<p> </p><p style="margin: 0cm 0cm 8pt;"><span style="color: #000000; font-family: Courier New; font-size: small;">Mijn vriend is sinds meer dan drie jaar bij huis door een burn-out. Nu loopt zijn uitkering af en heeft hij een paar dagen geleden de mogelijkheid geopperd dat hij misschien wel bij huis wil blijven tot ons anderhalf jaar oude dochter naar de basisschool gaat. Dan heeft hij ook geen druk om nu aan het werk te gaan. </span></p><p> </p><p style="margin: 0cm 0cm 8pt;"><span style="color: #000000; font-family: Courier New; font-size: small;">Ik ben het daar nog niet zo mee eens. Dat zou betekenen dat ik mijn mama-dag moet opgeven en we dan alsnog financieel behoorlijk moeten interen. </span></p><p> </p><p style="margin: 0cm 0cm 8pt;"><span style="color: #000000; font-family: Courier New; font-size: small;">Dochter gaat nu twee dagen in de week naar de opvang, en dat wil hij dan opzeggen. Hij kan ook wel naar een ouder-kind cluupje voor de sociale interactie. Ook de baby-zwemmen op mijn mamadag kan hij wel overnemen, zegt hij.</span></p><p> </p><p style="margin: 0cm 0cm 8pt;"><span style="color: #000000; font-family: Courier New; font-size: small;">Even ter vergelijk, hij heeft nu de drie dagen (2 dagen opvang en mijn mamadag) nodig om bij te trekken van de twee dagen die hij haar nu heeft. In nood kunnen zijn ouders nog wel eens oppassen, vind hij.</span></p><p> </p><p style="margin: 0cm 0cm 8pt;"><span style="color: #000000; font-family: Courier New; font-size: small;">Ik ben er echt ontzettend verdrietig over. We hebben altijd besproken dat we samen zouden werken en samen voor eventuele kindjes zouden zorgen. Dat nu de financiele zorg totaal bij mij komt te liggen vind ik oneerlijk. Ook vind ik vijf dagen werken nu te veel, liever zou ik nog meer dagen bij mijn dochter willen zijn, maar ben ik blij met de verdeling – 2 papadagen en 1 mamadag – zodat mijn vriend wat meer tijd kan doorbrengen met haar. Maar als ik nu mijn dag ook nog moet opgeven.</span></p><p> </p><p style="margin: 0cm 0cm 8pt;"><span style="color: #000000; font-family: Courier New; font-size: small;">Zelf zit ik ook niet lekker in mijn vel. De afgelopen drie jaar hebben ook zijn tol geeist bij mij. Ik doe mijn best om alle ballen in de lucht te houden. Vaak val ik ’s avonds op de bank in slaap, om na een paar uur weer op bed te gaan. Ik kom ’s ochtends niet uit mijn bed, kan ’s middags mij niet verzetten om naar huis te gaan en kan ’s avonds mij niet verzetten om íets te doen. Vriend klaag dat ik niet genoeg tijd met hem doorbreng. Dat wordt (ben ik bang) alleen maar minder als ik 5 dagen werk. </span></p><p> </p><p style="margin: 0cm 0cm 8pt;"><span style="color: #000000; font-family: Courier New; font-size: small;">Wat vinden jullie? Mag ik hem wijzen op zijn verantwoordelijkheid/afspraak? Of moet ik het accepteren dat we de taken nu herverdelen. </span></p><p> </p>