Mijn verhaal..

A

Anoniem

Guest
Hey Meiden,
Vandaag voor het eerst hier op het forum. Wil graag het volgende even kwijt en zou willen weten of iemand zich in deze situatie herkend.

Wij proberen nu 10 maanden om zwanger te worden, tot nu toe zonder resultaat.

In juli ben ik gestopt met de pil. Ik heb in die juli maand verschrikkelijke ontwenningsverschijnselen gehad. Alles leek te wijzen op een zwangerschap van moeheid naar misselijk en van stemmingswisselingen naar veel plassen. Helaas toch ongesteld geworden.
Maar vol goede moed gingen we weer verder aan de klus. Ook die 2de ronde mocht het niet worden. Na deze ronde werd ik alleen helemaal niet meer ongesteld, deze periode duurde ruim 4,5 maand.
Het heeft heel wat negatieve testen opgeleverd en toch ook wel wat zorgen. Dus uiteindelijk in januari de stap maar naar de huisarts gezet. Deze heeft mij direct doorverwezen naar de gynocoloog.
Bij de gynocoloog verschillende onderzoeken ondergaan. Bloedonderzoek wees uit op een doorgemaakte eisprong. En dit klopte eind maart voor het eerst weer ongesteld! Krijg van de gyn eind maart het verzoek mee om een temparatuur curve bij te houden. Deze zijn 2 weken terug besproken. De uiteindelijke conclusie van dit verhaal: Volgens de gyn had dit alles te maken met ontwennen van de pil. Het advies wat ik heb meegekregen is het volgende: Vanaf nu zit je in je goede natuurlijke hormonale ritme. Ga maar naar huis en ga vooral oefenen, laat de natuur zijn werk doen en lukt het nu met een jaar nog niet kom dan maar terug.

Ergens ben ik blij dat mijn lijf zich heeft hersteld maar aan de andere kant onze wens is zo groot dat ik nu nog even niets met dit antwoord kan. Ik ben blij mijn verhaal te hebben kunnen delen. Bedankt voor het lezen!
Liefs, mar1985

Hoi mar1985

Als eerst, welkom!

Wat vervelend en frustrerend verhaal. Er zijn veel meiden/vrouwen die hetzelfde meemaken.
In ieder geval moeilijk zwanger kunnen worden.
Wel goed dat je lichaam zichzelf herstelt heeft maar ook weer frustrerend dat je advies krijgt om verder te gaan en kijken of het vanzelf gaat.
Ikzelf ben ook al een tijd bezig zonder resultaat. 16 feb laatste menstruatie gehad en niet meer ongesteld geworden maar ook niet zwanger. Ik mag 30 mei voor het eerst naar de gyn dus ben daar aan de ene kant erg blij mee omdat ik dan meer duidelijkheid krijg.
Ik weet dat je sowieso advies krijgt om het een jaar zelf te proberen en als het dan nog niet lukt dat je dan weer naar de dokter kan of gyn etc.
Vooral als je kinderwens groot is, en het niet meteen lukt, en na een tijdje ook niet en je ook nog moet wachten tot het vanzelf komt is het extra zwaar en frustrerend.
Ik weet wel, makkelijk gezegd dan gedaan, dat je er niet te veel op moet letten, over na moet denken.
Ik probeer het nu ook iets meer los te laten ook al is dat best moeilijk.
Blijf oefenen en hou je eisprong in de gaten, je vruchtbare dagen en hopen dat het vanzelf komt.
Ik dacht eerst ook, straks moet ik die malle molen in.
Dat kan, maar als ik daardoor zwanger kan raken heb ik het daarvoor over.
Daarom heb ik zoveel respect voor de vrouwen die zo moeilijk zwanger kunnen raken, die al heeeeel lang bezig zijn en in die molen zitten. Ook heb ik het te doen met de meiden/vrouwen die miskramen krijgen. En ze blijven het proberen.
Probeer er positief in te staan ook al is dat soms erg moeilijk!

Je verhaal kan je altijd hier kwijt! Zelf vind ik het erg fijn hier want iedereen begrijpt je en leeft met je mee!

Succes en hoop voor je dat je snel zwanger mag zijn.

Liefs Ram24

hi..
wachten duurt helaas erg lang!!

ik zou nu toch nog wel een paar maanden (4 ofzo) aan kijken.
en dan is het belangrijk dat elke maand je menstruatie komt.
komt deze zo meteen weer niet dan zou ik direct weer aan de bel trekken, desnoods naar een andere gynaecoloog gaan.

ik vind het nog al makkelijk kijk het maar weer een jaar aan!
je kijkt het al bijna 1 jaar aan.
de eerste maand na de stop vd pil,ben je misschien zwanger geworden, en is het vroeg tijdig afgebroken.
de gyn zei tegen mij heel veel vrouwen krijgen een miskraam net voor ze ongesteld worden.

succes groetjes

Hoi en welkom!

Ons lichaam zit echt vreemd in elkaar, geloof me maar! Iedereen hier kan daar over mee praten!

Ik ben bezig voor een derde, zit nu in de mm omdat mijn eisprong niet goed is, tot helemaal niet. Terwijl mijn andere twee kids er meteen na het stoppen van de pil in aantocht waren...hoe raar kan het lopen...Ik dacht ook dat ik meteen zwanger was, had alle symptomen! Helaas had ik cyclussen van gemiddeld 60 dagen....dus ik herken je verhaal heel goed!

Gelukkig is bij jou te lezen dat je helemaal gezond bent en de mm niet nodig hebt, nu nog niet.
Maar dan ben je nog niet bij je wens!

Geloof me, en helaas, de druk wordt minder als je je er niet teveel mee bezig houdt. Dat is moeilijk, dat weten we allemaal, maar het is wel de waarheid.

Ik wens je heel veel succes met het verwezenlijken van jullie droom en ondertussen kun je al je frustratie en vragen hier kwijt!

Liefs

Hoi Mar, en welkom bij ons :)

Ik begrijp dat je in een beetje vervelende situatie zit. Maar: ikzelf zit in de medische molen met vele ziekenhuisbezoekjes in de eerste twee á drie weken van mijn cyclus. Het gaat helaas niet "vanzelf" bij mij en de bezoekjes zorgen ervoor dat ik weet hoe en wat betreffende mijn lichaam. Iets wat ik eerst totaaaaal niet wist, vreselijk was dat! Ik begrijp dat je liever nu dan later zwanger bent (wie niet???), maar neem van mij aan dat de ziekenhuisbezoekjes ook niet alles zijn! Ik bedoel, probeer het zo lang mogelijk uit te stellen en kijk of je lichaam zich inderdaad herstelt en dat je via de natuurlijke manier zwanger kunt raken. Het advies van je arts vind ik zo gek dus nog niet.

Heel veel succes, hopelijk ben je heeeel snel zwanger. Tot die tijd kun je bij ons altijd je verhaal kwijt :)

Liefs van Mar

Oh, Mascha en ik zitten tegelijk te tikken, hahaha!

Even een aanvulling nog op onze verhalen:
Als je ook eenmaal in de mm zit is het ook wel heeeeel moeilijk om er NIET mee bezig te zijn hoor. Als iemand daarin de truc weet hoor ik hem ook graag ;-)

Hoi hoi,

Weet je, ik sluit me aan bij de rest van de meiden.
Succes met alles, je kunt je verhaal altijd bij ons kwijt!

Liefs

Ow meiden wat een nare berichten. Positeif maar ook frustrerend! Ik snap jullie helemaal, en ik duim mijn duimen eruit voor jullie dat alles z.s.m op een normale maniet mag gaan!

Liefs

Terug
Bovenaan