Mijn pijn in mijn hart de meidenkleding opgeruimt...

Tja, aangezien dit mijn laatste zwangerschap is, en het een jongetje word, heb ik toch maar alle meiden dingen die te klein zijn geworden in een doos gedaan. Begrijp me niet verkeerd hoor, we zijn dolblij dat we een zoon krijgen, maar het doet wel zeer om al die lieve leuke jurken, rokjes, andere roze tierelantijntjes weg te moeten doen. Sommige dingen zijn werkelijk waar nog nooit gedragen. Ik heb een schitterend Barbara Farber jurkje die ze vorig jaar alleen met kerst aan heeft gehad, en toen zat ie eigenlijk al te krap. Ik vind het zo zonde!!

Ik bewaar het nog voor na de bevalling, je weet maar nooit, al was het toch wel overduidelijk dat dit een jongetje is ;-). Maar ja, daarna? Ik wil het niet verkopen. Ik heb het eerste pakje en het eerste kerstjurkje in een mooie bewaardoos gedaan. Dat gaat niet weg. Maar de rest wil ik eigenlijk aan een goed doel geven. Ik wil het eigenlijk aan mensen geven die al heel weinig hebben, maar wel mensen in Nederland.

Wie weet een goed doel in Nederland waar de kleertjes goed terecht zullen komen?

Hoi Moonpoontje,

Heb je niet iemand in de familie die misschien ooit nog eens aan kindjes gaan beginnen of die zwanger zijn? Dan is het niet gelijk helemaal weg!!
Kan me voorstellen dat het moeilijk is om van sommige dingen afstand te doen. (en misschien komt er toch ooit nog een vierde ;-)

Misschien kun je het anders naar terre des homes brengen, of naar een kringloopwinkel...
Maar volgens mij komt het ook goed terecht als je in ven die kledingbakken doet.

Succes ermee!!
Liefs Sonja

Ik geef mijn kleren altijd aan de crisisopvang voor kinderen die uit huis worden geplaatst.
Mijn nicht vangt kindjes op die uit huis worden geplaatst en die heeft nu al 2 keer babies gekregen van 2 weken oud in alleen maar een rompertje met een doek erom heen.
Ik geef het altijd aan haar en zij geeft het altijd aan het depot van Jeugdzorg??.

Als je het zo moeilijk vind...doe het dan niet weg!!! Gun jezelf de tijd om af te kicken! Volgend jaar kan het ook nog weg hoor, of anders over 2 jaar.
Al kan ik me wel voorstellen dat je het vast in dozen hebt gedaan...je moet tenslotte ruimte maken voor jullie ventje!

Ik geef al mijn kleren (van de kinderen en mezelf en mijn vent) aan de Jeugdzorg, Crisisopvang en Slachtofferhulp. Mijn moeder werkt als vrijwilliger en het is echt hard nodig. Ook speelgoed geef ik mee.

Kijk, dat zijn de doelen waar ik eigenlijk naar zoek, dank je Meike en Bobbian. Ik vind het vooral zonde, want sommige dingen zijn nooit gedragen, maar we houden het zeker weten bij drie kinderen. Bewaren voor familie doe ik niet, wij wonen nogal klein, dus het moet wel weg.
Meike, waar kan ik het naartoe brengen? Ik woon in de randstad.

Wauw, dat is een goed iets zeg! Ik had je mijn adres wel willen geven maar deze doelen zijn toch beter! ;)
Ik zal het zeker in gedachten houden als mijn kroost compleet is. Het is pas onze erste en we willen er graag 3...

Terug
Bovenaan