Mijn schatje pakt de fles!

Dag andere mama's,

Ik wilde jullie via deze weg even laten weten dat het al veel beter met m'n kleine meid gaat! Ik had de onderwerpen over in slaap vallen, inbakeren en de fles weigeren geschreven. Ik heb veel lieve reacties en tips gekregen.
Het is zo fijn dat dit forum bestaat, want eigenlijk vanaf het moment dat ik de herkenbare problemen en verhalen las, werd ik zelf gerustgesteld dat ik niet alleen stond, en dat werkte meteen positief op mijn dochtertje.

Wat betreft het zelf in slaap vallen; ze huilt steeds minder lang als ik haar in bed leg. Het was wel moeilijk, maar ik zocht gewoon wat afleiding door bijvoorbeeld op dit forum te gaan kijken. Ze slaapt nu met gemak twee uur achter elkaar, voorheen een half uurtje. Ze is net zelfs zonder te huilen in slaap gevallen.
Tip: ik doe haar in een rompertje met lange mouwen in haar slaapzakje, en stop haar goed in waardoor ze zich minder snel losrukt.

Wat betreft inbakeren; ze slaapt 's nachts nog steeds niet door, ze komt nog steeds 3 of 4 keer, dus ik ga het er dinsdag toch even over hebben op het cb.

Wat betreft de fles; ik heb haar de hele week overdag nadat ze twee(!) uur geslapen had (dus om 14.00 uur) en net wakker aan het worden was de fles gegeven. Ik liet er gewoon in d'r bedje liggen en legde haar op d'r zij. En zo pakte ze elke keer weer de fles. Steeds iets meer. Vanavond heb ik haar na d'r badje een fles met twee schepjes Nutrix gegeven, gewoon liggend op m'n arm en ze heeft 'em bijna helemaal leeg gedronken, zonder te protesteren!

We hebben nu al een week een heel aardig ritme:
09.00 wakker + verschonen + in de box spelen
10.00 bv + wassen en aankleden
10.00 - 12.00 afwisselend in de box of in het wippertje of boodschappen doen
12.00 - 14.00 slapen!
14.00 bv uit de fles!
14.00 - 16.00 afwisselend in de box of in het wippertje of boodschappen doen
16.00 - 18.00 slapen!
18.00 een beetje pap en de rest gewoon bv
18.00 - 20.30 lekker spelen en knuffelen met papa of in de box of in het wippertje
20.30 lekker in badje
21.00 bv uit de fles met twee schepjes Nutrix
21.00 - 9.00 slapen met een keer of 3-4 wakker worden voor een beetje drinken (hier wordt nog aan gewerkt!)

Verder heb ik vandaag het boek 'Regelmaat en inbakeren' van Ria Blom opgehaald bij de boekhandel. Ik heb 'em in een adem tot deel twee gelezen en ik herken alles! Een echte aanrader!

Ik hoop dat jullie ook iets aan mijn verhaal hebben. Uiteindelijk moeten we elkaar helpen met onze eigen bevindingen!

Veel liefs mama van Ismay
 
Wat betreft dat slapen he.. heeft ze dan honger? of wordt ze alleen wakker?? ik geef mijn ventje 3 eetlepels nutrix dat mag en dan is de voeding net wat zwaarder en dan slapen ze er ook vaster op..
 
Of ze honger heeft weet ik eigenlijk niet zeker, maar als ik haar niks geef wordt ze echt wakker en wil ze niet meer slapen. Gisteren had ik haar bv uit de fles met 2 schepjes Nutrix gegeven, en toch kwam ze vannacht in totaal 4 keer!
 
Wat een herkenning: ook hier een kindje dat liggend een flesje wil drinken. Ik baker dochterlief (ook met behulp van boek R.BLom) in en dan komt ze 's nachts om 2.00 uur en 's ochtends op 6.30 uur.
Mijn oudste dochter sliep nadat we zijn gaan inbakeren door.
Heerlijk die regelmaat van voeden-slapen. Brengt rust in de tent. Succens ermee.
 
Terug
Bovenaan