Mijn zoon is altijd zo vroeg wakker!!

Mijn zoon slaapt prima Maar is altijd zo vroeg op. 6 uur heel normaal.
Vaak nog wel eerder. Hoe los je dit op. Hij is ruim 2.5 jaar oud en slaapt niet meer overdag. Hij is zo moe maar overdag weigert hij absoluut om te slapen en de volgende ochtend is het toch weer vroeg. Langer ophouden maat niks uit.

Wie heeft er tips?
 
Hallo !

Wij hebben hetzelfde "probleem". Onze dochter van 3 jaar is ook altijd tusse 6.00 en 7.00 uur wakker, ze gaat ook niet meer naar bed overdag ! Ik den dat je er weinig aan kunt doen, het is denk ik een soort inwendig klokje. Je hebt kinderen die tot half 8 slapen (zucht... wat zou dat toch heerlijk zijn...) en wij hebben de "pech"dat onze kindjes zo vroeg wakker zijn. Onze dochter gaat rond 19.00 naar bed en wordt dan weer rond 6.00 wakker en inderdaad later naar bed doen heeft geen zin. Ik heb het maar geaccepteerd , dat scheelt ook een hoop irritatie en geeft je meer rust. Onze tijd komt nog wel denk ik altijd maar (als ze ouder zijn !!!)

Groetjes mama van Briseis
 
ik heb niet echt een oplossing voor je, meer een herkenning
mijn dochter is ruim 3,5 en is ook vaak vroeg wakker.
Juist als ik haar later in bed leg, wordt ze juist vroeger wakker, dan slaapt ze vaak wel de volgende middag even op de bank bij.
Maar eigenlijk is ze eind van de dag wel erg moe, vaak rond etenstijd dan komt ze weer tot rust.
Maar dan houd ik haar wakker anders wordt het 's avonds weer laat.
Het is een beetje aanmodderen soms.
Mijn zoontje kan wel lekker uitslapen, tenminste tot 7.30 ofzo, best prettig dus.
In de winter sliepen ze allebei trouwnes wel langer, maar nu het zo vroeg licht is zijn ze eerder wakker.
Ik heb al zitten denken om de kamer wat donkereder te maken door extra rolgordijnen ofzo. misschien slaapt ze dan wat langer.
Martine
 
Toen onze jongens tijdelijk bij elkaar op de kamer sliepen was het op een gegeven moment zelf 5.15u dat ze wakker werden. Nu slaapt de oudste bij ons tot zijn kamer klaar is en is het meestal 6.00u. Later naar bed doen hielp hier ook niet, daar kregen wij alleen maar humeurige kinderen van.
En dan word ik ook zo jaloers van verhalen van kinderen die tot 8.00u slapen! En dat terwijl ik echt wel een ochtendmens ben hoor.

Succes ermee allemaal!
 
Hoi Hoi,
Je bent gelukkig niet de enige!
Mijn zoontje is bijna 2,5 jaar en hij slaapt elke morgen tot 6 uur, al vanaf dat hij geboren is.
Of ik hem nu vroeg of laat naar bed breng, het haalt niets uit!
Ik heb voor hem al verduisterende gordijntjes gekocht en pilletjes van VSM, Kindival heet dat....het maakt allemaal niets uit.
Accepteren helpt het allerbeste tegen de frustraties!
We proberen wel eens in het weekend om en om op te staan zodat de ander even wat langer kan blijven liggen maar wij zijn het nu ook al zo gewend dat we dan ook al niet meer kunnen slapen.
Mijn zoontje slaapt overdag ook nog 2 tot 2,5 uur. Dit heeft hij ook nog steeds nodig.

Ik ben bang dat je er niet veel aan kunt doen, alleen maar wachten tot ze groter zijn.....mocht je er wel iets op vinden dan hoor ik die tip graag!

groetjes MamaC
 
Terug
Bovenaan