Mijn vrouw en ik proberen al een tijdje zwanger te worden

Mijn vrouw en ik proberen al een tijdje zwanger te worden en een kindje te krijgen. Helaas lukt het tot nu toe niet. We hadden zo gehoopt snel een gezinnetje te stichten, maar het is lastiger gebleken dan we dachten.

We zijn nu al maanden bezig met het plannen van de zwangerschap. Mijn vrouw let nauwkeurig op haar cyclus en we proberen het tijdstip van de ovulatie precies te raken. Ook laten we ons regelmatig onderzoeken bij de huisarts om te kijken of er medisch gezien bij ons alles in orde is.

Helaas is het tot nu toe niet gelukt. Elke keer als mijn vrouw haar menstruatie krijgt, zijn we erg teleurgesteld. We snappen niet waarom het maar niet lukt, terwijl we er toch alles aan doen. Het is emototioneel best zwaar en we proberen elkaar zo goed mogelijk te steunen.

We geven de moed niet op en blijven positief. Ons grootste wens is een gezond kindje en we hopen dat het snel mag lukken. Het zou ons leven compleet maken.
 
Hallo Dirk , als jullie langer bezig zijn dan 1 jaar dan kan je je laten doorverwijzen naar het ziekenhuis om daar uitgebreider onderzoek te doen. Dan gaan ze jullie beide onderzoeken om te kijken of er problemen zijn. En vanuit die uitslagen gaan ze dan verder kijken hoe en wat.
 
Hey Dirk,

Ik wilde enkel laten weten dat je niet alleen bent. Mijn man en ik zitten in dezelfde positie en ik herken die maandelijkse teleurstelling heel erg!

Heb zojuist ook een bericht gemaakt om te kijken of er mensen misschien tips voor hebben, want wat juist zo een mooie route hoort te zijn, voelt op dit moment als een soort "achtbaan" van constante hoop en teleurstelling.

Ben zelf begin deze maand begonnen met "fertility accupuncture", dus we zullen zien of dat een verschil gaat maken of niet!
 
Terug
Bovenaan