Mijn verhaal wat nu....

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen

Als eerst zal ik mij voorstellen want ik ben hier nieuw op de forum!!
Mijn naam is charissa halkers en ik ben 25 jaar en al 2 jr gelukkig getrouwd met, mijn man charles 27 jr.
Sinds vorig jaar ben ik gestopt met de pil en al 2 keer heeft mijn huisarts mij door gestuurd naar de genacaloog. De eerste keer was omdat de huis arts zelf dacht dat ik wel eens zwanger kon zijn. Mijn menstruatie bleef uit en mijn buik was wat opgezet. Dus ik naar het ziekenhuis voor een onderzoek maar nee niet zwanger. De 2 de keer had ik alle symtomen van een zwangerschap alleen geen positief resultaat met de test. Nu dacht mijn arts dat het wel eens zou kunnen zijn dat het wel in het bloed werd gevonden maar ook niet. Dit was echt heel vreemd want mijn buik bleef maar groeien en velen vroegen ook he leuk ben je zwanger? Dus weer door gestuurt naar het ziekenhuis maar, die avond voor dat ik zou gaan werd ik ongesteld. Ik bleek schijnzwanger te zijn. En het duurde zeker 3 maand voor dat mijn lichaam weer normaal reageerde. Ik ben wel iemand die onregelmatig ongesteld is dus dat is ook wel heel vervelend. Nu ben ik dus weer niet ongesteld geworden. Vorige week had ik echt ontzettend veel slijmverlies dit heb ik nooit gehad. En mijn borsten zijn gevoeliger dan de vorige keer. Als ik mij aankleed    het al heel pijn. Deze keer vind ik het moeilijk om nu te denken dat ik zwanger ben ik hoop het wel want mijn man en ik willen heel graag kinderen. En ik heb mijn pil nu al 1 jaar en 2 maand laten staan. Dus hoop toch dat het een keer raak is. Mijn vraag zijn er mensen die het zelfde mee hebben gemaakt en die mijn verhalen kennen?? En zou ik nou toch eindelijk een keer mogen juichen??? Ik durf geen zwangerschaps test te nemen omdat ik bang ben weer teleurgesteld te worden.   mijn laatste menstruatie was 27 augustus ( '06) maar ik kan er helemaal geen pijl op vast pinnen waneer ik nu weer ongesteld moet worden. De ene keer is het 35 dagen en de andere keer is mijn cyclus veel langer.. Wat moet ik nu doen. Toch een zwanger schapstest halen? Of maar wachten tot december of is dit dan te lang? En een vraag ik ga maandag beginnen met het dieet van sonja bakker. Is het verantwoord om op dieet tegaan als je zwanger bent???

Hoop dat jullie mij kunnen helpen en gerust stellen

groetjes charissa

Hoi Charissa,

Wat een ellende zeg, kan me voorstellen dat het dan wel ff in je schoenen zakt!

Ik heb het niet meegemaakt maar wilde wel zeggen dat het beter is om niet op dieet te gaan als je zwanger bent of wilt worden. Met gezond eten is niks mis maar niet om af te vallen!

Succs en sterkte

beste Charissa,

Ik wil even op je verhaal reageren! Wat rot voor je dat je al zo een moeilijke tijd achter de rug hebt!
Over het dieet wil ik even het volgende zeggen!
Ik ben diëtiste en werk oa bij Bodystyling. Je mag gerust op dieet gaan!!! Het kan helemaal geen kwaad (niet voor de baby en ook niet voor jou) als je de eerste drie maanden  wat afvalt. Zeker als je echt te zwaar bent! (BMI boven 25). Na die drie maanden zou je wel moeten proberen om je gewicht te houden en anders zo min mogelijk bij te komen! Maar natuurlijk het belangrijkste is, zwanger of niet, je moet gewoon gezond eten!!!!!!
En met het Sonja Bakker dieet zit je helemaal goed!!!
Moest je toch nog vragen hebben dan hoor ik het wel!

Liefs Caroline
Ronde 12, eerste kindje

Terug
Bovenaan