Mijn vriend twijfelt hevig

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb net jullie berichtjes gelezen en ik herken de gevoelens enorm. Ook al is er bij mij geen medische reden waarom ik niet zwanger zou kunnen worden. En, ik voel me enorm schuldig om het te zeggen, het gaat niet eens om ons eerste kind, maar ik wil ontzettend graag, al drie jaar, een tweede.
Mijn vriend vindt het vaderschap ontzettend spannend. De eerste was voor hem ook al een enorme stap.
Ik zou willen dat ik me zo over mijn oermoedergevoel kon heen zetten, maar de wens is zo groot. Pas vertelde een goede vriendin van mij dat ze zwanger is van haar tweede... Dikke buiken, kraamvisites, mensen feciliteren met hun baby die dan voor de zoveelste keer vragen waar onze tweede blijft...
Ik vroeg me af of er anderen zijn waarbij de partner geen kinderwens heeft of waarbij de tweede niet wil lukken.
Groet, Judith.

Hoi Judith,

Ik zit nu in ronde 15 voor een brusje voor onze zoon van 2 1/2. Van hem was ik in 3 maanden zwanger. Ik snap ook niet waarom het nu zo lang duurt.

Mensen gaan idd vragen waar de 2e blijft, ze verwachten het gewoon als de 1e een bepaalde leeftijd heeft.

Ik vind het ook heel moeilijk om dikke buiken te zien of om op kraamvisite te gaan, ook al heb ik al een kind (ik hoop echt niet dat ik hier iemend pijn mee doe)

Vanmiddag weer naar de gyn, benieuwd wat hij nog heeft te zeggen

Liefs Janu

Oh ja, mijn partner wil het net zo graag als ik, en is ook elke keer teleurgesteld als ik ongi word, al is hij er wel nuchterder onder dan ik..

Hoi Judith,

Begrijp ik goed dat jullie niet voor een tweede bezig zijn? Of zijn jullie het wel? Wij niet, maar ook ik heb die hele sterke wens voor nog een kindje. Mijn man niet. Onze kleine is 2 en 4,5 maand. Mijn man wil echt niet. Ik vind dat best moeilijk om mee om te gaan, maar ja, een keuze heb je niet. Hoe ga jij ermee om?
Ik kwam toevallig je berichtje tegen omdat ik hier af en toe kijk voor een vriendin van me die al 3,5 jaar bezig is.
Groetjes,
Marian

ik probeer pas sinds kort om mijn vriend duidelijk te maken dat ik toch eigenlijk echt wel(weer) zwanger wil worden.onze eerste was een gelukje en sindsdien ben ik dus een moederkloek.mijn vriend denkt daar anders over die vind eentje genoeg en wil absoluut geen tweede. nooit gedacht dat dit zon probleem kon zijn.als ik jullie verhalen lees wordt ik ook niet echt vrolijker. ik dacht hem nog wel over te halen,maar je moet er echt samen voor gaan en mischien wil hij wel echt nooit?

Hoihoi,
Mijn schoonzus wilde altijd een tweede, maar haar man niet, absoluut niet!!!!
Nu naar 5,5 jaar en vele gesprekken verder is ze nu wel zwanger, in 1x nog wel! Net nu het bij ons niet wil lukken.......
Dus houdt de moed er in dames en het maakt niet uit of het nu 2e, 3e enz kindje is, die moedergevoelens houd je niet tegen.
Groetjes en veel succes!!!!!

Terug
Bovenaan