mijn vader vertellen dat ik zwanger ben.

<p>Dames,</p><p>ik heb een vraagje. na lang geen contact te hebben gehad met mijn vader en stiefmoeder is het nu sinds een halfjaartje beetje bij beetje aan het goedkomen.</p><p>nu zijn ik en mijn man zwanger van ons eerste kindje, het is nog maar pril. maar mijn man en vader hebben elkaar nog nooit ontmoet.</p><p>Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken? meteen bij de eerste ontmoeting vertellen dat ik zwanger ben of eerst elkaar laten ontmoeten en daarna pas vertellen dat ik zwanger ben?</p><p>iemand misschien ervaring hier mee of misschien advies (wat zou je zelf als ouder fijn vinden bijv?)</p><p>hopelijk kan iemand me helpen :(</p><p>xx</p>
 
Hey!
Ik heb helemaal geen contact meer met me vader sinds hij weet dat ik zwanger ben van me vriend (zijn dus nog niet getrouwd, maar een relatie van alweer 8jaar). Hij vindt dat ik nu MOET trouwen omdat er een kind onderweg is dus heeft me vader ervoor gekozen om niks meer van zich te laten horen...
Ik zou het ook bespreken met je man en wat goed voelt. Maar ik snap eigenlijk niet hoezo het raar of wat dan ook zou zijn dat je zwanger bent ook al heeft hij je man niet ontmoet... jouw leven net zoals die van hem stonden niet stil omdat jullie geen contact of goed contact hadden. 
Snap et wel omdat ik ook zo dacht over me oom, me vriend heeft me oom nog nooit ontmoet en ze komen waarschijnlijk op bezoek wanneer de baby er is. Waarschijnlijk wordt dat moment de eerste ontmoeting tussen me vriend en me oom. Vond de moeite niet waard om eerst te laten ontmoeten en later de baby omdat ik ze toch niet vaak zie.
Zou me over et feit dat je zwanger bent, niet druk maken. 
 
 
Ik heb al jaren geen contact met mijn vader, dus hebben hij en mijn vriend elkaar nog nooit ontmoet. Wij verwachten ook ons eerste kindje. Dus ik snap opzich wel je situatie. Ik voel mij iig zeker niet verplicht om hem daarover in te lichten, dus ik denk niet dat je een verplichting zou moeten voelen om het direct te vertellen. Ik kan me voorstellen dat het misschien prettig is om ze eerst eens aan elkaar voor te stellen, dan weet je ook hoe het klikt en dan kan je misschien daarna wat beter bedenken hoe je het nieuws met hem wil delen.
 
Terug
Bovenaan