Mijn verhaal

Hallo Allemaal,

Ik ben Karin, volgende week word ik 26 en ik ben getrouwd met Johan (28). Wij hebben net onze 2e missed abortion achter de rug. Ons zwangerschapsverhaal is vorig jaar januari begonnen. Toen ik stopte met de pil ben ik direct de eerste ronde zwanger geraakt, helaas kregen we toen bij de eerste echo in april te horen dat het vruchtje niet 10 maar 6,5 week oud was qua grootte, ook was er geen hartactiviteit. Een missed abortion dus, na een bezoek aan de gyn heb ik besloten de met cytotectabletten de miskraam op te wekken. Dit is allemaal prima verlopen. Het heeft toen 8 rondes geduurd voordat ik voor de 2e keer zwanger was, begin januari testen we positief. We waren natuurlijk blij dat deze 1e 'hindernis' weer genomen was, maar ook meteen onzeker of het nu wel goed zou gaan. Met 7,5 week kon ik bij de verloskungige terecht voor een eerste echo en daar kregen we te horen dat het vruchtje 6,5 week was en dat er (nog) geen hartactiviteit te zien was. We moesten de week erna (nu een week terug) terugkomen, om zekerheid te hebben over of het goed of fout was. En helaas was het weer mis, het vruchtje was zelfs al kleiner geworden (verschrompeld). Woensdag kon ik weer bij de gyn terecht en wederom heb ik gekozen voor de cytotectabletten. Er is weer vanalles uitgekomen, maar alles is anders gegaan dan de vorige keer. Daardoor ben ik onzekerder over de al dan niet vollegheid van de miskraam. Woensdag moeten we terug voor controle en daar zullen we horen of alles er uit is. Ook stelde onze gyn voor om in ieder geval al wel genetisch onderzoek te laten doen, want 2x achter elkaar op jonge leeftijd komt toch niet heel vaak voor. We hebben hiervoor meteen bloed laten prikken en krijgen hier over 3 maanden ongeveer de uitslag van. Ondertussen moesten we gewoon proberen zwanger te raken volgens onze gyn, dus als we groen licht krijgen gaan we er weer voor. Hoewel het allemaal lichamelijk wel weer goed gaat, is het nu vooral het geestelijke, vooral de onzekerheid van waarom, helaas is de kans dat we daar achterkomen zeer klein en is het nu hopen dat we gewoon 2x pure pech gehad hebben en dat het de derde keer wel goed gaat.

Zo het is een heel verhaal geworden, toch fijn om het weer even van me af te schrijven. Sterkte aan iedereen die nog in de miskraam zit en succes voor allen die er weer voor gaan!

Groeten,
Karin

Hoi Karin,

Wat ontzettend jammer en rot voor jullie, zeg! Ik kan me voorstellen
dat het erg een druk op je kan leggen als je bemerkt dat de vruchtjes
allebei bij dezelfde zwangerschapsduur zijn gestopt met groeien. En wat
een lange tijd he, om in onzekerheid te zitten. 3 maanden!

Ik hoop in ieder geval voor je dat de berichten woensdag 'goed' zullen
zijn. En verder hoop ik dat die twee keer achter elkaar gewoon domme,
domme pech was. Want dat kán natuurlijk wel gewoon!

Ik wens jou en je man heel veel sterkte en uiteindelijk...het geluk waar jullie zo op hopen!!

Groetjes van Sisi.

Wat rot dat jullie dit twee keer moest overkomen zeg! Ik heb nu 1 keer een missed abortion gehad (afgelopen maand) en hoop heel erg dat het daarbij zal blijven. Want het is verdrietig genoeg, en ook zo vreemd, vond je niet? Om je gewoon zwanger te voelen en dat dan later blijkt dat het vruchtje allang is gestopt met groeien.
Sterkte in ieder geval! En lucht hier je hart maar zo vaak je wilt...

Hoi Karin,

Wat afschuwelijk, ik leef met je mee.
Ik zou ontzettend onzeker worden, maar je zegt het zelf al, het KAN echt gewoon domme pech zijn.
Probeer daar op te vertrouwen en vooruit te kijken.
Ik wens jullie heel veel sterkte en optimisme!

Het komt echt wel goed!

liefs

Ik begrijp precies hoe je je voelt. Ik heb net mijn bericht geplaatst. Gisteren te horen gekregen dat ik waarschijnlijk mijn 2e missed abortion heb. Ik vind het zo erg. Ik ben 35, maar of dat nou echt met leeftijd te maken heeft. Ik ben zelf al twee keer geholpen aan kankercellen bij mijn baarmoederhals. Omdat ik dat al twee keer heb gehad, willen ze eigenlijk alles preventief weghalen. Ze hebben me voorlopig een jaar gegeven om zwanger te raken, daarna willen ze eerst weer testen of het nog wel verantwoord is om te wachten. En toen was  de eerste keer na de 4e ronde zwanger! Dat moet dan toch gewoon zo zijn. Niet dus, missed abortion. Gelijk hierna weer zwanger. Nou, dan moet het toch weer zo zijn. Weer niet dus. Ik baal er verschikkelijk van en ben er erg verdrietig over. Ik wens jou ook veel sterkte en ik hoop dat het bij jullie allemaal nog een keer lukt. Waarschijnlijk heb je in ieder geval wel de tijd ervoor. Sterkte!

Bedankt voor jullie reacties! We gaan absoluut nog steeds uit van domme pech en gaan binnenkort dus op voor onze derde keer. Wel vinden we het een fijn idee dat er toch al wel iets van onderzoek gedaan wordt en dat we daarin dus serieus genomen worden. Morgen de controle bij de gyn, hopelijk is alles schoon en kunnen we weer stappen in de goede richting gaan zitten.

Alexandra, toevallig het ik net op het septemberforum je verhaal gelezen en daarop gereageerd, terwijl ik je bericht hier nog niet had gezien. Wat een verhaal, eerst weggehaalde kankercellen en dan nu ook nog eens 2x een missed abortion, het zit jullie ook niet mee.

Iedereen sterkte met verwerken van het verlies en op naar de volgende ronde!

Karin

Terug
Bovenaan