Mijn wereldje stort ff in!

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

Ik was net op mijn werk waar ik in de pauze gebeld werd door de gyn! IK heb namelijk de bloedtest van een combitest laten doen! Nu heb ik een verhoogde kans van 1 op 20 ( normaal zei de gyn was 1 op 800)
Ze heeft gelijk een afspraak gemaakt voor maandag in het ziekenhuis van groningen! Daar krijgen we meer onderzoeken!!!
Mocht van mijn werk gelijk naar huis ze weten hoe zwaar dit voor mij is! Niks kan in een keer goed gaan Ben je eindelijk zwanger naar 14 maand en een mk krijg je deze stress er ook nog bij!   We wachten maar weer af!!! maar nu ben ik er even helemaal doorheen en jank ik mijn ogen uit me kop!!

kus cora 10,1 week

Coortje toch...  Wat een vervelend nieuws !! Het hoeft natuurlijk helemaal niet te betekenen dat jullie kindje Down heeft, maar ik kan me voorstellen dat je je behoorlijk K*T voelt. Eindelijk zo blij, nu je zwanger was, en nu dit !! Ik leef echt met je mee !! Ik hoop zo voor je dat je snel gerust gesteld kunt worden en niet te lang op puncties en zo moet wachten !! Ik ga heel hard voor je duimen

Sterkte !!!
Hope74 (oud-forum genootje "als zwanger worden...")

Hoi,
ik snap zeer zeker je ongerustheid ,maar blijf wel er vanuit gaan dat het kans berekening is en ook al krijg je een uitslag van 1;20 dan zijn er van de 20, 19 waarbij het wel gewoon in orde is dus hou dat goed in je achterhoofd.

vraagje met wat voor reden heb je een test laten doen??
ik neem aan dat je van te voren ook al goed er met elkaar over hebt gehad wat je evntueel bij een slechte uitslag gaat doen.

succes en sterkte yvonne

Inderdaad nog steeds 19 " gezonde"   kindjes en zelfs hoeft het geen syndr van down te zijn maar bv een gen afwijking, een vriendin van mij had dit en heeft verder weinig tot geen invloed op haar kindje gehad maar ze wilden het wel checken.

Ja ik snap wel dat je dan van je stoel valt hoor met zo'n nieuws maar probeer positief te blijven want de kans is ook heel groot dat je een kindje zonder down krijgt hoor!

Hoi cora!
Wil je even heel veel succes wensen voor maandag! Lijkt me echt heel erg deze wetenschap! Maar denk eraan idd dat er 19 heel gezond zijn!
Sterkte!!
Liefs diana

Hee meissie,

Wat een naar nieuws krijg jij toch weer te verduren. Ik hoop echt vanuit de grond van mijn hart dat er maandag een lichtpuntje te zien is! Dit is gewoon stom en oneerlijk en afschuwelijk enz enz enz! Kop op he! It ain't over till it's over!!

Dikke X
ing

heey meiden

bedankt allemaal! ben er al iets rustiger onder maar het kan nooit in een keer goed gaan bij ons!!!!!!!! Normaal heb je de combitest maar daar heb ik dus alleen nog de bloedtest gedaan en ws krijg ik maandag in groningen de nekplooimeting! Het is een kansbereking! En idd naar ee kind met downsyndroom of andere chromosoon afwijkingen! Wij gaan ws ook voor een vlokken test die is niet helemaal veilig maar tot het eind van de zwangerschap in spanning zitten is ook niks! En ja als dan blijkt dat er iets mis is (en in hoeverre ernstige) dan moeten wij een hele moeilijke beslissing gaan maken!

kus kus

Coortje,

Wat lees ik nu? Ik ben ontzettend geschrokken van jouw bericht. Ik wil je veel succes wensen voor maandag, het wachten zal lang zijn. Het is ook niet goed om de hele zwangerschap in onrust te zitten. Dus een vlokkentest of punctie is een goede keuze.

Verder wil ik je waarschijnlijk nog even ten overvloede erop wijzen dat het een kansberekening is. Mijn nekplooimeting bij Muisje* was goed weet je nog? en toch bleek ze trisomie 9 te hebben. Andersom kan natuurlijk ook nu staat er 1:20 maar voor hetzelfde geld jouw kindje gezond. Je hebt de uitslag nog niet van de nekplooi. Dat tezamen geeft waarschijnlijk toch een ander beeld.

Ik hoop dat je toch een beetje door deze dag heen komt. En uiteraard wens ik veel sterkte voor morgen.

Liefs en dikke kussen
talke

Terug
Bovenaan