mijn voeding loopt te hard, tips?

volgens mij heeft Naomi last na het drinken van haar maag door onrustig drinken doordat de melk te hard naar binnen spuit.
Ze verslikt zich vaak en het loopt regelmatig tijdens het drinken door dr neus naar buiten. Zijn er trucks, houdingen om de toeschietreflex tegen te gaan en te zorgen dat het niet zo hard naar binnen stroomt?

Hoi HOi

Dit heb ik ook meegemaaktr
Als Charlotte zich verslikte blaasde ( blies ) ik altijd in haar gezichtje dan kreeg ze een scrik reflex en is het zo gedaan .! dit hielp echt .!
Ook heeft ze eens alles door haar neus gekregen misschien de voeding iets dikker maken ??!

Succes

Hoi,

Je zou kunnen proberen om op je rug te gaan liggen en je kindje dan met zijn gezicht naar beneden op je borst te leggen met het mondje ter hoogte van je tepel. Je ondersteunt het voorhoofd dan met je hand. Dan heb je de zwaartekracht tegen en stroomt je voeding minder hard. Heb ik ook gedaan toen ik stuwing had en toen hielp het wel.
Eerst wat afkolven zodat de ergste spanning eraf is kan ook helpen.

Groetjes,

Eveline

precies hetzelfde hier, maar omdat ik dat bij mijn eerste dochter (nu 14 maanden) ook had heb ik gelukkig wel wat truukjes die meestal wel helpen:

Op je rug liggen met voeden (tegen de stroom in laten drinken)

aanleggen, wachten tot de melk toeschiet (lees eruitspuit hihi) en dan even loskoppelen (met je pink er even tussen) vervolgens laat je er even wat melk uitstromen dan is de meeste spanning eraf.

Pauze nemen tussen het voeden door (als je baby hard gaat huilen even je pink in zijn/haar mond stoppen) en tussendoor laten boeren dan voorkom je ook dat je vervolgens een uur met een misselijke baby zit.

per keer 1 borst leeg laten drinken (ik weet dat dat lastig is maar als je teveel melk hebt en je voortdurend beide borsten laat drinken kun je a: last krijgen van borstontstekingen omdat de kleine je borst nooit helemaal leeg drinkt en er teveel melk in blijft zitten ook worden je borsten dan hard en pijnlijk (zitten harde bonken in) b: als je baby twee keer uit een leegspuitende borst moet drinken (echt teveel om te verwerken voor zo'n kleintje) kun je je voorstellen dat je baby zich continu verslikt in je melk.
een voordeel van iedere keer 1 borst leeg laten drinken is dat met een dag of 3 je melkaanmaak iets minder zal worden en je probleem dus een stuk kleiner is.

Verder, als je baby veel kramp heeft, ik heb zelf een tip van mijn vk gekregen:
beetje rijst koken en dan het water van de rijst op een theelepel aan je baby geven voor je gaat voeden (4 á 5 theelepels) en er zijn ook druppels van vsm (sinababy weet niet of ik het zo goed schrijf)   die daar tegen zouden helpen maar daar merk ik nog niet veel van bij mijn dochtertje.

Hopelijk zit er een tip voor je tussen waar je wat aan hebt.
Groetjes

Liesbeth
mama van Arwen (28-02-2006) & Fay (17-04-2007)

Voor de voeding even ietsjes afkolven, totdat de voeding rustiger
uit de borst komt!
Werkte bij mij ook....
Nu gebeurt het verslikken niet meer en bouw ik een voorraadje op
voor als ik moet werken

2 vliegen in 1 klap

groetjes
hanna

Hoi,

Het kan heel goed zijn dat je dochtertje daar last van heeft. Door de heftige toeschietreflex zal ze waarschijnlijk ook veel lucht binnen krijgen. Je kunt zodra je de melk voelt toeschieten je kindje even van de borst halen en de ergste stroom melk weg laten lopen. Leg je kindje pas weer aan als je borst is uitgelekt, zo kan je baby rustiger drinken. Je kunt je baby tijdens het voeden wat meer  rechtop houden, of ervoor kiezen om in de ruglighouding te voeden. Je baby ligt dan op jouw buik en ze moet op die manier eigenlijk tegen de zwaartekracht in drinken. Meer informatie over deze (en andere) voedingshouding(en) kun je vinden op Borstvoeding.com-Voedingshoudingen. Tussendoor kun je je kindje even goed laten boeren.

Verder is het belangrijk dat je kindje de borst goed leegdrinkt en dus ook goed aan de vette achtermelk toekomt.  Je borst zal in dat geval na het voeden soepeler aanvoelen dan ervoor. Vaak kun je het ook merken aan het veranderende drinkgedrag van je kindje; als de borst "leeg" raakt, zal ze in plaats van het ritmische zuigen-slikken-ademhalen eerst meerdere keren zuigen en dan nog eens een slokje melk doorslikken.

Als je nog vragen hebt, reageer dan gerust. Heb je behoefte aan een persoonlijk gesprek, dan kun je altijd bellen met de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. De VBN is zowel overdag als 's avonds en in de weekenden telefonisch bereikbaar via nummer 0343-576626. Je hoeft geen lid te zijn om te kunnen bellen en er zijn geen kosten aan verbonden (je betaalt alleen je eigen gesprekskosten). Dus schroom niet, bel gerust; daar zijn we voor!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Terug
Bovenaan