mijn verhaal over schijnzwanger en clomid gebruik

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik ben Jolanda en ik ben 24 jaar
Na een jaar proberen zwanger te worden ben ik dan uiteindelijk zwanger geworden.
Mijn dochtertje kwam met een keizersnede ter wereld omdat ze in een stuit lag, en niet gedraaid kon worden(daar had ze geen zin in).
De gynaecoloog adviseerde om na 18 mnd weer aan kinderen te denken
nu inmiddels ruim  twee en een half jaar verder ben ik nog niet zwanger van een tweede.
Vorig jaar december werd ik misselijk en heb testen gedaan maar eze waren negatief.
De dokter heeft een inwendig onderzoek gedaan maar er was niets dat wees op een zwangerschap.
Heel vervelend want de klachten bleven.
De vrijdag voor goede vrijdag wist ik het zeker ik moest wel zwanger zijn en ook al een mooi poosje want ik had zomaar in een keer borstvoeding!!
Dus ik maandags naar de huisarts.
Ze vond dat  mijn buikje aan het groeien was(dat was mij al opgevallen en veel mensen om mij heen ook ) maar mijn testen waren nog steeds negatief.
De huisarts ging naar mijn hardslag luisteren en ook  naar  mijn buik, en ze hoorde een zeer krachtige hardslag!!
En ze klopte op mijn buik en dacht dat mijn baarmoeder al ter hoogte van mijn navel stond wat inhield dat ik al zo'n 16 weken zwanger zou zijn.
Ze maakte voor mij een afspraak in het ziekenhuis voor een echo en op goede vrijdag kon ik terrecht.
Mijn man en ik er naar toe en tijdens de echo  keken we alleen maar naar een zwart beeldscherm  
Er was niets en zelfs mijn baarmoeder was de normale grootte.
Was behoorlijk overstuur want ik voelde me toch zwanger en iedereen zag het ook.
Maar dit is dus een schijnzwangerschap.
Na een inwendig  onderzoek  van de gyn bleek dat ik het pco syndroom heb.
En waar de borstvoeding vandaan komt? joost mag het weten.
Nou had ik provera en clomid meegekregen.Provera om mijn menstruatie op te wekken want ik heb maar een of twee keer per jaar een menstruatie.
Provera hielp niet want er was te weinig baarmoederslijm om afgestoten te worden.
Dus eerst een maand aan de microgynon 30.
Toen in eens wel een menstruatie ik kon dus met clomid beginnen de 3 de tot de 7de dag.
Ik hoef geen echo's ter controle omdat ik op de 21e en de 28e cyclusdag een bloedonderzoek moet doen om te kijken of er een eisprong heeft plaatsgevonden.
ik zit nu op dag 13.
Ik hoorde via de gyn dat veel vrouwen na de eerste of tweede clomid kuur al zwanger werd.
Ik vraag me af of iemand van jullie clomid heeft gebruikt en ook vrij snel zwanger is geworden.
Ik ben niet zo bang dat ik geen eisprong krijg want ik heb een mooie gezonde dochter en anders was zij er ook niet geweest.
en toch is het allemaal erg spannend
Ik ben benieuwd of er meer vrouwen in het zelfde schuitje zitten en dat we onze ervaringen kunnen delen.

groetjes Jolanda

hai jolanda..

wat een verschrikkelijk verhaal... wist niet dat mensen ook schijn zwanger kanden worden!!!! kan me bijna niet in denken hoe teleur gesteld jij moest zijn. gelukkig heb je wel een een klein wondertje op de wereld gezet.. daar zal je wel veel afleiding aan gehad hebben. ik ben al een jaar bezig voor mijn eerste en tot nu toe zonder positief resultaat.
heel veel succes meis.

gr. gladys

Hoi Jolanda,

Ik heb toevallig net een berichtje op het forum als zwanger worden langer duurt geplaatst voor Visje. Zelf was ik bij de 2e clomidkuur al zwanger (zie dat berichtje) dus ik hoop dat het voor jou ook zoveel geluk brengt!

Groetjes F. (29 weken zwanger)

Hoi Jolanda,

Jee, wat een verhaal! Wat kan een lichaam toch allemaal doen, he?!
Ik heb zelf ook PCOS. Ik ben na de eerste keer Clomid slikken zwanger geworden van onze dochter en ben nu spontaan zwanger geworden van ons tweede kindje (nu 27 weken).
Ik denk dat je gelijk hebt, dat je goede hoop kunt hebben omdat je al een dochter hebt.
Het is tenslotte al een keer gelukt.
Ik hoop dat je net zo snel zwanger wordt als ik met de CLomid. Heel veel succes!

hey Jolanda,

wat je allemaal hebt meegemaakt meisje, sterkte.
bij mij is ook pco vastgesteld en ik moet met clomid beginnen als mijn ongi komen.(hopelijk heel snel, nu dag 41)  Dus ik kan je geen bemoedigend verhaal vertellen, maar wat ik hoor en lees klinkt toch veelbelovend.

We houden elkaar op de hoogte,
Succes
Groetjes Grace

Hoi Jolanda,

Wat een verhaal zeg. Ik dacht ook dat alleen dieren schijnzwanger konden zijn, maar niet dus.... Wel teleurstellend zeg.

Ik kan je nog niet zeggen over mijn ervaringen met clomid. Ik moet er
binnekort mee begonnen. ik heb vandaag mijn laatste twee tabletjes
primolut gehad, dus binnen 3/4 dagen moet ik ongesteld worden en daarna
starten met clomid. Ik heb de medicatie gekregen omdat na 10 jaar pil
gebruik, mijn eisprong uitbleef (na 6 mnd). Ik hoor ook de verhalen dat
veel dames vrij snel na het gebruik van clomid zwanger zijn geworden,
dus hopen dat voor ons hetzelfde lot is weggelegd.

Veel suc6.

Groetjes,

Miranda (25jr)

Hallo allemaal
Bedankt voor jullie reacties
Randa en Grace ik ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat verlopen met clomid.
Ik ben zelf deze maand ook begonnen en ik heb het vermoeden dat ik gister of in ieder geval vandaag een eisprong heb.
Dit omdat ik moest temperaturen en de temperatuur was duidelijk lager dan de dagen ervoor.
En omdat ik een zeurend gevoel bij de liezen voel ik weet niet of dat ermee te maken heeft.
nouja nu afwachten en het bloedprikeen op dag 21 en 28 van de cyclus zal het uitwijzen dit moet op 25 juli en 1 augustus ben benieuwd.

ik hoop van jullie ook nog te lezen hoe het gaat met het gebruik van clomid

groetjes Jolanda

Terug
Bovenaan