Mijn placenta ligt erg laag.

Hoi,

Eergisteren hebben we een pretecho gehad. Erg leuk en met de kleine man gaat alles uitstekend.

Maar nu maak ik me een beetje zorgen over het volgende. De vrouw die die echo deed zei dat mijn placenta wel erg laag ligt. Mijn placenta ligt nu aan mijn rugkant en ligt erg ver naar beneden. Wanneer mijn placenta dan meer naar onderen zou groeien, zou dat betekenden dat het voor de uitgang komt te liggen. Dit lijkt me geen goed teken.

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik ben nu ruim 27 weken en het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het verder naar benenden groeit, maar dat kan natuurlijk wel. Groeit een placenta nog veel na 27 weken?

Ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben op mijn vragen, alvast hartelijk dank.

lfs. Monique
 
Hoi, bij mij zagen ze bij de pretecho ook dat mijn placenta erg laag ligt. Maar niet helemaal onderaan en aan de buikkant. Doordat m'n buik nog verder groeit, kan die placenta alleen nog maar verder omhoog gelukkig. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat is als 'ie aan je rugkant zit, zoals bij jou. Hopelijk krijg je gauw een duidelijk antwoord!

groetjes, Maria2
 
Geen idee hoeveel een placenta nog groeit na 27 wkn, maar ik weet wel dat als de placenta echt voor de uitgang komt te liggen dat je kindje er dan sowieso niet "via de natuurlijk weg" uitkan en je dus een KS krijgt.
Maar erg vaak komt dat niet voor volgens mij, en persoonlijk lijkt het me ook logischer dat de placenta eerder omhoog gaat dan naar beneden.

Misschien is het verstandig de bevinding bij de pretecho te bespreken met je VK, zij kan je vast een goed antwoord geven.

N.
 
Terug
Bovenaan