Mijn peuter wil niet eten

<p>Ik heb een zoontje van 19 maanden  hij wil absoluut niet of weinig meer eten. Ook niet aan de eettafel.</p><p>Heeft Iemand hier ervaring mee en misschien wat tips?</p>
 
Tja helaas heel normaal dreumes gedrag. Mn jongste dochter is 15 maanden en t gaat net zo.
Ontbijt? Niks! Tussendoor wel wat fruit en koekje. 
Lunch? Meestal ook niks! Brood vliegt alle kanten op, kwark etc ook geen succes. 
Avondeten? Soms zomaar een bordje vol aardappels en broccoli. Als ik de volgende dag precies hetzelfde geef, eet ze geen hap. T is maar net hoeveel zin ze heeft. Pasta en rijst etc? Begint ze niet aan. Alleen aardappels eet ze dus soms.
Sommige dagen vraag ik me echt af waar ze van groeit en hoe ze überhaupt nog íets kan poepen  haha!
Maar mijn oudste dochter had dit ook en t gaat écht vanzelf over, bij haar was dat rond de 2 jaar. Tussen de 1 en 2 jaar eten kinderen vaak vreselijk slecht. Maar ze hebben het blijkbaar ook niet echt meer nodig, zolang ze groeien, poepen en vrolijk zijn vind ik het wel best.
Hier gaan ze soms echt zonder eten naar bed en toch worden ze niet wakker van de honger én ze willen ook geen boterham de volgende ochtend, dus t zal wel goed zijn denk ik dan..
T zijn 2 gezonde meiden, zeker niet te mager. De jongste is dus 15 maanden en weegt 12 kilo. Maatje 86. Dus prima! 
Ze eten hier wel altijd goed fruit, een rijstewafel en yoghurt als toetje. Blijkbaar hebben ze daar voldoende aan. En ik geef rond 17:00 een bakje komkommer, tomaat, paprika voor de tv en dat eten ze vaak zomaar op, terwijl ze dat aan tafel echt niet eten! Dus zo snoepen ze toch wat gezonds naar binnen! 
En in de auto of op de fiets of in de wagen kunnen ze bijv. ineens wel een boterham weg eten.. Dus dat gebeurt ook wel eens ;) 
Verder...accepteren en niet teveel druk op leggen. T is normaal gedrag voor een dreumes en hoe meer jij erover stresst, hoe meer je kindje dat voelt. Hij is lekker aan het uitproberen! Op een dag wordt het weer beter!
 
Niet druk om maken. Hoort bij de leeftijd dat ze eten kunnen gaan weigeren.
 
als mijn zoon zo’n bui heeft dan zet ik zijn brood gewoon op tafel. Soms heeft die er na een uur spontaan wel zin in en eet hij alsnog. Soms werkt het even beter als hij het ergens anders mag eten.. bijv op de bank. 


Ik doe er niet moeilijk over , volgende dag is het vaak alweer anders en gaat het super goed. Hier helpt t wel vaak dat ik hem als avond eten iets maak wat hij echt lekker vindt. Doe ik dan alleen als hij echt slecht of niet heeft gegeten overdag.
 
Mn zoontje van 20 maanden eet ook opeens slechter brood.. At altijd 2 sochtends en 2 smiddags en sinds een maandje moeite 1..
Gerechten als Pasta gaan er in als de beste.. (voor de rest lust hij ook alles maar eet minder)...
Hij heeft last van zijn 2e kies die door komt... Heeft ook steeds een dikke rode wang. Hij gaat vast weer beter eten als zn kies door is.
Hij heeft genoeg reserves. Draagt al maat 98/104 dus even iets minder hard groeien is prima ?
 
Ja hoort erbij. Vooral geen strijd maken. Hier wordt soep altijd goed gegeten dat krijgen ze rond 4uur. Aan tafel eten ze soms wel goed, soms niet. We blijven gewoon aanbieden en we proberen het gezellig te houden. Yoghurt krijgen ze altijd.
Smiddags eten ze wel goed. Maken dan een gevarieerde lunch van ei, noten, broodje, rauwkost, fruit. Dit eten ze goed op, ziet er natuurlijk ook gezellig uit. Zo proberen we toch alle vitaminen binnen te krijgen. 
Zoon van 2.5 gaat nu iets beter eten. Komt vast wel goed. 
 
 
Terug
Bovenaan