Mijn rug werkt heel erg tegen

Hoi Meiden,

Na het flauwvallen, weer een nieuwigheidje wat ik niet ken van de zwangerschap van onze dochter: bekkenproblemen!
Bij onze meid nergens last van gehad, maar nu kan ik nog nauwelijks iets. De cesartherapeute laat me oefenen, geeft me houdingstips en zelf doe ik ook wat ik kan, maar het helpt geen zier. Misschien klaart het op gedurende de rest van de zwangerschap, maar huishoudelijke klussen kan ik echt niet meer en voor onze dochter zorgen is erg pijnlijk.
Van de vk mag ik morgen nog werken en als het niet gaat, moet ik me ziek melden. Helaas hebben we volgende week rapportgesprekken en die moeten echt doorgaan. Bovendien is onze dochter zondag jarig, dus ook nog feest in huis.   Ik moet dus nog minstens een week door, maar heel eerlijk weet ik niet of me dat gaat lukken.

Weet je wat ik nog het ergste vindt? Dat ik afhankelijk ben. Afhankelijk van mijn vriend, ouders, schoonouders, zus voor hoe schoon het huis is. Afhankelijk van mijn collega's voor hoe goed de klas blijft draaien.

Ik had dit niet verwacht, zo vroeg al in de zwangerschap (heb al klachten vanaf 11 1/2 week, ben nu 14 wkn). Ik ben er echt verdrietig onder, weet even niet hoe ik nu verder moet. Sorry voor het klagen, maar ik zit er gewoon doorheen.
Morgen maar met mijn directeur praten...

Liefs, Kaskes

Hoi Kaskes,

Wat onzettend vervelend voor je. Ik kan me een beetje herkennen in je klachten, alleen ik wordt (gelukkig) nog niet zo beperkt. Mijn klachten staan denk ik voornamelijk met mijn werk in verband ( ik ben fysio en sta dus de hele dag).
Ik heb regelmatig zwangere vrouwen hiervoor onder behandeling gehad. Het enige wat ik je kan aanraden is om een goede bekkentherpeut te zoeken. Zo te lezen ben je al onder behandeling, wat heel erg verstandig is.
Daarnaast kan ik je nog vertellen dat dit helemaal geen voorspeller hoeft te zijn voor de rest van je zwangerschap en het verloop erna. Laat je vooral niet gek maken door alle verhalen die je vast hoort. En probeer ondanks de pijn toch te blijven bewegen, zoek iets wat niet zo belastend is (zoals zwemmen en fietsen).
Verder heel veel sterkte.

Gr

Hoi!

Dat lijkt me ook zwaar, zoveel staan tijdens je zwangerschap! Mijn schoonzusje en broer zijn beiden ook fysiotherapeut, dus ik ken ook hun verhalen. Niet het lichtste beroep van de wereld ;-)

Ik heb me voor morgen ziekgemeld. Ik kan niet eens normaal naar de wc lopen, alles is onhandig: de kinderen zitten te laag, de schriften/boeken liggen op de verkeerde grijphoogte voor mij, een les op het bord is lastig (ik kan me niet makkelijk omdraaien om even iets op het bord te schrijven), nakijken is belastend, pleinwacht hou ik niet lang vol...
Begin volgende week krijg ik als het goed is een afspraak bij de arbo-arts en dan ben ik benieuwd wat die er van denkt. Dinsdag moet ik naar de vk en naar de cesartherapeut, dus kan ik daar nog even extra informatie inwinnen.

Dank je wel voor je reactie. Ik hou me er inderdaad maar aan vast dat het wat later in de zwangerschap beter kan gaan, daar oefen ik me suf voor!
Voor nu heb ik heel erg de balen en heb ik het heel moeilijk met het accepteren van wat ik moet laten.

Doe jij ook voorzichtig met je rug?

