wat ze   moesten doen (hij deed het thuis namelijk ook),
Op een gegeven moment hebben ze mijn dochter ,na de zoveelste keer, terug laten bijten, en vanaf dat moment heeft hij niemand meer gebeten.
Pas toen ervaarde hij hoeveel pijn dit iemand deed en dat vond ie niet leuk. Ik moet zeggen e.e.a. is wel in overleg met de ouders geweest hoor.
We weten dat het opvoedkundig niet correct is, maar uit wanhoop wilde de ouders alles uitproberen en gelukkig heeft het geholpen. Want met straffen etc kwamen ze nergens en op de CB wisten ze er ook geen raad mee.

gr
danielle
 
Hoi, mijn dochtertje van 1.5 jaar bijt mij ook. Ik heb voor haar nu ook een strafhoekje gemaakt en laat haar ook een halve minuut afkoelen met de uitleg waarom. Vaak wil ze het daarna goedmaken en bijt ze niet meer. Ze bijt overigens alleen als ze zich verveelt en niet de aandacht krijgt die ze wilt. Maar ze moet nu eenmaal ook leren dat ze niet altijd haar zin kan krijgen en zichzelf ook moet kunnen bezighouden. En vaak is dit het geval als ze moe wordt.
groetjes cindy
 
Terug
Bovenaan