mijn vriend wilt niet langs de huisarts

A

Anoniem

Guest
ik moet even mijn hart luchten.
ik ben gisteren ongi geworden en omdat we nu naar de 29ste
ronde gaan wil ik eigenlijk langs de huisarts gaan om toch alles daar binnen
na te laten kijken of er iets mis is of niet of het aan mijn vriend ligt of niet, maar
hij is niet zo dol op huisartsen en hij wilt dat we het gewoon zo blijven proberen ik wil ook graag dat er nix aan de hand is. ik wil nix liever. maar om alles zo te laten terwijl we al zo lang bezig zijn. ik heb al een dochtertje van 6, maar mijn vriend is niet haar biologische vader, hij zegt dat als ik wil gaan dat ik het gewoon moet doen en als het blijkt dat er nix is met mij, dan wilt hij zich misschien na laten kijken. soms heb ik het gevoel dat hij niet zo als mij verlangt naar een kind ook al zegt hij dat wel, ik geloof hem wel maar soms twijvel ik.
sorry hoor dames moest even mijn hart luchten

groetjes queenie

hoi, ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten of alles bij zowel jou als bij je vriend in orde is maar ik geloof dat het voor mannen nogal moeilijk is om zich over die stap heen te zetten en het idee van een potje "sperma"inleveren een soort blokkade oplevert hahaha.
Misschien kan je hem ervan overtuigen dat het prettig is te weten dat als er wat mankeert, je in iedergeval er gericht iets aan kan doen want tja, klussen voor niets is wel prettig maar zoooooooooo zonde...hahahaha

Sterkte en succes!
groetjes Sacha

Waarschijnlijk vind je vriend het eng om zich na te laten kijken. Maar als jullie al in ronde 29 zitten....jeetje dan had ik het allang gedaan. Probeer je vriend gerust te stellen en toch op hem blijven inpraten. Er zijn miljoenen mannen die het doen en als jullie echt graag willen........blijven proberen.

Hee meis,

dan ga je toch eerst alleen. Ok het zou iets moeten zijn dat je samen doet, maar mannen zijn daar nou eenmaal anders in.

Sterkte

Miep

Hoi,

Ik denk ook dat het beter is dat eerst de man het na laat kijken want dat is namelijk veel eenvoudiger. Voor een vrouw zijn deze onderzoeken veel meer omvattend en aangezien je al een kind hebt!

Voor hem is het voornamelijk angst dat het aan hem ligt, dat kan ik begrijpen. Er zijn veel mannen die liever hun hoofd in het zand steken als dat ze weten dat ze bijvoorbeeld last hebben van langzaam of minder sperma. Voor zijn gevoel wordt zijn mannelijkheid al aangetast door de vraag of hij zich wil laten testen. Net als veel mannen die geen kinderen meer willen maar ook niet een kleine ingreep willen doen om dat zeker te stellen. Dus dat de vrouw het maar weer moet regelen wat veel ingrijppender is.

Ik denk dat je het op de man af moet vragen wat het is. Maar denk erom dat hij waarschijnlijk nog liever zegt geen kinderen te willen ( al meent hij dit niet) als dat toegeeft bang te zijn om er onderzoek naar te doen. Vraag maar eerst na of jij ook zijn sperma kan inleveren (met zijn toestemming natuurlijk).

groet nathalie

hai

mijn vriend wilde in eerste instantie ook niet naar de huisarts. mijn geluk was dat ik al bij de gynaecoloog liep dus ik kon gewoon een sperma onderzoek aan laten vragen en het dus thuis laten doneren (beetje raar gezegd) en zelf even naar het ziekenhuis brengen. hierdoor hebben mannen meer het gevoel anoniem te zijn.
maareh... 29e ronde??? tegenwoordig mag je na een jaar al naar het zieknhuis voor onderzoek hoor misschien heb je wel pco ofzo??

succes ermee
inimini

hey meiden

bedankt voor jullie reacties en adviezen,

hey inimini wat is pco?

queenie

Hoi Queenie,

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je vriend gewoon een beetje onzeker is en dat hij  gewoon bang is dat hij degene is waar het misschien aan ligt. Op zich is er toch niets mis mee als jij je eerst laat onderzoeken? Misschien komt hij dan vanzelf wel? Push het niet... misschien moet hij wel aan het idee wennen.

Mannen moeten over het algemeen overal aan wennen!

Heitje

Terug
Bovenaan