Groetjes, Kaskes

quote: fv81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-01-2008 09:01:19'));

Hoi Kaskes,

Wat onzettend vervelend voor je. Ik kan me een beetje herkennen in je klachten, alleen ik wordt (gelukkig) nog niet zo beperkt. Mijn klachten staan denk ik voornamelijk met mijn werk in verband ( ik ben fysio en sta dus de hele dag).
Ik heb regelmatig zwangere vrouwen hiervoor onder behandeling gehad. Het enige wat ik je kan aanraden is om een goede bekkentherpeut te zoeken. Zo te lezen ben je al onder behandeling, wat heel erg verstandig is.
Daarnaast kan ik je nog vertellen dat dit helemaal geen voorspeller hoeft te zijn voor de rest van je zwangerschap en het verloop erna. Laat je vooral niet gek maken door alle verhalen die je vast hoort. En probeer ondanks de pijn toch te blijven bewegen, zoek iets wat niet zo belastend is (zoals zwemmen en fietsen).
Verder heel veel sterkte.

Gr

hallo Kaskes,

Jee wat vervelend!
Ik moet je zeggen dat ik ook al wat last van mijn bekken krijg.
En dat vind ik erg vervelend.
Uit je topic begrijp ik dat je voor de klas staat, net als ik. En dat valt enorm tegen idd.
Ik werk met kleuters en moet dus ook vaak door mijn knieen om op kindhoogte te zijn.
dat gaat soms gewoon niet.
Gelukkig hebben we arbo stoelen op school die ik kan verstellen in hoogte, dus dat doe ik dan maar..
Voor kerst dacht ik echt dat ik me ook ziek moest melden, maar nu is het weer een tijdje goed gegaan. tot van de week. toen begonnen de klachten weer.
Ik hou het goed in de gaten, want heb geen zin om er straks iets aan over te houden.

Jij ook veel sterkte!
groetjes
mama Peet

Hoi Mama Peet,

Nog een juf dus! Ik werk niet met kleuters, gelukkig. Dat zou echt zielig zijn voor die kleuters ;-) Ik heb heel veel respect voor "kleuterjuffen"!  
Ik werk in 5/6, erg leuk. Heb voor de geboorte van onze dochter een aantal jaar in groep 3/4 gewerkt, maar ben het jaar daarna naar 5/6 gegaan. Ik vind het allebei heel leuk om te doen.

Let maar goed op je rug hoor, het is echt zo balen als je je ziek moet melden!

Rustig aan!

Groetjes, Kaskes

He Kaskes,

balen zeg,
Kan me voorstellen dat je op dit moment ff niet zo happy bent.
Hoop voor je dat je alles goed kunt regelen op je werk enzo en dat de klachten misschien later toch nog af gaan nemen.
Sterkte ermee.

groetjes Berdien

heey
wat vervelend als je al zo vroeg last hebt he
bij mij viel het reuze mee, ik begon vaak in de avond last van me rug te krijgen en dan moest ik gewoon gaan liggen
maar nu na 2 dagen werken had ik vanmiddag al erge rugpijn en werd alleen maar erger
ook ik werk in de zorg, werk op een kinderdagverblijf
na vandaag vraag ik mezelf ook wel even af red ik dit wel de hele zwangerschap als het al zo vroeg begint?
hoe gaat het nu bij jou? al beter?

xx

Hoi Meiden,

Helaas gaat het bij mij niet beter, ik hoop dat het bij jullie het omgekeerde is!!!

Ik moet morgen naar de arbo-arts om te kijken wat ik met werken ga doen. Voor de klas staan lijkt me niet echt een optie op dit moment.
Cesartherapie helpt niet voldoende en de oefeningen ook niet.
Alles in huis kost me zoveel moeite/pijn/energie (onze dochter, het huishouden, mezelf op de been houden). Morgen komen mijn schoonouders om te helpen poetsen, volgende week komen mijn ouders schoonmaken en zo gaan we het even proberen te regelen tot het iets beter gaat of anders tot na de bevalling :-(

Zorg alsjeblieft goed voor jezelf en trek op tijd aan de bel bij je huisarts of vk/gyn! Je moet er echt niet lang mee doorlopen!!!

Bedankt voor jullie medeleven!

Liefs, Kaskes

Terug
Bovenaan