Mijn zoon houdt van vieze luiers

Dag allemaal,

Mijn zoontje van bijna 3 is nog niet zindelijk. Hij houdt ontzettend van vieze luiers want hij wil bijna niet verschoont worden. We hebben hem al op het potje gezet maar hij zegt dat dit zeer doet aan zijn billen. Toen hebben we de wc-verkleiner geprobeert maar dat vindt hij eng. Wie weet wat ik moet doen.
 
Hoi,

Sorry voor de late reaktie, druk, druk, druk

Mijn dochter van 2.5 is hetzelfde.Niet verschonen, hele dagen in dezelfde luier lopen, gillen met schoonmaken, noem het maar op. Als het aan haar ligt gaat ze nog in dezelfde luier naar bed. Onze oplossing, onderbroek onder de luier. Voelde ze gelijk hoe vies het eigenlijk was. Na ongeveer een week heb ik haar geen luier meer omgedaan, en nu 1.5 week later is ze bijna volledig zindelijk overdags. Vooral ook door het beloningssysteem. Stickers plakken bij plassen en poepen op potje of wc. klein voor het potje, megagroot voor de wc.

sterkte lin
 
Gaat je zoon al naar de peuterzaal? Onze zoon heeft nu sinds 2 dagen geen pamper meer om hij wordt febr. al vier. Ik was ook veel er mee bezig en elke keer vragen moet je naar de wc enz. hij deed het poepen al heel lang op de wc maar het plassen niet. Hij kon het wel maar wilde dit niet. Ik plas toch lekker in mijn pamper of in de broek. Ik werd hier eigenlijk best wat pissig om omdat hij febr. naar de kleuterschool gaat en tja dan is dit niet echt prettig meer. Stickertjes plakken het hielp allemaal niks. En gisteren had hij weer peuterzaal en voor dat we daar naar toe gingen zei hij zelf mam ik moet op de wc. Hij plaste en zei toen nu wil ik niet meer pamper om ik ben nu al groot. Krijg ik nu stickers en kadootje. Ik heb hem gezegd als je volgende week als pappa jarig is nog altijd droog bent dan gaan wij samen een kadootje uitzoeken.
Het gaat nu hartstikke goed. Op de peuterzaal ging hij al lange tijd naar de wc ik wist dit niet maar dat zei zijn juf nu hij geen pamper meer om had. Thuis vertikte hij het gewoon en wilde ook niet. Ik breng het nu anders ik vraag niet of hij moet. Ik zeg kom we gaan even naar de wc een plasje doen en dat werkt opeens. Ik doe ook heel trots dat ik hem echt prijs en gauw een stickertje bij op zijn kalendertje plakken.
Ik denk wel dat het echt alleen maar lukt als het kind dit zelf wil want mij is gebleken dat dwingen niet hielp. Ik heb er ook een tijd geen aandacht meer aan geschonken tot dat hij gisteren uit hem zelf kwam.
Veel succes ermee!!!
 
Terug
Bovenaan