<p>Hoi</p><p>7maand geleden ben ik gestopt met de pil. Nu ronde 5 dat we effectief een poging wagen</p><p>1. Frequentie </p><p>5m is niet zo lang. Toch vergt het veel. We zijn al heel lang samen en beiden niet zo'n hoog libido dus ons seksleven was minder intensief dan nu. Het is enerzijds wel leuk maar anderzijds heel anders, voelt aan als moeten.</p><p>Ik heb op zich een semi regelmatige cyclus (26 a 30 dagen) en herken de vruchtbare periode wel, dus dat helpt. We doen het om de dag , vanaf dag 8 tot dag 18 . De overige weken niet.</p><p>Nu is mijn eerste vraag: zou dat erg zijn voor de kwaliteit van de sperma? De eerste keer, op dag 8 zal het sperma qua kwaliteit niets voorstellen maar zou dat nog meespelen op dag 10? Of is dan nieuwe kwaliteit?</p><p>2. Loslaten</p><p>De stijgende frequentie zorgt er voor dat ik moeilijker kan loslaten.</p><p>Ik had de app, heb een maand ovulatietesten gedaan (zonder resultaat) maar ben ermee gestopt omdat ik merkte dat ik nog meer focuste op de kinderwens. </p><p>Ik ben verdikt door de pilstop. Dus ben nu op "dieet" (ik eet geen ongezonde dingen meer). Ik had gehoopt dat dit me zou afleiden maar het helpt niet echt .</p><p>Dus bij deze heeft ieman heel concrete tips om los te laten? </p><p>3. Vitaminen</p><p>Ik neem foliumzuur. Nu vertelde een vriendin dat mannen ook hun spermakwaliteit kunnen verbeteren door extra zink en selenium te nemen. </p><p>Maar mag je dat gewoon nemen of houdt dat toch extra risico's in? Wat als zen kwaliteit wel ok is, zorgt dat dan niet voor overdosis?</p><p>Bedankt alvast om te lezen en te helpen</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>