Mijn vriend wilt misschien geen 2e en ik wel.

<p>Dag dames, </p><p>Mijn vriend en ik zijn nu 3,5 jaar samen met een dochtertje van bijna 2 jaar. Ik ben zielsgelukkig met hun. Alleen is mijn wens voor een 2e zo groot. Mijn vriend heeft al een kindje met zijn ex. Wat veel gezeur met zich mee brengt en helemaal niet soepel loopt. <br /><br /></p><p>Voordat wij een relatie kregen heb ik duidelijk besproken dat ik 2 kinderen wilde en hij wilde dat toen ook. Alleen nu wilt hij het (nog) niet.. Meerdere gesprekken over gehad en hij vindt dat ik hem niet kan dwingen. Dat doe ik naar mijn idee ook totaal niet en dat wil ik ook helemaal niet want je moet er samen voor kiezen. Maar een tijdje geleden gaf hij aan dat als ik zeker wist dat ik een 2e wil dat we dan wel even gaan kijken. Maar daarna zei hij dat hij dat nooit heeft gezegd en dat zijn antwoord van nee is veranderd naar grote kans van niet. En hij zegt dat dat voor hem al een hele grote verandering is.. Naar mijn idee is dat nog steeds een nee. Hij is ergens bang voor maar ik weet niet wat het is. <br /><br />Ik lees veel verhalen over dit soort dingen en dan zie ik uiteindelijk dat de man wel bijdraait dus dat hoop ik ook. Maar wat nou als dat niet zo is? </p>

Misschien is het nog te vroeg? Mijn man zei ook heel lang “nee” en “ik weet het niet”. Toen kreeg hij allerlei problemen met zijn rug en van zijn werk. Het was dus maar goed dat ik niet ook nog zwanger was. Uiteindelijk toen we twee jaar verder waren kwam er “ja, laten we het gewoon proberen”. Ik vroeg het bijna niet meer, maar ineens op vakantie stelde ik toch weer de vraag. Daarna duurde het wel een jaar voordat ik zwanger raakte. Er zit dus wel een groot gat tussen 1 en 2, maar het heeft ook voordelen. De oudste gaat al naar school dus je hebt alle tijd voor je baby.

LennyvO, dank je voor je reactie. Wat fijn dat jullie uiteindelijk een 2e hebben kunnen krijgen. Een groot gat tussen 1 en 2 is ook helemaal niet erg. Ik probeer er ook niet meer over te beginnen wat best moeilijk is aangezien veel vriendinnen nu zwanger zijn van een 2e en collega's.. Misschien moet ik over een halfjaar/jaar weer eens kijken hoe hij er dan in staat. Wie weet is het voor hem inderdaad nog te vroeg. (Laten we het hopen) 

Momenteel hebben we een dochter van 3maanden. Voor de zwangerschap (en ook tijdens) waren we het samen eens dat 1 genoeg zou zijn. Echter heb ik altijd geroepen dat ik een groot gezin wilde. Ik heb dit aangepast aan m’n man.

Maar nu we een gezonde baby hebben en we alle twee nog jong zijn durf ik er bijna niet over te beginnen dat ik over 1,5 naar wel een twee zou willen. Ik hoop dat hij er dan anders in staat.

Ik hoop voor je dat je vriend je op z’n mist duidelijk kan vertellen waarom hij geen tweede wil. Misschien maakt dat het wachten voor jou wat makkelijker.

Ik hoop voor jou ook dat je man bijdraait. Hoe leuk is het ook voor jullie om op te groeien met een broertje of zusje. 

ja zijn redenen die weet ik. Maar voor mij is dat allemaal op te lossen. Zoals: onze oudste dochter doet dan geen middagslaapjes meer want die is waarschijnlijk 4. Maar dan gaat ze natuurlijk gewoon naar school. Behalve de weekenden dan. Maar als er eerder een kindje komt heb je dat probleem ook niet. En nog wat dingetjes dat ik denk dat is allemaal op te lossen.. 

Terug
Bovenaan