Mijn vriend wil geen derde

A

Anoniem

Guest
<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nieuw hier. Weet even niet meer wat ik moet doen, en hoop dat jullie wat tips voor mij hebben.</p><p>Mijn vriend en ik zijn al 15 jaar samen, ik ben 34 en hij is 35. We hebben samen 2 kids, jongen van 7 en en meisje van bijna 4.</p><p>Ik verlang naar een derde kind. Ik heb het bij mij vriend neergelegd en geprobeerd om erover te praten. Maar zijn antwoord is nee. </p><p>Soms denk ik dat hij toch twijfelt, maar als ik er dan over begin zegt hij "nee ik vind het goed zo". Hij ziet een hoop beren op de weg maar komt niet met goede argumenten. "Wil rust, ben moe, 2 is genoeg". Hij doet er ook erg nuchter en relaxt over...terwijl ik er zo naar verlang. </p><p>Ben ik nu egoïstisch? Ik ben gelukkig met mn 2 kids, we hebben een mooi huis, 2 auto's, allebei een goede job.</p><p>Het verlangen gaat niet weg. Wat moet ik nou? Me erbij neerleggen? </p><p>Denk ik soms over na om mn spiraal eruit te laten halen en niks te zeggen. Maar dat kan ik toch niet maken?!</p><p>Hij heeft gezegd, "een 3e kind gaat mij niet perse gelukkiger maken want ik ben al gelukkig hoe het nu is". Als het zou komen, zou hij het uiteraard accepteren.</p><p>Maar ik wil niets stiekems doen. Alhoewel het voor mij lijkt alsof hij net dat extra zetje nodig heeft...</p><p> </p><p> </p>

Poeh, hoewel ik je verlangen heel goed begrijp.. merk ik dat ik je vriend wil 'verdedigen'. 
Jij kan jouw wens misschien ook niet beter beargumenteren dan een verlangen, opnieuw een baby om vast te houden en andere algemene pró-baby argumenten.  
Zijn argumenten zijn misschien in jouw ogen zwak maar ik vind ze niet zwakker dan jouw argumenten om aan een derde te beginnen. 
Ik zou in jouw geval het gesprek gaande houden en het idee niet zomaar loslaten. Laat hem wennen, want jij kan in je hoofd al boeken schrijven over waarom een derde een goed idee is, terwijl je vriend niet eens zijn eerste paragraaf af kan ronden. Neem hem mee in jouw proces.
Maar ga niet forceren want ik heb een goed huwelijk zien stranden door leugens rondom de komst van (in hen geval eerste) kindje. Het verdriet en wantrouwen wat dat bracht bleek te groot te zijn.
Succes!

Ik snap hem ook wel, de kinderen zijn uit de luiers, geen gebroken nachten meer en ze gaan naar school. Terwijl jij verlangt om nog een keer een baby in je armen te houden en te verzorgen.
Ik zou zeker niet stiekem doen, want dan heb je straks een derde kind maar sta je er misschien wel alleen voor. Blijf praten. Je hebt nog tijd zat!

Tsja ik denk dat je je erbij moet neerleggen. It takes two to tango en wil je hem echt belazeren door je spiraal te verwijderen? Zijn gevoel dat het gezin compleet is, is gelijk aan jouw gevoel dat het niet zo is. Ik zou blij zijn met je mooie gezin en je nieuwe vrijheden nu de jongste naar school gaat. Of laat het een paar maanden rusten en vraag je vent er dan nog eens naar.. maar het stiekem doen, dat gaat naar mijn mening te ver, los van het feit dat hij een derde kind dan vast blij zal verwelkomen..

Wij zijn nu 36 en 38 en 2 jaar terug zaten we in hetzelfde schuitje.. ik was net bevallen van onze tweede en bij mij kwam dat verlamgen ook vrij snel.. 
Mijn tip is doe het absoluut niet stiekem!! Je hebt je man straks nodig. Als jullie hier niet samen voor gaan dan zal dat echt een negatieve rol spelen, het kan je relatie stukmaken.

Bedankt voor jullie reacties, heb ik zeker wat aan.
Ik zal het wat meer tijd geven...heb niet echt een andere keuze. 

Begrijp dat je het ontzettend graag wilt maar zou het echt zeker niet buiten je vriend zijn medeweten om doen. Stel je bijvoorbeeld voor dat je vriend zich stiekem laat steriliseren zodat het niet kan. De omgedraaide wereld maar het is wel een beetje het zelfde. Dan zou je je waarschijnlijk ontzettend verraden voelen. Wat voor hem niet anders is als je toch voor een kindje gaat zonder dat hij dit wil en weet. 

Dus het enige wat er verder op zit is het bespreekbaar maken, desnoods met een extern persoon erbij om jullie beiden te helpen hier een goede keuze in te maken die voor allebei oké voelt. 

Veel succes ermee!!

Na uren en dagen van praten en praten en luisteren is hij om! We zijn nu bezig met ronde 1 ?

Terug
Bovenaan