<p>Dag dames, </p><p>Mijn vriend en ik zijn nu 3,5 jaar samen met een dochtertje van bijna 2 jaar. Ik ben zielsgelukkig met hun. Alleen is mijn wens voor een 2e zo groot. Mijn vriend heeft al een kindje met zijn ex. Wat veel gezeur met zich mee brengt en helemaal niet soepel loopt. <br /><br /></p><p>Voordat wij een relatie kregen heb ik duidelijk besproken dat ik 2 kinderen wilde en hij wilde dat toen ook. Alleen nu wilt hij het (nog) niet.. Meerdere gesprekken over gehad en hij vindt dat ik hem niet kan dwingen. Dat doe ik naar mijn idee ook totaal niet en dat wil ik ook helemaal niet want je moet er samen voor kiezen. Maar een tijdje geleden gaf hij aan dat als ik zeker wist dat ik een 2e wil dat we dan wel even gaan kijken. Maar daarna zei hij dat hij dat nooit heeft gezegd en dat zijn antwoord van nee is veranderd naar grote kans van niet. En hij zegt dat dat voor hem al een hele grote verandering is.. Naar mijn idee is dat nog steeds een nee. Hij is ergens bang voor maar ik weet niet wat het is. <br /><br />Ik lees veel verhalen over dit soort dingen en dan zie ik uiteindelijk dat de man wel bijdraait dus dat hoop ik ook. Maar wat nou als dat niet zo is? </p>