mijn voeding loopt te hard, tips?

volgens mij heeft Naomi last na het drinken van haar maag door onrustig drinken doordat de melk te hard naar binnen spuit.
Ze verslikt zich vaak en het loopt regelmatig tijdens het drinken door dr neus naar buiten. Zijn er trucks, houdingen om de toeschietreflex tegen te gaan en te zorgen dat het niet zo hard naar binnen stroomt?

Hoi,

Het kan heel goed zijn dat je dochtertje daar last van heeft. Door de heftige toeschietreflex zal ze waarschijnlijk ook veel lucht binnen krijgen. Je kunt zodra je de melk voelt toeschieten je kindje even van de borst halen en de ergste stroom melk weg laten lopen. Leg je kindje pas weer aan als je borst is uitgelekt, zo kan je baby rustiger drinken. Je kunt je baby tijdens het voeden wat meer  rechtop houden, of ervoor kiezen om in de ruglighouding te voeden. Je baby ligt dan op jouw buik en ze moet op die manier eigenlijk tegen de zwaartekracht in drinken. Meer informatie over deze (en andere) voedingshouding(en) kun je vinden op Borstvoeding.com-Voedingshoudingen. Tussendoor kun je je kindje even goed laten boeren.

Verder is het belangrijk dat je kindje de borst goed leegdrinkt en dus ook goed aan de vette achtermelk toekomt.  Je borst zal in dat geval na het voeden soepeler aanvoelen dan ervoor. Vaak kun je het ook merken aan het veranderende drinkgedrag van je kindje; als de borst "leeg" raakt, zal ze in plaats van het ritmische zuigen-slikken-ademhalen eerst meerdere keren zuigen en dan nog eens een slokje melk doorslikken.

Als je nog vragen hebt, reageer dan gerust. Heb je behoefte aan een persoonlijk gesprek, dan kun je altijd bellen met de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. De VBN is zowel overdag als 's avonds en in de weekenden telefonisch bereikbaar via nummer 0343-576626. Je hoeft geen lid te zijn om te kunnen bellen en er zijn geen kosten aan verbonden (je betaalt alleen je eigen gesprekskosten). Dus schroom niet, bel gerust; daar zijn we voor!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Ik had precies hetzelfde probleem.
Mijn borsten stonden de hele dag op knappen.
En zelf vaak spoot de melk eruit.
Een goed advies van mijn verloskundige was:
Borstschelpen kopen! Werk perfect. Ze hebben een lichte kolvende werking.
Ook handig als je wat reserve voeding wilt hebben. Je giet de melk uit de kolf in een bakje aan het einde van de dag bakje in de vriezer. Klaar. En als je het niet nodig vind wat te bewaren, je kunt gewoon een zoogkompres in het bakje stoppen.Dan lekt het er niet uit. (had ik nogal vaak met bukken, dan liep de melk er gewoon uit)
Door de borstschelpen gaan je borsten zich ook lekker ontspannen, en omdat er lucht bij komt heb je minder last van kwaaltjes. (tepelkloven, gevoelige borsten enz)
Het werkte bij mij perfect, door minder stuwing dronk ons zoontje veel rustiger.
Groetjes Laura

Het voeden vanuit de rugligging verliep bij mij inderdaad ook beter. Na een tijdje was dit niet meer nodig en kon ik hem gewoon zittend voeden.
Of heel even aan het begin kolven en daarna verder gaan met voeden kan misschien ook helpen.

Groetjes

Ik had bij Jim precies hetzelfde. Ik legde 'm aan en zodra de toeschietreflex begon (meteen dus) haalde ik Jim van de borst en ving ik de eerste melk op in een kopje, of in een hydrofiele luier. Ik melkte (stom woord zeg) een beetje eruit. Als ik dat deed dat was Jim wel boos, maar na het voeden veel tevredener.

Succes!

Groetjes Sandra

Ah, hierover heb ik net een onderwerp geplaatst "overactief toeschietreflex".
Ikzelf heb dit dus ook, mijn zoontje verslikt zich, huilt, en boert veel, en soms weigerd hij gewoon de borst.

Ik zelf kolf eerst met de hand, zodat de spanning er af is, en dan zet ik hem aan de borst. Sinds ik dit doe drinkt hij veel rustiger, en is ook tevreden.

Je moet wel met de hand kolven, en niet met een kolf. Dit omdat als je het met een kolf zou doen de melkproductie nog meer aanmoedigd..en das nou juist niet de bedoeling.

En vooral lekker invriezen!!! Mijn zoontje is nu bijna een half jaar en in de eerste twee maanden had ik genoeg melk voor tien weeshuizen! Tegen de tijd dat ik weer moest werken liep het ineens terug en had ik veel moeite om de flessen bij elkaar te kolven.
Had ik dat toen geweten, dan had ik écht de vriezer volgegooid met melk!!! Dan had ik tenminste nog een voorraad gehad.... Ook lekker als je wel een keertje wilt doorslapen, dan kan iemand anders de fles geven! Dat hebben we express gauw geprobeerd en gelukkig maakt het Runar niet uit of hij borst of fles krijgt. Hij had ook krampjes in het begin en daar werkte de Avent fles goed bij, bij ons tenminste.....
Succes! En maak een lekkere voorraad van alle melk die je nu teveel hebt, echt! (Weggooien kan altijd nog!)

Groetjes Edith

Terug
Bovenaan