Mijn zoon van 11 bij de bevalling...

Hi dames, ik heb een zoon van nu nog 10 jaar. Ik heb hem alleen opgevoed en ben bewust vrijgezel gebleven. Sinds dit jaar heb ik een relatie en ben 4 mnd zwanger. Nu zit ik met de dilemma dat ik mijn zoon overal graag bij wil betrekken, dus ook bij de bevalling (dit wil mijn zoon ook graag). Zelf was mijn 1e bevalling goed bevallen en denk als ik positief ben dit ook zo over kan brengen op mijn zoon.

We kijken wel is naar bevallingsvehalen en vertel hem regelmatig hoe het er bij zijn bevalling aan toe ging. Ik maak het niet mooier zonder pijn en huilen.
Ik heb bedacht dat als ik hem bij mijn bevalling laat en er is iemand die hem in alle gevallen kan opvangen, mocht het te heftig worden en hij moet de kamer uit, en hij kan er gelijk over praten het misschien helemaal zo gek nog niet is.

Graag zou ik jullie mening of visie hiervan horen, want gevoelsmatig wil ik het heel graag om hem niet het gevoel te geven dat ie buiten gesloten wordt, maar weet ook niet of het mijn eigen angst is dat ik hem afkets, omdat we zolang samen zijn geweest en nu niet meer. Gr.Sharmila

Poeh, toch wel een lastige situatie voor je. Ik zou echt op je gevoel af gaan. En idd, zorg dat er iemand voor m is, een opa of oma bijv.

Volg je gevoel, dat werkt bij je bevalling vast en zeker ook positief!

Liefs Kim

Lastige situatie maar luister naar je gevoel. Er word vaak geadviseerd niet te doen maar als je maar ervoor zorgt dat hij zich ook op zijn gemak voelt zie ik het probleem niet. Wel zou ik ervoor zorgen dat hij ter hoogte van mijn hoofd zou staan. Veel succes met je beslissing.

Liefs Jojanneke

Phoe ik probeer me altijd in te houden als ik over dit onderwerp lees, maar wil toch eens reageren.
Ikzelf ben van mening dat een kind hier beter niet bij kan zijn. Kinderen kunnen nog niet op een bepaald niveau dingen beredeneren, over dingen communiceren enz. Het is naar mijn idee te heftig qua emoties om mee om te gaan en te verwerken voor een kind. Beetje raar misschien maar ik vergelijk het een beetje met seks, een kind van 11 is emotioneel nog niet zo ver om klaar te zijn voor seks. Zo ook voor het meemaken van een bevalling is mijn idee. Beetje zelfde categorie. Ik kan mijn idee niet goed verwoorden, sorry.
En stel dat er iets misgaat, bijv het hartje gaat slechter kloppen, er is paniek voelbaar in de kamer voor zo'n jong kind en je moet opeens snel een knip oid. Daar schrikt een kind toch ontzettend van? Je weet gewoon niet vantevoren hoe het loopt.
En je gevoel van hem buitensluiten....dat kan Ik begrijpen omdat je waarachijnlijk veel met hem heb gedeeld de afgelopen jaren. Maar een kind leert toch ook dat hij niet overal bij betrokken hoeft te zijn? Je betrekt hem nu toch ook niet in serieuze gesprekken met je partner over zaken voor volwassenen? Daarna kun je hem juist heel goed bij zijn broertje/zusje betrekken omdat hij al 11 is. Hij kan met veel dingen helpen enzo.
Ik hoop dat dit niet te aanvallend overkomt. Zo bedoel ik het totaal niet, het is mijn verbazing over dit onderwerp waardoor ik toch reageer. Iedereen mag natuurlijk doen wat zij goeddunkt, ik ben erg benieuwd naar je overwegingen bij deze beslissing.
Succes.

mijn dochter van 6 wil ook bij de bevalling zijn ik ben er nog over aan het denken of het kan of ik het wil en of het mag van het ziekenhuis ik beval redelijk snel als we besluiten dat we het goed vinden dat ze er bij is wil ik iemand klaar hebben staan om haar meteen op te halen mocht het nodig zijn

ik heb hier een hele sterke mening over! het is de natuur en het is zoo normaal.
als jij gewoon kalm bevalt zonder alles verrot te schelden enz. waarom zou een kind er dan niet bij kunnen zijn!
mijn dochter was nog maar 4 jaar toen ze bij de bevalling van dr zusje was.
het was niet de bedoeling maar ze kwam plots aanlopen toen oma dr kleren pakte, we hebben dr naast mijn hoofd gezet en ze heeft alles meegekregen. ze begon meteen de baby te voelen en zei wat is ze mooi mama...
ze was apetrots, bloed enz heeft ze niet gezien, ik beval ook heel kalm van mezelf dus niks geen drama..

een kind van 11 snapt heus wel wat het in houd en als jij denkt dat hij het aankan wat is dan het probleem? mijn vk heeft ook al met mijn dochter gesproken omdat ze er weer bij wil zijn (dan bijna 7) ze zegt ze weet wat het is en we begeleiden haar goed! nu wil ik dit zelf liever niet omdat ik het heerlijk vind alleen met mijn man.
maar mochten we ons bedenken dan komt dat helemaal goed...

succes met je keuze!!

Ik heb geen kind van elf en kan me dus niet inleven in zijn gedachtengang en het emotionele niveau dat hij heeft. Ik vraag me af hoe hij het gaat Ervaren als hij ziet dat zijn moeder veel pijn heeft en in hoeverre dat een effect zal hebben op zijn gevoel mbt de baby. Als volwassene kan ik het absoluut niet aanzien als mijn moeder veel pijn heeft. Zelfs als een fysiotherapeut hier de directe aanleiding toe is. Dan heb ik de neiging om die man op z n excusez le mot bek te slaan. Kortom ik zou eens een goed gesprek met hem hierover hebben. Wat zijn zijn verwachtingen? En is dat in lijn met de realiteit? Er zijn net zoveel argumenten voor als tegen te bedenken maar feit blijft dat jij de enige van dit forum bent die je zoon Kent. Als jij twijfelt Dan heb je daar waarschijnlijk een reden voor. En men zegt altijd Bij twijfel niet doen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

inbreker van april mama's: Ik sluit me volledig bij M88 aan.
Ondanks dat dit natuur(geweld) is, is een kind van 11 sociaal-emotioneel nog niet toe aan deze gebeurtenis.

Ik zou het absoluut afraden. (mijn mening).
En zeker als BBobBoard: bij twijfel niet doen!

Succes!

Terug
Bovenaan