Mijn zoon van 3.5 jaar altijd zes uur wakker

Hallo,

Mijn oudste van 3.5 jaar is altijd vroeg wakker. Iedere dag rond zes uur. We hebben al van alles geprobeerd, wekkertje gezet, speelgoed in zijn kamer. ;s avonds zeggen we dan als je wakker wordt mag je zelf gaan plassen en zelf gaan spelen en dat lijkt hij dan ook te accepteren maar toch vertikt hij het om te doen.

Ik vraag me soms ook af of dit normaal is.
Als we iets gaan doen, moet ik altijd compromissen met hem afsluiten anders wordt hij driftig. Vanmorgen heb ik gestofzuigd en gedweild. Ik moet vantevoren dan zeggen dat hij pas op de vloer mag lopen als het droog is en als hij op de bank blijft zitten dat hij een snoepje mag uitzoeken. of als we weggaan kan ik niet ineens zeggen thomas kom we gaan naar buiten. Ik zeg dit meestal 10 min vantevoren om geen strijd met hem te hebben.

Hij luistert ook erg slecht en krijst snel als hij zijn zin niet krijgt.

Toen ik vanmorgen aan het stofzuigen was stond de tv nog aan. Hij zei mama je mag pas stofzuigen als de tv is afgelopen. toen gilde hij IK BEN DE BAAS. ik heb hem natuurlijk neit zijn zin gegeven. Maar het is soms erg vermoeiend zulk gedrag.

Iemand tips/ervaring?

Gr. Jeannette

mv Thomas 29-02-2004 en Wesley 19-01-2007
 
hoi lastig hoor!   Bij Ben kan ik zeggen dat het nog veel te vroeg is en dat ie nog maar ff moet blijven liggen, en dat doet ie dan ook. maar meestal slaapt hij gewoon klokje rond.

Met het stofzuigen, misschien helpt het als je hem laat meehelpen met een speelgoed stofzuiger bijvoorbeeld, Ben wil meestal eerst zelf stofzuigen en dan mag mama.

het is niet veel maar misschien heb je er wat aan, sterkte

linda
 
Hoi hoi,

Ja sorry dat ik even raar ga reageren hoor maar moet even mijn gevoel uiten:

JOEPIE MIJN KIND IS NIET DE ENIGE !!!!

Meid ik weet wat jij doormaakt. Jorick is ook 3.5 jaar oud en donders eigenwijs. Heeft altijd zijn woordjes klaar en is niet / nauwelijks moe te krijgen lijkt het. Hij gaat altijd keurig rond 19.30 uur   op bed, soms nog een half uur vroeger of later. Maar ook hij stipt 6 uur s'ochtend plassen en poepen... Dan zeg ik dat het veel te vroeg is om al naar beneden te gaan en dan krijg ik het antwoord als ik naar buiten kijk is het al licht.... De eerste paar keer moest ik ook wel een beetje lachen maar de laatste paar weekjes niet meer, word er gewoon moedeloos van. Het geeft echt niet dat hij wakker is, maar hij zal en moet dan gewoon lawaai hebben, zodat Milan (10,5 maand) hier wakker van word en dus niet meer kan slapen. Met klap op de vuurpijl flikt Jorick het dan soms ook nog om gwoon het kamertje van broertjelief   binnen te gaan het grote licht aan doen en rolluik omhoog, kijk het is al licht roept hij dan ook nog.

Met het stofzuigen is het eigenlijk wel makkelijk, hij ruimt alles op dan ga ik stofzuigen en het laatste stukje mag hij doen. Dit werkt goed.

Als je de oplossing voor het slaap probleem hebt gevonden zou ik het ook graag willen weten. Want vanavond is meneer uit logeren en ik vind het nu al lekker om eraan te denken dat ik morgenvroeg kan gaan uitslapen !!!

Groetjes Jolanda
 
Onze dochter had hetzelfde probleem, vroeg wakker en dan de hele dag chagrijnig omdat ze nog moe was. We hebben een half jaar geleden de kidsleep gekocht, een wekker met een konijntje dat slaapt en dan op een tijd die je zelf instelt rond loopt met een rugzakje op. Vanaf het eerste moment slaapt ze nu door tot 7 uur, of wacht ze tot het konijntje wakker wordt, maar bijna altijd slaapt ze tot hij wakker wordt. Hij is best duur, maar elke cent waard, want we hebben nu een vrolijk kind en zijn zelf eindelijk ook uitgeslapen!
 
Hoi,

Ik ken het, mijn zoontje is nu bijna 3 en sinds een half jaar elke ochtend om 6,30 wakker! SOms eerder, soms wat later en komt dan direct zijn kamertje uit om vervolgens nog heel moe op de bank te gaan liggen. We hebben een tijdje een tijdklok op zijn lampje gezet en als het lichtje uit was, mocht hij zijn kamertje uit. Dat hielp tot hij er zelf mee ging "spelen" en het klokje uit ging op zijn verzoek. Een keer daarna was het buiten heel donker wegens zware regen en onweer  en was het nog heel donker in zijn kamertje. Toen het lichtje uitging raakte hij helemaal in paniek. Sindsdien is het niet meer gelukt om het wat langer in zijn bedje te houden, want hij  is nog steeds bang! Ik heb wel ontdekt dat hij 'sochtens zo vroeg wakker wordt omdat hij heel licht slaapt en volgens mij doen alle kinderen dat rond 6 uur. Elke prikkel en ze zijn wakker, het is alleen aan hun zelf dat ze zich omdraaien en weer verder slapen.  En dat kan niet elk kind. Mijn zoon heeft rond die tijd vaak een vreselijk natte luier die vaak doorlekt, hij is dan helemaal nat, incl kleren ja daar wordt je wel wakker van ja. We verschonen hem nu in zijn slaap nog een keer voor wij naar bed gaan en nu sinds een paar dgn. slaapt hij wel wat langer nl. 7 uur.
ALs mijn centjes binnen zijn aan het einde vd maand ga ik zowieso de wekker kopen met dat konijn, is een heel goed idee van marielle. Want volgens mij denkt mijn zoon dat ik hem in de maling neem qua tijd. Dan is het weer te vroeg, en dan mag hij juist wel weer uit bed. Niet kunnen klokkijken is natuurlijk ook verwarrend. Heb hem gezien bij baby-s.nl Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

groetjes van michelle
 
onze zoon van 6 is ook altijd rond de klok van 6uur smorgens wakker ook al van af zijn 3e jaar gelukkig werkt altijd nog blijven liggen tot 7 uur smorgens .en net of hij het ruikt zegt ie om zeven uur mam of papa mag ik er nu uit.
 
Terug
Bovenaan