• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

mijn zoon praat nog niet

Titel zegt het al, mijn zoon heeft geen zin in praten.
Ik maak me een beetje zorgen hij is nu bijna 2.
Hij zegt mama en papa en de naam van zijn knuffel en iets wat op dank lijkt.

Hoe zit dat met jullie kindjes? moet ik me ook echt zorgen maken?
Verder gaat zijn ontwikkeling prima.
 
nee geen zorgen maken!
Sommige kids praten al met 1,5 en anderen pas als ze 2,5 zijn! En sommigen nog later!

Mijn zoontje was 2 toen hij ging praten, en dat gebeurde bijna vanalleen mama, papa en 3 weken later kletste hij de oren van mijn hoofd! Mijn dochtertje was 2,5 toen zij verstaanbaar ging praten.

Ik zal me er niet te veel zorgen over maken hoor.


Groetjes Anne
 
Thijs is ook laat met praten. Hij zegt alles bij elkaar zo,n 10 woordjes. En een hoop in zijn eigen taaltje.
Ik maak me soms ook zorgen, maar dat is blijkbaar niet nodig. Op het cb geven ze wel wat tips, en ze wilden me al naar de logopedist sturen, maar daar wacht ik mee hoor!
Dus komt vanzelf en straks moet je nog zeggen, hou je mond eens even. haha
 
hier kletst lizzy enorm veel,niet altijd verstaanbaar maar het meeste wel! op dit moment is het favoriet om overal dag voor te zegge haha!....dag deur,dag maan,dag mama,dag mooi ( moet ze haar kleren uit doen voor de pyama ) heel erg leuk,ik denk dat het bij ieder kind vanzelf wel komt!
 
mijn zoontje van januari 2010 praat ook nog niet verstaanbaar hoor, hij zegt heel veel dingen in zn eigen taaltje maar ik maak me er geen zorgen om. uiteindelijk kunnen ze allemaal hetzelfde. mn nichtje van anderhalf kan wel goed praten maar ze loopt nog maar net aan, mijn zoon liep al toen ie net 1 was dus ik bedoel maar. geen zorgen dus!!
 
Terug
Bovenaan