Mijn verhaaltje

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik wil ook even mijn verhaaltje kwijt,
Ik ben in het verleden (met ex,hij is nu wel weer vader geworden)  4 jaar bezig geweest om proberen zwanger te wordenen heb  5 IUI pogingen ondergaan  maar geen zwangerschap. Nu ben ik ondertussen 1,5 jaar bezig samen met mijn nieuwe man bezig om zwanger te worden maar helaas wil het niet lukken. Ik heb voorheen alle onderzoeken ondergaan maar bij mij was niks te vinden. Ik heb een regelmatige cyclus en voel ook mijn eisprong. En wij doen het ook vaak genoeg.    Maar mocht het over een half jaar nog niet gelukt zijn dan gaan we helaas maar weer naar het ziekenhuis, maar lijkt erop dat het voor mij niet is weggelegd.  En het was toch altijd mijn grootste wens geweest om moeder te worden. Ik wilde een jonge moeder zijn maar ondertussen ben ik 8 jaar verder, en tsja ik word er helaas alleen maar ouder.

Wat mij erg opvalt hier op het forum dat er een heleboel meiden al heel vroeg met ovulatietesten in de weer zijn, ik heb ze nog nooit gebruikt. En dat er een heleboel meiden al graag voor de NOD willen testen. Ik ben ondertussen ook wel eens overtijd geweest maar nog nooit een test gedaan (zonde van het geld), ik zou een weekje wachten want dan zit het hormoon meer in je urine en heb je meer kans op een posi test.

Groetjes Nikita

oeps dat ging niet helemaal goed...
Wat een verhaal, inmiddels acht jaar verder en nog geen kindje.. Hoe oud ben je nu?
Is het misschien raadzaam om het zaad van je huidige partner te laten onderzoeken? je bent nu tenslotte ook alweer anderhalf jaar bezig en bij jou was alles goed!
Lijkt me gruwelijk frustrerend..

Groetjes Saskia, (1 jaar bezig)

Hoi,

Ik voel me bijna schuldig als ik jou verhaal hoor dat ik al verdrietig was toen het de eerste maand niet gelukt was.

Heel veel sterkte er mee meid en we zullen je advies in ons achterhoofd houden.

grt
Anita

Jeetje, wat vervelend zeg dat het bij jou/jullie niet wil lukken! Ik hoop dat je ondanks alles toch snel goed nieuws zult krijgen!

Maar wat is er mis met vroeg testen en ovulatietesten? Bij mijn eerste zwangerschap had ik op mijn NOD een hele duidelijke positieve test! Ik ben ervan overtuigd dat als ik eerder getest had ik ook eerder een positieve test gehad had!
En soms heb je pas een anatal dagen na je NOD geen positieve test!

En een ovulatietest geeft mij wel wat houvast en zekerheid!

Dus tja als mensen er het geld over hebben (via Sensitest zijn ze niet zo duur), waarom niet?

Je moet jezelf er alleen niet gek door laten maken!

Groetjes Madelief

Hoi Saskia,
Mijn mannetje gaat zich ook laten onderzoeken maar ik heb gezegd over een half jaartje, We gaan eerst van de zomer genieten, voordat we ons naar het ziekenhuis begeven.
En daar komt ook nog eens bij dat ik eigenlijk hoop dat het nog op de natuurlijke weg kan en dus geen zin heb om naar het ziekenhuis te gaan, want dat valt allemaal niet mee. Maar ja de wens is heel groot en waarschijnlijk moeten we die stap ook gaan zetten.

Hoi Mamaroos,

Wat ik bedoelde met vroeg ovulatietesten is dat sommige meiden al in de eerste ronde die testen gaan gebruiken, een ook zo met de zwangerschaptesten. Maar ik begrijp ook wel als je langere tijd bezig bent en een onregelmatige cyclus heb dat je ze dan eerder gaat gebruiken. Om meer zekerheid te hebben.

Groetjes Nikita

Terug
Bovenaan