Mijn verhaal

<p>Dag allemaal,</p><p>Graag wil ik dit even van me afschrijven. Advies en herkenning in mijn verhaal zijn  natuurlijk altijd welkom.</p><p>Ik ben sinds april 2019 gestopt met de pil.</p><p>We zijn sinds september bezig met ons eerste kindje die heel erg gewenst is. De eerste 4 maanden heb ik mijn ovulatie bijgehouden en regelmatig geklust rondom de ovulatie. Maar dat op commando klussen is echt niet gezellig moet ik zeggen. Helaas is een zwangerschap uitgebleven. Ik merk aan mezelf dat ik heel hard mijn best moet doen om niet gefrustreerd te raken als ik maand na maand ongesteld ben geworden of als in de familie of vriendenkring iemand zwanger blijkt ge zijn. Elke keer denk ik dan: dat had ik ook wel graag gewild.</p><p> </p><p>Nu hebben we afgesproken om het los te laten en op goed geluk te klussen in de hoop dat het wel lukt. NOD is rond 15/16 feb. Maar dat loslaten is toch best lastig voor iemand die graag controle wilt hebben.</p><p>Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil een langere wel een (maat wel een regelmatige )cyclus gekregen. Van 28 tot 30/31 dagen.  Ik heb ook altijd wel mijn eisprong kunnen vinden met ovulatietesten. Ik voel mijn eisprong meestal aankomen omdat ik rond die tijd pijn in mijn onderbuik/steekjes in mijn liezen heb. Ik lees dat tarwekiemolie helpt voor een beter innesteling dus ook dat ben ik gaan slikken in de hoop dat het lukt.</p><p>Na mijn eisprong heb ik al de laatste 3 cyclussen dat ik in de 3 week van de cyclus last heb van allerlei kwaaltjes zoals maagzuur, misselijk op verschillende tijden, pijn in mijn onderbuik en wat meer vaginale afscheiding. Als ik gevoelige borsten en roze afscheidin heb een 3/4 dagen voor NOD dan weet ik zeker dat ik ongesteld moet worden.</p><p>Ik weet niet of dit normaal is of niet maar op de ene of andere manier baart me het wel zorgen of er dan toch niks aan de hand is met me en of het allemaal wel in orde is daar beneden. </p><p>Ik realiseer me dat het nog maar een halfjaar is dat we bezig zijn maar als iets zo erg gewenst is het moeilijk om daar niet elke dag mee bezig te zijn.</p><p>Liefs Kristina</p><p> </p><p> </p>

Wat je zegt jullie zijn nog geen jaar bezig dus als je verder een regelmatige cyclus hebt en verder gezond bent kunnen ze helaas nog niks voor je doen elke maand is er 1 te lang dat ben ik met je eens maar voor je 1ste was ik 25 maanden bezig en nu voor de 3de alweer 14 maanden

Hier ook 'begonnen in september en tot op heden nog geen zwangerschap!
Ik snap heel goed je gevoel ook al staat er gemiddeld een jaar voor.. 
Ik heb een dochter van bijna 2 jaar en bij haar was het gelijk raak, hoe frustrerend ik me nu juist dan voel :(
Met jou cyclus lijkt er niets aan de hand te zijn dus helaas is het nog even een kwestie van door gaan met proberen je kunt voor jezelf afspreken dat als het bijv in april niet raak is je naar de huisarts gaat?
Ik heb ook al die tijd gemeenschap gehad op en rondom de dagen van me eisprong maar helaas mag het nog niet zo zijn.. ( en ik voel ook elke maand weer van alles ) wat kan je lichaam je voor de gek houden he..
Hoe oud ben je als ik vragen mag? 

Sinds ik gestopt ben met de pil had ik een paar maanden een cyclus van 28 dagen. Die ging in september naar 33 dagen. Nu is het ongeveer 30/31 dagen.

Verder ben ik gezond.

Normaal lukt het dan binnen een jaar en anders kan je altijd nog een afspraak maken bij de huisarts voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Maar fijn dat je cyclus regelmatig is en verder gezond bent. 

Terug
Bovenaan