mijn zoon kwijlt

Mijn zoon van twee kwijlt erg veel. Hij doet dit al vanaf dat hij drie maanden oud is en het wordt maar niet minder. Overal waar hij loopt zie je sporen op de vloer en altijd is zijn kleding nat. Het consultatiebureau en de logopediste weten ook niet wat ze er tegen kunnen doen. Ik ben benieuwd of iemand het 'probleem' herkent en misschien een oplossing weet.
 
Hoi Esther,
Toevallig heeft het zoontje van mijn vriendin dat ook en zij leert hem nu om steeds te slikken en het gaat nu heel goed.
Succes ermee!
Groetjes Jude
 
Hallo

Mijn zoontje van nu bijna 3 heeft vanaf een mnd of 3 ook vreselijk gekwijlt en met vreselijk bedoel ik ook echt vreselijk 3-4 keer per dag schone kleren aan omdat zn trui en romper/onderhempje drijfnat waren was niks raars.
Tegen mij hebben ze heel lang gezegt dat het zn tanden waren die door kwamen nou toen hij eenmaal al zn tandjes had hield het kwijlen niet op.
En van de een op de andere dag was het over toen hij eenmaal lekker ging babbelen ging het langzaam aan beter nu gaat het gelukkig prima.
Ik herken je probleem alleen heb ik geen tips voor je behalve ze groeien ere wel over heen.

Gr maaike
 
Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik me gewoon iets minder druk moet gaan maken en wachten tot hij er overheen is!
Ik geniet gewoon lekker van hem en trek hem dan maar wat vaker iets schoons aan
 
Hai,
Ben je ook echt bij een logopediste geweest, want ik was wel verbaasd te lezen dat die ook niet zou weten wat je hier tegen kunt doen. Ik werk zelf veel samen met een logopediste op mijn werk, en om het kwijlen te verminderen zijn er wel degelijk hele leuke spelletjes om de mondmotoriek te verbeteren en daardoor het kwijlen te verminderen. Denk maar eens aan bellen blazen, op een fluitje blazen, drinken door een rietje, overdreven geluiden maken van bv dieren of ambulances ( tatutatu) waarbij je je mond flink beweegt, watjes wegblazen door een rietje, kortom alles waarbij je je mond gebruikt kan erg veel helpen. Ook laten kauwen op kauwgom, of vaak iets stevigs te eten geven om af te happen zoals een appel of cracker. En maak je inderdaad geen zorgen, het gaat vanzelf over. Maar wie weet heb je nog iets aan deze leuke spelletjes om een extra handje te helpen.
Groetjes Soela
 
Hoi,

Mijn zoon van 3,5 jaar kwijlde ook al vanaf baby.
Vier weken terug is hij geholpen aan zijn neusamandelen en hij kwijlt nu helemaal niet meer. Misschien voor jullie een idee om zijn neus-/keelamandelen na te laten kijken, misschien zijn ze ook bij hun vergroot zoals bij mijn zoontje.

Groet, Simone
 
Terug
Bovenaan